Citat:
Ursprungligen postat av
hakro807
Vet inte riktigt vilken värld som du lever i, men kollar vi migrationsverkets statistik så fick bara under 2025 nästan 20 000 människor från MENA och övriga Afrika svenskt medborgarskap. Detta tre år efter "paradigmskiftet". En stor diaspora kommer locka en stor efterföljande invandring. Sedan är ju Migrationsverket så värdelösa att de inte lyckas publicera färdiga datafiler där man kan se ursprungsland samtidigt med grund för ansökan om uppehållstillstånd.
20 000 är väldigt lite. Och med tanke på vilken rörlig värld vi lever i och på hur många människor som bor i MENA så lär det aldrig bli färre än så. Såvida inte SD får egen majoritet och börjar stänga alla gränser likt Nordkorea.