Resultat: Vilken partiledare vill du ta en öl med?
Ebba Busch (KD)
40,00%
10 röster
Jimmie Åkesson (SD)
16,00%
4 röster
Nooshi Dadgostar (V)
12,00%
3 röster
Amanda Lind (MP)
4,00%
1 röster
Simona Mohamsson (L)
8,00%
2 röster
Elisabeth Thand Ringqvist (C)
0%
0 röster
Ulf Kristersson (M)
0%
0 röster
Daniel Helldén (MP)
0%
0 röster
Magdalena Andersson (S)
0%
0 röster
Annan, skriv i tråden
20,00%
5 röster
Igår, 08:27
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Jonas Sjöstedt tror jag skulle vara kul att hinka pilsner ihop med.
Citera
Igår, 08:35
Medlem
Airwave92s avatar
Jag hade nog tagit mer än bara en öl med Ebba
Citera
Igår, 08:37
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kanske för att de tänkte att de då skulle få chansen att slå idioten på käften?

Tillfredsställande det skulle varit och trycka ner en ölsejdel i käften och ge honom ett par rejäla käftsmällar.
Citera
Igår, 08:38
Medlem
idiamindadas avatar
Lätt Maggan. Varför skulle man vilja dricka öl med någon man är överens med? Eller någon av MP-rören som faktiskt verkar trevliga i sin förvirring.
Citera
Igår, 08:42
Medlem
PyjamasXLs avatar
Skulle vilja dricka maskrosvin med Amanda Lind och efter ett par glas kanske få ta henne i shottafräsen.
Citera
Igår, 08:43
Medlem
Importeringen av amerikanska dumheter fortsätter. Sluta idolisera och försköna politiker. Viktigare fråga är väl vem av partiledarna man helst vill ska leda landet, och det får vi reda på i september.
Citera
Igår, 08:45
Medlem
Onanikrems avatar
Åkesson skulle jag ha mest gemensamt med, musik och annat skit..

Mohamsson är jag nyfiken på. Vet för lite om henne? Dock lite nyfiken nyfiken? Lite ögongodis är heller inte fel. Hon är inte min typ men finner hennes utseende behagligt.

Bush? Docksöt, ja. Håller med om delar av politiken ja. Men inga körsbärs öl här inte!

Botten: Lind. No coments...
Citera
Igår, 08:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Importeringen av amerikanska dumheter fortsätter. Sluta idolisera och försköna politiker. Viktigare fråga är väl vem av partiledarna man helst vill ska leda landet, och det får vi reda på i september.

Tyvärr verkar de röda leda just nu. Så, det lär bli dricka gravöl med Tidö i så fall. Är Ebba ledig för en öl så blir det mitt val.
Citera
Igår, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tyvärr verkar de röda leda just nu. Så, det lär bli dricka gravöl med Tidö i så fall. Är Ebba ledig för en öl så blir det mitt val.
Snyggt, men minuspoäng för att du inte sa något om miljöpartiet på södermalm. Du har varit här sen 2007, kom igen, du ska kunna detta!
Citera
Igår, 08:58
Medlem
Ebba är lite för hyper för mig. Skulle nog faktiskt välja Nooshi fast jag i princip inte håller med henne om någonting. Verkar vara en som man kan prata avslappnat med.
Citera
Igår, 09:17
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
På frågan om vem väljarna helst tar en öl eller kaffe med en kväll
så är det KD-ledaren Ebba Busch som toppar listan med 22 procent.

https://www.tv4.se/artikel/1e2oA5QpLtZwez4hbUEJFT/haer-aer-partiledarna-som-flest-vill-ta-en-oel-med-yes

I höstas fick Uffe Kristersson 17 procent i mätningen.
Men nu är det åtta procent som vill ta en kall med statsministern.
Trots raset för moderatledaren ligger han bättre till än Magdalena Andersson.
Magdalena Andersson hamnar i absoluta botten.

Ebba Busch (KD) 22%
Jimmie Åkesson (SD) 19%
Nooshi Dadgostar (V) 19%
Amanda Lind (MP) 12%
Simona Mohamsson (L) 11%
Elisabeth Thand Ringqvist (C) 8%
Ulf Kristersson (M) 8%
Daniel Halldén (MP) 8%
Magdalena Andersson (S) 7%

Vilken politiker vill ni ta en eller två öl med?
(undvik bara namn, dvs, listtråd)
Den här undersökningen ska man ta med en stooor nypa salt. Marcus Oscarsson var väldigt tydlig med att den enda orsaken till att Busch kom högst var att deltagarna associerar hennes efternamn med en av världens största öltillverkare som blivit känd för svenskarna via Hollywood. Han nämnde även att Ebba tillhör ägarsläkten, så lite av ett reklamjippo över det hela.

Av exakt samma anledning kom Åkesson tvåa, som ju har sitt eget vinföretag. Men eftersom frågan gällde öl, som inte Åkesson saluför så kom han bara tvåa.

Till slut ställde journalisten Oscarsson mot väggen med motfrågan: "Men Andersson då, hon har ju också sitt eget kändisöl, varför kom hon sist?" Oscarsson svarade att frågan plågat honom natt och dag i en vecka, men det enda logiska förklaringen han kunde komma på var "Ölet smakar kanske skit?"
Senast redigerad av trewq Igår kl. 09:51.
Citera
Igår, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Ebba är lite för hyper för mig. Skulle nog faktiskt välja Nooshi fast jag i princip inte håller med henne om någonting. Verkar vara en som man kan prata avslappnat med.

Ebba vill jag inte prata med. Men om några öl kan få henne att hålla snattran och hänge sig åt vuxenmys istället vore det intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in