2026-06-21, 12:31
  #1
Medlem
Läste precis en artikel om SDs strategi framöver.

https://tt.omni.se/akesson-har-gar-sd-s-nya-roda-linjer/a/7pR5Qo

Där Jimmie Åkesson påstår att invandringen är så låg nu så de kan börja satsa på välfärdsfrågor. Är han helt verklighetsfrånvänd och tror invandringen är så låg eller snackar han bara skit för han har misslyckats totalt med den enda uppgiften svenska folket gav honom?

Det delas ut mer eller mindre lika många uppehållstillstånd idag som det gjorde när Tidö tog över. Visst asylinvandringen har minskat men totalen är lika hög. Känns som ett ganska naturligt steg, om man kollar på resten av Europa, att ett mer konservativ parti kommer växa fram nu. Så vad kommer bli nästa alternativ för de som vill minska invandringen till Sverige för det verkar inte som att SD vill göra det?
Citera
2026-06-21, 12:46
  #2
Medlem
Det är många saker som träder i kraft inom kort och man kommer ju inte släppa frågan utan prioriterar upp andra.

Det har redan nu börjat ge resultat.
https://youtu.be/shiltWLVl_U?si=0WhYPol3_6Vsjx4V
Citera
2026-06-21, 12:47
  #3
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Alltså invandringen nu är ju mycket lägre än tidigare så jag tycker inte att han ljuger. Låter vettigt försöka hantera/fokusera på de problem vi har nu tack vare invandringen istället för att fokusera på invandringen i sig.

Edit:
Sen anser jag att det inte finns något annat alternativ än SD om man vill minska invandringen. Ser det som totalt meningslöst att t.ex. rösta på Afs då de får så få röster. Rösta på SD!
__________________
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-06-21 kl. 12:52.
Citera
2026-06-21, 12:53
  #4
Medlem
MENA-invandringen till Sverige är nu väldigt låg. Och det är egentligen bara den som SD:s väljare har haft något problem med.

Som nationalist hade Åkesson såklart viljat stoppa all icke-vit invandring till Sverige, men det inser han är totalt orealistiskt. Varken de övriga högerpartierna eller hans egna väljare är intresserade av det.

Man får komma ihåg att SD:s väljare i regel varken är särskilt nationalistiska eller ens konservativa. De stör sig bara på stökiga araber och afrikaner.
Citera
2026-06-21, 13:01
  #5
Medlem
ViCenterpartisters avatar
Sverigevännerna har lyckats:

https://www.friatider.se/akesson-nu-behover-inte-invandringen-minska-mer
Likt tidigare regeringar delar Tidöregeringen ut cirka 100.000 uppehållstillstånd om året. Mindre än så behöver inte invandringen vara, meddelar SD-ledaren Jimmie Åkesson nu.

https://www.friatider.se/invandringen-har-inte-minskat-akesson-ar-nojd-anda
Invandringen har inte minskat – Åkesson är nöjd ändå

https://www.friatider.se/tidoganget-delade-ut-90000-nya-uppehallstillstand-forra-aret-ocksa
Efter drygt tre år av Tidöstyre syns fortfarande inte skymten av något "paradigmskifte" i invandringspolitiken. Antalet uppehållstillstånd under 2025 landade på 89.000 – samma siffra som år 2020 – visar färska siffror från Migrationsverket.


https://www.friatider.se/det-blev-cirka-100000-nya-uppehallstillstand-forra-aret-som-vanligt

Det blev cirka 100.000 nya uppehållstillstånd förra året – som vanligt

Antalet beviljade ansökningar om svenskt medborgarskap under 2024 uppgick till knappt 66.000, vilket var en liten minskning jämfört med året innan då antalet var drygt 68.000. De vanligaste ursprungsländerna var Afghanistan, Syrien och Eritrea.


