2026-06-21, 22:09
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Alltid bäst med mixade arbetsgrupper.

Nej det är det inte.

På rena negerjobb är det enda som spelar roll att man är stark och frisk.
Citera
2026-06-21, 22:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast om du vill hitta på hypotetiska scenarion så är det så bara. Jag kan inte relatera till ditt hittepå.

Det är inte hittepå, det är självupplevt. Jag bara bytte ut mig själv mot din son för att ge dig en chans att koppla ihop ett och ett i din östrogenhandikappade lilla hjärna.
Citera
2026-06-21, 22:12
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det finns många olika typer av lager.

Sakerna flyger inte upp på pallarna av sig självt, de kommer ofta i containrar från Kina och där finns ingen maxvikt, det kan vara en container full med kolli som väger 40kg styck.

På plocklager tror jag maxvikten för ett kolli är 25 kg, väger det mer så måste det finnas hjälpmedel.

Och du menar att det är bra för killar/män/gubbar att stå och lyfta, bära och stapla kolli a 40kg på pallar en hel dag flera gånger i veckan? Eller hur ofta förekom det och hur lång tid tog det att lossa en eller flera containrar med kolli a 40kg?

Troligen var det stor omsättning på personalen för ingen vill drabbas av förslitningsskador längre. Det tillhör det förgångna
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-21 kl. 22:15.
Citera
2026-06-21, 22:14
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Nej det är det inte.

På rena negerjobb är det enda som spelar roll att man är stark och frisk.

Såna jobba tenderar att anställa unga killar och har stor omsättning på personalen. Troligtvis finns ett fåtal såna jobb kvar och troligen är en stor andel invandrarmän/-killar
Citera
2026-06-21, 22:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Och du menar att det är bra för killar/män/gubbar att stå och lyfta, bära och stapla kolli a 40kg på pallar en hel dag flera gånger i veckan? Eller hur ofta förekom det och hur lång tid tog det att lossa en eller flera containrar med kolli a 40kg?

40 kg var inte ofta, det var nog det tyngsta. Men ofta mellan 20 och 30. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, kanske 3 containrar per dag beroende på vad det var i.

Varför skulle det vara bra att lyfta för? Varför ens tänka tanken? Det är ett jobb, man är inte där för att ha det bra.

Poängen är att en kvinna är odiskutabelt rent objektivt sämre på uppgiften än en man.
Citera
2026-06-21, 22:25
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Såna jobba tenderar att anställa unga killar och har stor omsättning på personalen. Troligtvis finns ett fåtal såna jobb kvar och troligen är en stor andel invandrarmän/-killar

Nej det är inte få sådana jobb. Varor knökas fortfarande in i containrar med så lite luft som möjligt för att minimera transportkostnader. Det finns inga robotar som får upp varorna på pall.

Du har dock rätt i hur personalstyrkan ser ut, kan inte tänka mig att det ändrats sedan jag var där även om det var längesedan.

Trots det blir det gräddfil för en späd liten kvinna som vill vara med och jobba. För "blandade team är bäst" det har man ju lärt sig på chefsutbildningen och vi har jämställdhetsmål att jobba mot.
Citera
2026-06-21, 22:26
Medlem
Citat:
Det är inte hittepå, det är självupplevt. Jag bara bytte ut mig själv mot din son för att ge dig en chans att koppla ihop ett och ett i din östrogenhandikappade lilla hjärna.
Jag beklagar isåfall att du inte fick den i dina ögon eftertraktansvärda fasta tjänsten på lagret. Jag har ingen aning om varför och kan därför inte uttala mig närmare i din situation.
Citera
2026-06-21, 22:39
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
40 kg var inte ofta, det var nog det tyngsta. Men ofta mellan 20 och 30. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, kanske 3 containrar per dag beroende på vad det var i.

Varför skulle det vara bra att lyfta för? Varför ens tänka tanken? Det är ett jobb, man är inte där för att ha det bra.

Poängen är att en kvinna är odiskutabelt rent objektivt sämre på uppgiften än en man.

Snälla du, du var sommarjobbare. Du stod där inte i 10-30 år och slet ut lederna och fick svår artros i knäna och kronisk smärta i ryggen och höfterna. Låter också som att det var på 70-talet och då stod de också sannolikt på hårda cementgolv utan dämpande mattor och dämpning i skorna, inte för att det hjälper i längden när man står där 8 timmar per dag. Låt mig gissa, det dammade som fan också?

Sen kom där en ung politiskt intresserad kille en dag och började engagera sig som skyddsombud och inom facket men de som protesterade högst var de gamla utslitna gubbarna för HÄR JOBBAR BARA RIKTIGA MÄN!
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-21 kl. 22:45.
Citera
2026-06-21, 22:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag beklagar isåfall att du inte fick den i dina ögon eftertraktansvärda fasta tjänsten på lagret. Jag har ingen aning om varför och kan därför inte uttala mig närmare i din situation.

Jag har ju sagt varför. De ville öka andelen kvinnor i personalstyrkan.

Den sämre personen fick jobbet pga avsaknad av kuk.

Att du inte kan svara på frågan om du tycker det var rätt eller inte beror på kognitiv dissonans och därför låtsas du som att du inte förstår. Det är patetiskt.
Citera
2026-06-21, 22:44
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Nej det är inte få sådana jobb. Varor knökas fortfarande in i containrar med så lite luft som möjligt för att minimera transportkostnader. Det finns inga robotar som får upp varorna på pall.

Du har dock rätt i hur personalstyrkan ser ut, kan inte tänka mig att det ändrats sedan jag var där även om det var längesedan.

Trots det blir det gräddfil för en späd liten kvinna som vill vara med och jobba. För "blandade team är bäst" det har man ju lärt sig på chefsutbildningen och vi har jämställdhetsmål att jobba mot.

Låt mig gissa, de få kvinnorna som var där, om ens någon, var rejäla bitar?

Den späda lilla tjejen fick ganska omgående andra arbetsuppgifter?
Citera
2026-06-21, 22:45
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Snälla du, du var sommarjobbare. Du stod där inte i 10-30 år och slet ut lederna och fick svår artros i knäna och kronisk smärta i ryggen och höfterna. Låter också som att det var på 70-talet och då stod de också sannolikt på hårda cementgolv utan dämpande mattor och dämpning i skorna, inte för att det hjälper i längden när man står där 8 timmar per dag. Låt mig gissa, det dammade som fan också?

Sen kom där en ung politiskt intresserad kille en dag och började engagera sig som skyddsombud och inom facket men de som protesterade högst var de gamla utslitna gubbarna för HÄR JOBBAR BARA RIKTIGA MÄN!

Vad svamlar du om?

Vi diskuterar inte arbetsmiljö här.

Och nej det var inte 70talet, långt därifrån. Jag
Citera
2026-06-21, 22:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Låt mig gissa, de få kvinnorna som var där, om ena någon, var rejäla bitar?

Den späda lilla tjejen fick ganska omgående andra arbetsuppgifter?

Det var rotation, de yngre svenskarna, blattarna och polackerna gjorde alla uppgifter. Kvinnorna var med på de tyngre några dagar innan de fick "ont i axeln" eller något annat gulligt och fick hoppa över de tyngsta uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in