2026-06-21, 00:44
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Så ofta kan de väl inte användas att varje familj ska ha en egen? Det känns som om man borde kunna gå ihop minst fem familjer och ha gemensam studsmatta.

Får mig att tänka på det gamla Simpsonepisoden när Homer tar hem en trampolin.

https://youtu.be/clKqZZynW9E?si=HKv0cXk6ynaqk1P8&t=124
Citera
2026-06-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag har också reflekterat över detta.
Kanske är det "grannen har det och således ska jag också ha det" sjukan

Fenomenet som speglar de verkliga i-landsproblemen i västvärlden och som drar ner människan i tävlings träsket

Men för helvete, absolut INGEN köper en ful studsmatta för att grannen har en.

Ungarna tycker det är kul, när de växt ifrån det tar man bort den bara.

Jag grävde ett hål och la vår i markhöjd. Då syntes den knappt (men missade ju att grannarna inte såg den, attans också, tänkte inte på det) och de kunde dessutom springa av och på om de ville.

Användes flitigt när de var i den åldern.
Citera
2026-06-21, 01:35
Medlem
Citat:
Så ofta kan de väl inte användas att varje familj ska ha en egen? Det känns som om man borde kunna gå ihop minst fem familjer och ha gemensam studsmatta.

Och en stackars familj får då "äran" att konstant ha skrikande ungar på tomten...

Och sen blir det tjafs när mattan sprack när just Nisse hoppade, få ska minnas hans föräldrar köpa en ny, trots att Pelle hoppat på den med sina fotbollsskor halva sommaren innan.

Lika döfött som att köpa ett släp ihop och tro att det ska fungera.
Citera
2026-06-21, 06:41
Medlem
Citat:
Vem fan vill ha hela traktens ungar springande och hoppandes i sin trädgård? Nej tack, folk får skaffa sig egna. Vi hsr gatans största studsmatta och största pool men det är för mina barn inte andras.
Citera
2026-06-21, 09:11
Medlem
För 20 år sedan när vi och många andra hade studsmatta så användes de otroligt mycket av barnen. Numera när mina barn är vuxna och jag är ute och går med hunden ser dessa tingestar i var och varannan trädgård och tänker varje gång, var är barnen?
Citera
2026-06-21, 09:15
Medlem
Vissa i tråden ser barn på studsmattor hela tiden, andra i tråden ser dom aldrig.

Det är väl inte svårare än att när barnen når en viss ålder så upphör också intresset för studsmattor, därav dom tomma mattorna?
Citera
2026-06-21, 10:17
Medlem
Praisethesuns avatar
De flesta jag känner kör den obligatoriska studsmattan, man kan nästan tro att de levereras ihop med de nya obligatoriska soptunnorna som också förfular tomten lika mycket.
Citera
2026-06-21, 10:22
Avstängd
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Men för helvete, absolut INGEN köper en ful studsmatta för att grannen har en.

Ungarna tycker det är kul, när de växt ifrån det tar man bort den bara.

Jag grävde ett hål och la vår i markhöjd. Då syntes den knappt (men missade ju att grannarna inte såg den, attans också, tänkte inte på det) och de kunde dessutom springa av och på om de ville.

Användes flitigt när de var i den åldern.

Det spelar ingen roll hur fult det är. Det ska finnas ändå
Citera
2026-06-21, 10:51
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Ibland när man åker förbi villatomtar så ser man den nästan obligatoriska skitfula studsmattan som tar upp halva tomten, är detta något som faktiskt används? Det känns som en sån där grej som ungarna hoppar lite och sen tröttnar dom.

Man har dom till att slita ner från grannens carport efter storm, det är sen gammalt.

Klassisk white-trash markör.
Citera
2026-06-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Man har dom till att slita ner från grannens carport efter storm, det är sen gammalt.

Klassisk white-trash markör.

Studsmatta white-trash markör? Märkligaste jag hört.
Citera
2026-06-21, 11:34
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeStefano
Studsmatta white-trash markör? Märkligaste jag hört.

Jag förstår att du antingen bor i stan, elller att du själv tillhör sagda socialgrupp.
Citera
2026-06-21, 12:10
Medlem
lugna ner digs avatar
Om man köpt sig ett hus och fixat till en fin trädgård med en jämn och fin gräsmatta så är en ful studsmatta som skuggar, är ivägen för gräsklipparen och gör fula märken i marken det sista man vill ha. Man köper det såklart för barnen och inte för att grannarna har en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in