2026-06-23, 12:38
  #1
Medlem
glockenreins avatar
Fattar inte. Man säger att Gud och Jesus älskar och förlåter alla, särskilt de svaga. Men t.ex. narcissister är ju svaga egentligen och har förmodligen varit med om nåt som gör dem så känslomässigt omogna och oförmögna att ta ansvar för sina egna handlingar. Samtidigt är narcissism typ nåt av det ruttnaste som finns eftersom att det är en ondska som manipulerar och utger sig för att vara god för att dupera omgivningen och få offret att betvivla sitt eget förstånd. Vad säger kristendomen? Skulle Jesus verkligen släppa in såna i himlen? Är ju fan fett oschysst mot deras offer isf.
Citera
2026-06-23, 12:46
  #2
Medlem
Om du frågar en narcissist så gör de självklart det.
Citera
2026-06-23, 12:50
  #3
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Fattar inte. Man säger att Gud och Jesus älskar och förlåter alla, särskilt de svaga. Men t.ex. narcissister är ju svaga egentligen och har förmodligen varit med om nåt som gör dem så känslomässigt omogna och oförmögna att ta ansvar för sina egna handlingar. Samtidigt är narcissism typ nåt av det ruttnaste som finns eftersom att det är en ondska som manipulerar och utger sig för att vara god för att dupera omgivningen och få offret att betvivla sitt eget förstånd. Vad säger kristendomen? Skulle Jesus verkligen släppa in såna i himlen? Är ju fan fett oschysst mot deras offer isf.

Varför har du fått för dig att narcissister är offer som är känslomässigt omogna och oförmögna? Tvärtom så är narcissister som dom är av egen fri vilja, det är liksom det som gör dom avskyvärda.

Sen är det väl väldigt tydligt vad Kristendomen säger om synder och likaså vad andra religioner säger om t.ex. karma. Gud gillar när vi är empatiska mot andra och mot oss själva, struntar vi i det så blir det negativa konsekvenser. Att bli utestängd från himmelriket skulle nog mycket väl kunna vara en sådan. Det återstår att se.
__________________
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-06-23 kl. 12:59.
Citera
2026-06-23, 13:01
  #4
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Fattar inte. Man säger att Gud och Jesus älskar och förlåter alla, särskilt de svaga. Men t.ex. narcissister är ju svaga egentligen och har förmodligen varit med om nåt som gör dem så känslomässigt omogna och oförmögna att ta ansvar för sina egna handlingar. Samtidigt är narcissism typ nåt av det ruttnaste som finns eftersom att det är en ondska som manipulerar och utger sig för att vara god för att dupera omgivningen och få offret att betvivla sitt eget förstånd. Vad säger kristendomen? Skulle Jesus verkligen släppa in såna i himlen? Är ju fan fett oschysst mot deras offer isf.


Står även nånstans att "så du lyssnade på andra, så ska du själv bli lyssnad på"
Så det är inte säkert att dom får "förklara sig".
Bibeln menar om dom på riktigt kommer på sig själv med att ha gjort fel, och genuint ångrar sig,, inte om dom bara empati-fejkar vidare
Citera
2026-06-23, 13:07
  #5
Medlem
De får sitt ofta.
De har ju bara gudar som är antihumaner.
De kan inte skapa andar.
Rekommenderar ingen här.
Citera
2026-06-23, 13:11
  #6
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför har du fått för dig att narcissister är offer som är känslomässigt omogna och oförmögna? Tvärtom så är narcissister som dom är av egen fri vilja, det är liksom det som gör dom avskyvärda.

Sen är det väl väldigt tydligt vad Kristendomen säger om synder och likaså vad andra religioner säger om t.ex. karma. Gud gillar när vi är empatiska mot andra och mot oss själva, struntar vi i det så blir det negativa konsekvenser. Att bli utestängd från himmelriket skulle nog mycket väl kunna vara en sådan. Det återstår att se.


Ja empater blev ju ofta utestängda från livet, pga narcissistens lögner, så det vore rätt.

Till syverne o sist tror jag inte att det är nån direkt person som avgör inträdet, utan deras egna dålda samvete biter dom i röven. Utan chefspositioner, utan alla pengar dom tjänat ihop på att kliva över andra, utan vapen mm så är dom bara en vanlig fis i rymden igen. Då återstår bara samvetet, förutsatt att man tror på att "själen lever vidare när kroppen dör" då förståss. Det är isf det enda vi får med oss när vi går, och ingen köpt andlig psykolog kan ändra på det så dom faller tungt ner i sitt egna mörker, aka helvetet.
Citera
2026-06-23, 13:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Om du frågar en narcissist så gör de självklart det.

Haha 👆🏻
Citera
2026-06-23, 13:16
  #8
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Fattar inte. Man säger att Gud och Jesus älskar och förlåter alla, särskilt de svaga. Men t.ex. narcissister är ju svaga egentligen och har förmodligen varit med om nåt som gör dem så känslomässigt omogna och oförmögna att ta ansvar för sina egna handlingar. Samtidigt är narcissism typ nåt av det ruttnaste som finns eftersom att det är en ondska som manipulerar och utger sig för att vara god för att dupera omgivningen och få offret att betvivla sitt eget förstånd. Vad säger kristendomen? Skulle Jesus verkligen släppa in såna i himlen? Är ju fan fett oschysst mot deras offer isf.

Ja.

Det enda avgörande är din tro på Jesus. Inte om du varit bra och gjort goda gärningar. Det sa en man till mig i Kungsträdgården som tyckte så och spred det glada budskapet till alla som ville höra på.
Citera
2026-06-23, 13:16
  #9
Medlem
BalduinGrollers avatar
Narcissister kedjas fast på botten av floden Styx med bara näsan ovanför vattnet.
Citera
2026-06-23, 13:18
  #10
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Narcissister kedjas fast på botten av floden Styx med bara näsan ovanför vattnet.

Sådana där såg jag också när jag gick över Rubicon.
Citera
2026-06-23, 13:23
  #11
Medlem
-Pelles avatar
Även om det inte finns nån gud, så måste ju lögner ha nån slags slagsida, då att ljuga är det lättaste som finns, bara att forma munnen till olika påhittade ord, "hot air coming out of the mounth" som nån beskrev det. Och det vet ju de flesta.
Eazy come-saker brukar ofta ha konsekvenser, så det vore underligt om inte en sån sak straffade sig självt till slut. Annars hade ju hela livet gått ut på vem som ljuger högst.
Citera
2026-06-23, 13:23
  #12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför har du fått för dig att narcissister är offer som är känslomässigt omogna och oförmögna? Tvärtom så är narcissister som dom är av egen fri vilja, det är liksom det som gör dom avskyvärda.

Sen är det väl väldigt tydligt vad Kristendomen säger om synder och likaså vad andra religioner säger om t.ex. karma. Gud gillar när vi är empatiska mot andra och mot oss själva, struntar vi i det så blir det negativa konsekvenser. Att bli utestängd från himmelriket skulle nog mycket väl kunna vara en sådan. Det återstår att se.

De är inte offer men känslomässigt omogna är de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in