Annie Lööf kan ta över när Jimmie avgår. Ingen kommer märka någon skillnad.
__________________
Senast redigerad av ViCenterpartister 2026-06-21 kl. 13:27.
Citera
2026-06-21, 13:02
  #6
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Man får komma ihåg att SD:s väljare i regel varken är särskilt nationalistiska eller ens konservativa. De stör sig bara på stökiga araber och afrikaner.

Ja, det är ju de som inte vet hur man skall bete sig i Sverige, i tvättrummen, i bussen, i väntrummet, på gården, etc. Att inte vara emot sådant, ja då är man inte normalt funtad i huvudet.

Sen övriga kan ju bete sig hyfsat. Men de gör fortfarande Sverige mindre svenskt för det. Vissa ser tydligen inget värde i att bevara Sverige svenskt.
Citera
2026-06-21, 13:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViCenterpartister
Sverigevännerna har lyckats:

https://www.friatider.se/akesson-nu-behover-inte-invandringen-minska-mer
Likt tidigare regeringar delar Tidöregeringen ut cirka 100.000 uppehållstillstånd om året. Mindre än så behöver inte invandringen vara, meddelar SD-ledaren Jimmie Åkesson nu.

https://www.friatider.se/invandringen-har-inte-minskat-akesson-ar-nojd-anda
Invandringen har inte minskat – Åkesson är nöjd ändå

https://www.friatider.se/tidoganget-delade-ut-90000-nya-uppehallstillstand-forra-aret-ocksa
Efter drygt tre år av Tidöstyre syns fortfarande inte skymten av något "paradigmskifte" i invandringspolitiken. Antalet uppehållstillstånd under 2025 landade på 89.000 – samma siffra som år 2020 – visar färska siffror från Migrationsverket.


https://www.friatider.se/det-blev-cirka-100000-nya-uppehallstillstand-forra-aret-som-vanligt

Det blev cirka 100.000 nya uppehållstillstånd förra året – som vanligt

Antalet beviljade ansökningar om svenskt medborgarskap under 2024 uppgick till knappt 66.000, vilket var en liten minskning jämfört med året innan då antalet var drygt 68.000. De vanligaste ursprungsländerna var Afghanistan, Syrien och Eritrea.


Annie Lööf kan ta över när Jimmie avgår. Ingen kommer märka någon skillnad.

Ja massinvandringen fortsätter och samtidigt hjälper SD borgarna montera ner vår välfärd. Men nu är det snart val och då är det plötsligt landet tvärtom vi lever i
Citera
2026-06-21, 13:39
  #8
Medlem
Mad monks avatar
Han är en stor svikare tycker jag kommer rösta blankt i år.
Citera
2026-06-21, 13:44
  #9
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han är en stor svikare tycker jag kommer rösta blankt i år.

Ok du röstar alltså på regimskifte.
Citera
2026-06-21, 13:49
  #10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han är en stor svikare tycker jag kommer rösta blankt i år.
Grattis till fyra år med miljöpartiet som dikterar villkoren då. Det har ju gått sådär i alla deras regeringssamarbeten hittills. Men visst kan jag hålla med dig på ett sätt. Låt de dumma jävlarna lida! De får vad de röstar på, jag klarar mig alltid. På ett ondskefullt sätt kan jag hoppas Dagostar med tillhörande muslimer kravlar sig in i den konstellationen. Då är häxkitteln komplett.
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-21 kl. 13:54.
Citera
2026-06-21, 13:56
  #11
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ok du röstar alltså på regimskifte.

Eh nej!?
Citera
2026-06-21, 13:58
  #12
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Grattis till fyra år med miljöpartiet som dikterar villkoren då. Det har ju gått sådär i alla deras regeringssamarbeten hittills. Men visst kan jag hålla med dig på ett sätt. Låt de dumma jävlarna lida! De får vad de röstar på, jag klarar mig alltid. På ett ondskefullt sätt kan jag hoppas Dagostar med tillhörande muslimer kravlar sig in i den konstellationen. Då är häxkitteln komplett.

Att rösta blankt betyder att jag inte stödjer något parti vad är svårt att förstå? Jag kan rösta på Kalle Anka partiet om det får dig att må bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in