Igår, 23:15
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Den hamnade under framhjulet på bilen. Går det rikta? Crescent stålracer från 1982:

https://postimg.cc/gallery/xY2JJhc
Citera
Igår, 23:19
  #2
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Den hamnade under framhjulet på bilen. Går det rikta? Crescent stålracer från 1982:

https://postimg.cc/gallery/xY2JJhc

Bara vänd på den och kör över en gång till så är det fixat
Citera
Igår, 23:25
  #3
Medlem
Den har gjort sitt. Plocka reservdelar om du har någon liknande cykel att använda dem på.
Citera
Igår, 23:29
  #4
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Den hamnade under framhjulet på bilen. Går det rikta? Crescent stålracer från 1982:

https://postimg.cc/gallery/xY2JJhc

Klart att det går, men ska det bli bra så är det nog inget du kan göra själv "hemma i källaren", och det blir dyrt om någon med rätt kompetens ska göra det (inte värt det).
Citera
Igår, 23:30
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Den har gjort sitt. Plocka reservdelar om du har någon liknande cykel att använda dem på.

Jag tror med det. Kanske går böja till men om jag kommer i 30 km/h så vill jag vara säker det håller.

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Klart att det går, men ska det bli bra så är det nog inget du kan göra själv "hemma i källaren", och det blir dyrt om någon med rätt kompetens ska göra det (inte värt det).

Är mest rädd för det blivit sprickor i metallen, och så går ramen i bitar när jag cyklar. Men det är bara baktill det blev böjt.
Citera
Igår, 23:31
  #6
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Släng den i soporna, du riskerar att skada dig om du kör på denna.
Citera
Igår, 23:33
  #7
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Släng den i soporna, du riskerar att skada dig om du kör på denna.

Risken ökar troligen med ganska många % även om jag riktar den. Vet ändå inte hur tåligt stål är för att böjas så? Vet inte vad rören heter i cykeln (kanske Reynolds 531), men någon slags mellankvalitet på rören. Det är en Crescent Competition.
__________________
Senast redigerad av Hegamon Igår kl. 23:36.
Citera
Igår, 23:33
  #8
Medlem
revodnebs avatar
Den går nog att rikta. Blir det bra? Troligtvis inte.
Citera
Igår, 23:35
  #9
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Risken ökar troligen med ganska många % även om jag riktar den. Vet ändå inte hur tåligt stål är för att böjas så? Vet inte vad rören heter i cykeln, men någon slags mellankvalitet på rören. Det är en Crescent Competition.

En begagnad Cresent Competition köper du väl för några hundralappar? Bättre än att krångla med skrotet av den gamla.
Citera
Igår, 23:37
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Den går nog att rikta. Blir det bra? Troligtvis inte.

Tror du rören försvagats mycket av detta? Är med på rikta och köra, bara den inte går i bitar och jag slår mig fördärvad.

Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
En begagnad Cresent Competition köper du väl för några hundralappar? Bättre än att krångla med skrotet av den gamla.

Ja, hojen gick bara på 300 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Klart att det går, men ska det bli bra så är det nog inget du kan göra själv "hemma i källaren", och det blir dyrt om någon med rätt kompetens ska göra det (inte värt det).

Jag ska fråga min kompis, som är någon slags metallarbetare om han kan fixa den. Han har en fin verkstad. Så får vi se om jag slår mig fördärvad på den.
Citera
Igår, 23:38
  #11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Tror du rören försvagats mycket av detta? Är med på rikta och köra, bara den inte går i bitar och jag slår mig fördärvad.



Ja, hojen gick bara på 300 kr.

Det är ju rost där, tror den är väldigt försvagad, släng skiten, inte värt det.
Citera
Igår, 23:43
  #12
Medlem
Går och går...
Det vet du väl först efter att du försökt?

En skicklig person kan säkert rikta den, en person med tummen mitt i handen kommer inte klara av det.

Hur ska vi veta om du är skicklig nog att rikta ramen?

Prova först, återkom sedan i tråden för att få råd av oss hur du löser problemen, du kommer stöta på flera gissar jag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in