Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Det är tyvärr en trend vi sett över tid. Kvinnor tar över offentlig sektor och röstar vänster. Kvinnor vill ha trygghet vilket i viss mån offentlig sektor erbjuder. Män är mer risktagande och tenderar därför att jobba privat. Hela verklighetsuppfattningen i landet riskerar att bli uppdelad på kön. Naturligtvis inte bra men har ingen bra lösning på problemet.
Fler och fler inom vården jobbar också privat. Bättre löner och arbetsvillkor. Därför som de stora sjukhusen är underbemannade och sjukhussängarna minskat så drastiskt. Sämre patientsäkerhet som följd, fler missar, fler dödsfall orsakade av brister i vårdsystemet.