2026-06-22, 18:35
  #85
Medlem
brianmolkos avatar
De finns väl värre invandrare ..
Citera
2026-06-22, 18:50
  #86
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ok beror nog på vilka man umgås med själv har jag inte hört många som ska lämna SD.
Men förstår att du nu ska trumma det beskedet fram till valet.

Däremot vet jag en hel del som har tagit sitt förnuft till fånga och ska lämna S för SD samt MED.
Allt som minskar S är bra.
Citera
2026-06-22, 21:32
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Sosse?

Nej, verklighetsförankrad höger-person.
Citera
2026-06-22, 22:03
  #88
Medlem
Ljuger och ljuger. Allt är väl relativt i den meningen. Den kanske är låg i förhållande mot vad den skulle vara om S, MP och V höll i dörren -- eller höll dörren öppen för allt och alla som bara vällde senast. Därmed inte sagt att den är låg, om man anser att noll eller ett negativt tal skulle vara den lämpliga nivån.

Den kommer väl i och för sig aldrig att bli noll eller negativ. För det kommer alltid finnas en viss mängd. Om inte annat i att folk gifter sig och annat och tar hit man/fru/barn.

I någon mening kanske man skulle ta och dela upp "invandringen" i grupper lite mer än att bara dra alla över ens och samma kant. Det är skillnad på invandring från våra grannländer och från någon som "flytt" från andra sidan jorden och tydligen inte hittade en enda säker plats på ett halvt jordklot innan de på något jäkla sätt lyckades ta sig hit. Personer som är här för att göra ett jobb, och sedan åka hem igen, eller personer som kommer hit för att de träffat något i någon form av romantiskt sammanhang.
Citera
2026-06-22, 22:13
  #89
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
AfS fick välförtjänta 0,26% i valet 2022. 2018 fick de 0,31%.

De fick den andelen röster för det var exakt det folk ville att de skulle ha. Folk vill inte ha AfS.

Hoppas på 0,21% i valet 2026, men sätter inga pengar på det.
Stämmer, eftersom de flesta tror att AfS är heilande dödsknarkarnazister som vill gasa ihjäl alla judar och starta tredje världskriget.

Lyckas man lura folket att sossarna äter barn och vill göra köttfärs av alla arbetare skulle S få mindre än 1% också.
Citera
2026-06-23, 09:39
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Ljuger och ljuger. Allt är väl relativt i den meningen. Den kanske är låg i förhållande mot vad den skulle vara om S, MP och V höll i dörren -- eller höll dörren öppen för allt och alla som bara vällde senast. Därmed inte sagt att den är låg, om man anser att noll eller ett negativt tal skulle vara den lämpliga nivån.

Den kommer väl i och för sig aldrig att bli noll eller negativ. För det kommer alltid finnas en viss mängd. Om inte annat i att folk gifter sig och annat och tar hit man/fru/barn.

I någon mening kanske man skulle ta och dela upp "invandringen" i grupper lite mer än att bara dra alla över ens och samma kant. Det är skillnad på invandring från våra grannländer och från någon som "flytt" från andra sidan jorden och tydligen inte hittade en enda säker plats på ett halvt jordklot innan de på något jäkla sätt lyckades ta sig hit. Personer som är här för att göra ett jobb, och sedan åka hem igen, eller personer som kommer hit för att de träffat något i någon form av romantiskt sammanhang.





Personer som tillfälligt befinner sig i Sverige för att arbeta behöver inte bli svenska medborgare.
Så det är nog inga problem med dem, och de ingår inte i statistiken över de som får svenskt medborgarskap.
Citera
2026-06-23, 15:52
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
MENA-invandringen till Sverige är nu väldigt låg.
Hur låg?
Citera
Idag, 07:34
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är samma sak, det är bara dom som får minst 4% som räknas dessa delar på mandat som delas ut.
Rösta blankt ökar valdeltagande endast.
Allt under 4% motsvarar en "blankröst".

Ett högt valdeltagande ökar valresultatets legitimitet. En blankröst är därför en röst på alla partier eller kanske ännu mer en röst på ”vinnaren”. Därför är det bättre att inte rösta.
Citera
Idag, 07:45
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking12
Läste precis en artikel om SDs strategi framöver.

https://tt.omni.se/akesson-har-gar-sd-s-nya-roda-linjer/a/7pR5Qo

Där Jimmie Åkesson påstår att invandringen är så låg nu så de kan börja satsa på välfärdsfrågor. Är han helt verklighetsfrånvänd och tror invandringen är så låg eller snackar han bara skit för han har misslyckats totalt med den enda uppgiften svenska folket gav honom?

Det delas ut mer eller mindre lika många uppehållstillstånd idag som det gjorde när Tidö tog över. Visst asylinvandringen har minskat men totalen är lika hög. Känns som ett ganska naturligt steg, om man kollar på resten av Europa, att ett mer konservativ parti kommer växa fram nu. Så vad kommer bli nästa alternativ för de som vill minska invandringen till Sverige för det verkar inte som att SD vill göra det?

Ja.
Citera
Idag, 08:09
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Ett högt valdeltagande ökar valresultatets legitimitet. En blankröst är därför en röst på alla partier eller kanske ännu mer en röst på ”vinnaren”. Därför är det bättre att inte rösta.
Beror på hur man eventuellt röstat tidigare, det partiet tappar en röst, blocket en halv, andra blocket vinner en halv.
Går att resonera på många sätt.
Citera
Idag, 11:43
  #95
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
MENA-invandringen till Sverige är nu väldigt låg. Och det är egentligen bara den som SD:s väljare har haft något problem med.
Vet inte riktigt vilken värld som du lever i, men kollar vi migrationsverkets statistik så fick bara under 2025 nästan 20 000 människor från MENA och övriga Afrika svenskt medborgarskap. Detta tre år efter "paradigmskiftet". En stor diaspora kommer locka en stor efterföljande invandring. Sedan är ju Migrationsverket så värdelösa att de inte lyckas publicera färdiga datafiler där man kan se ursprungsland samtidigt med grund för ansökan om uppehållstillstånd.
Citera
Idag, 12:13
  #96
Medlem
psaks avatar
Ljuger politiker? 😎

Skulle formulera det så att det beror på vilken nivå man nöjer sig med. Den nivån har intressant nog vuxit under många många decennier.
När Luciabeslutet togs 1989 exempelvis ansågs det att under 50 000 nya årligen var på tok för mycket och man vidtog då även riktiga åtgärder.

Nu när den mångkulturella populationen bosatt i landet är skyhögt mycket större än på den tiden så anser man att en betydligt högre invandringssiffra än så är okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in