Igår, 09:39
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/49BDZ4XY4a8KeMUrBLGDu0/ministern-om-utvisade-sandra-13-borde-ha-akt-hem-tidigare

"- Jag tror att man kommer att behöva landa i att göra en total översyn av migrationslagstiftningen."

Det säger Ida Karkiainen, migrationspolitisk talesperson (S) till TV4 om ett fall med en familj som utvisas till Mongoliet (ett land som aldrig har varit i krig). Migrationsminister Johan Forsell (M) försvarar utvisningen och säger att familjen borde åkt hem tidigare när de fick avslag.

Hur många tror fortfarande att Socialdemokraterna kommer driva en stram migrationspolitik?
Citera
Igår, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
https://www.tv4.se/artikel/49BDZ4XY4a8KeMUrBLGDu0/ministern-om-utvisade-sandra-13-borde-ha-akt-hem-tidigare

"- Jag tror att man kommer att behöva landa i att göra en total översyn av migrationslagstiftningen."

Det säger Ida Karkiainen, migrationspolitisk talesperson (S) till TV4 om ett fall med en familj som utvisas till Mongoliet (ett land som aldrig har varit i krig). Migrationsminister Johan Forsell (M) försvarar utvisningen och säger att familjen borde åkt hem tidigare när de fick avslag.

Hur många tror fortfarande att Socialdemokraterna kommer driva en stram migrationspolitik?

De kanske vill, men när sossarnas vilja och regeringsmakten ligger i vågskålarna så vet vi väl vad som väger tyngst i sossarnas våg...
Citera
Igår, 09:51
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
De kanske vill,

Men vill verkligen sossarna ha en stram migration?

Jag menar, vilka ledande tunga sossar har drivit den linjen?

Utom Löfven som plötsligt satte kaffet i halsen och i panik stängde Öresundsbron när han insåg att miljontals leende migrantmän med guldtänder var på väg till Sverige för bidragsliv, vilket skulle kollapsa svensk välfärd. Men Löfven är nu borta.

Jag tror, tyvärr eftersom jag är gråsosse i hjärtat, att man behöver stödja SD även detta val för att signalera.
Citera
Igår, 09:52
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Det betyder en fyra år lång utredning medans det fortgår som tidigare under tiden.
Citera
Igår, 09:56
Medlem
Man säger så här hemma för att triangulera Tidö men i EU så låter det ofta annorlunda där den egentliga makten ligger i många frågor.
Citera
Igår, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil

Ingen så klart.

Om inte Eu tvingar dem vilket jag inte tror.
Citera
Igår, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Till skillnad från de nuvarande regeringspartierna, har sossarna precis avstått regeringsmakten i fyra år för att de inte är beredda att sälja sin själ till djävulen.
Det beror på vilket parti man tycker är mest "djävulen", SD eller Centern. S är beredda att göra vad som helst för att få stöd av C.
Citera
Igår, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Det betyder en fyra år lång utredning medans det fortgår som tidigare under tiden.
Behövdes inte långa utredningar när S/Mp lade fram gymnasielagen. Utredningar är till för saker S har gått med på, men inte vill genomföra.
Citera
Igår, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Men vill verkligen sossarna ha en stram migration?

Jag menar, vilka ledande tunga sossar har drivit den linjen?

Utom Löfven som plötsligt satte kaffet i halsen och i panik stängde Öresundsbron när han insåg att miljontals leende migrantmän med guldtänder var på väg till Sverige för bidragsliv, vilket skulle kollapsa svensk välfärd. Men Löfven är nu borta.

Jag tror, tyvärr eftersom jag är gråsosse i hjärtat, att man behöver stödja SD även detta val för att signalera.

De skriver så och säger så, åtminstone ibland.

Kan en frisk människa "tro på det" ?

Nej, men de säger ju så för att de uppenbart tror att det finns så pass korkade människor att det är lönt att göra en sak och tala på ett annat sätt. Jag tror inte att de är irrationella i den bemärkelse att de självskadar.

De vill gynna sig själva och skada Sverige snarare.
Citera
Igår, 10:32
Medlem
Steinarrs avatar
Det spelar ingen roll vad sossarna vill eller inte vill.

Det är Miljöpartiet som styr den rödgröna sörjan så en röst på sossarna är som att gå och rösta på Miljöpartiet.
Citera
Igår, 10:38
Medlem
NyaHenriksss avatar
Sossarna kan ha hur tuff migrationspolitik.
Den faller dock när dom tvingas samarbeta med C, V och MP som alla kräver mer invandring.
Citera
Igår, 10:45
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Till skillnad från de nuvarande regeringspartierna, har sossarna precis avstått regeringsmakten i fyra år för att de inte är beredda att sälja sin själ till djävulen.

De har ingen själ att sälja. Sossarna skiter i vilken politik som förs och hur många invandrare Sverige dränks i. Det enda som är viktigt är att Sossarna är chefer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in