Citat:
Ursprungligen postat av
BevarsMilderPeng
Din lösning är ett hemligt meddelande i det stora fria för alla att höra och koda av?
Min..... lösning? På vaddå, hur menar du?
Det är ju inte så att
jag har försökt lösa ett problem här, utan jag har UPPMÄRKSAMMAT att någonting är skumt med sommarpratet, och givet Kraghs bakgrund så gissar jag att det handlar om ett kodat budskap, ja.
"Det stora fria" är inte så fritt som det kan verka.
Ingen bryr sig - förutom den lilla tusendels promille av befolkningen som faktiskt är tränade i att tolka dolda budskap.
1. Vem har sagt att det är sekretessbelagda uppgifter han röjer dvs hemligheter så allvarliga att de inte får se dagens ljus? Det har jag aldrig påstått att han gör. Det kan vara så att han vill säga ett par väl valda visdomsord, men inte till alla, utan bara till dem som verkligen anstränger sig för att lösa koden.
2. Och OM det nu vore något jättejättesuperhemligt, vad tror du att Kragh har att förlora på det? Mannen är döende.
3. Med kod kan man säga precis vad som helst: "Jag älskar min fru", "snälla hitta ett botemedel mot bukspottkörtelcancer", "gå inte på Putins finter" - whatever.
4. Det generella intresset för dolda koder och hemliga budskap är inte skyhögt, vilket bl a kan utläsas av den här tråden. Det är ett mycket nischat
specialintresse - inte något som vem som helst kan eller orkar knäcka.
Jag orkar ju inte ens, trots att intresset finns!!!!

Att knäcka koder är nämligen ett hårt jobb.
5. Man måste vara oooooerhört nördig för att ens snappa upp ett misstänkt hemligt budskap i ett jävla sommarprat 😁 så nördig är nästan ingen. Jag skulle säga att det krävs en viss kärlek för koder för att över huvud taget notera det.... och ytterligare krävs en hel del passion för att öppna en tråd om det på Flashback.
6. Den kärleken och passionen har jag - och uppenbarligen inte du.
Men shit..... här sitter jag utförligt svarar på alla dina frågor - i punktform dessutom! Och samtidigt undviker du min enkla lilla fråga:
Vad är din förklaring till dessa märkliga felsägningar?
Svara på den först, sedan kan vi snacka vidare.