I Sverige där många hyllar långhelgs stängningar och massbunkrande av alkohol, där en efterbliven gårdförsäljning är det största som hänt inom alkohol politiken lär det nog klias i huvudet när världens för nionde året i rad lyckligaste folk är på väg att införa hemleverans av alkohol med Wolt och Uber Eats ifrån Alko, butiker och bensinstationer.
Hur tror ni det kommer fungera?
Kommer Alko (Finlands systembolag) överleva tre år till? Eller är detta en del av deras lösning till överlevnad?
Citat:
Det blir tillåtet att köpa alkohol med hemleverans, från Finland eller från utlandet, om alkohollagen förnyas såsom väntat.
Lagändringen innebär dessutom att Alko ska få hålla öppet på söndagar, vilket inte är tillåtet i dag.
https://yle.fi/a/7-10100521