Idag, 14:43
Medlem
attack-titans avatar
Hej.
Finns det någon på forumet som har denna laptop, Lenovo Yoga C740? Jag har ett problem med denna laptop som gör att den ger ifrån sig störiga ljud om vartannat. Den fungerar bra i övrigt. Jag misstänker ett problem med fläkten. Jag har plockat isär den och rengjort fläkten med en nål men det räcker tydligen inte. Behövs något annat, t.ex. olja för att få fläkten att fungera?
Tack på förhand. Ursäkta om posten inte föll någon i smaken eller om den var ointressant.
Mvh
Citera
Idag, 14:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mitt tips här är att du använder ren tryckluft. Blås rent försiktigt fläktdelen.

Ren tryckluft finns att köpa på välsorterade elektronikkedjor.
Citera
Idag, 15:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Hej.
Finns det någon på forumet som har denna laptop, Lenovo Yoga C740? Jag har ett problem med denna laptop som gör att den ger ifrån sig störiga ljud om vartannat. Den fungerar bra i övrigt. Jag misstänker ett problem med fläkten. Jag har plockat isär den och rengjort fläkten med en nål men det räcker tydligen inte. Behövs något annat, t.ex. olja för att få fläkten att fungera?
Tack på förhand. Ursäkta om posten inte föll någon i smaken eller om den var ointressant.
Mvh

Utveckla ovan fetade.
Citera
Idag, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Hej.
Mvh

Byta fläktar? Jag petade in äkta kinesium-fläktar i min Dell-laptop för snart 2 år sen. Fortfarande ljudlöst.
(Ja, den startar. Ja, fläktarna snurrar med samma effekt som förr.)

Gnissliga, ojämna och utslitna lager i en fläkt "lagar" man inte med lite olja, man möjligen försenar haveriet en smula.
Citera
Idag, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mitt tips här är att du använder ren tryckluft. Blås rent försiktigt fläktdelen.

Ren tryckluft finns att köpa på välsorterade elektronikkedjor.
Håller med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in