Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Får man fråga hur du landat i den slutsatsen?
Varför du tror att sossarna är för en stram migration, trots att de (såvitt jag vet) inte talar öppet om att de är det.
Jag tänker att moderaterna åtminstone med Tidö visat att de kan driva en lite mer sträng migration (trots att de egentligen inte vill ha det, a'la Reinfeldt) för att därigenom få stöd av SD. Så M gjorde det under vapenhot. S däremot.... noll vilja att ens förhandla med SD. Vilket enklast förklaras med att de inte delar deras syn på migration, blir ju bilden S förmedlar.
För 10 000 år sedan styrde sossarna med stöd av VPK men VPK släpptes aldrig in i värmen, de var som hundar som röstade med sossarna men satt tysta och lydiga i övrigt.
Något hände i mitten av 90talet, Miljöpartiet började växa och fick inflytande, de satt ömsom i sossarnas knä, ömsom i borgarnas knä men de fick en vågmästarroll vid omröstningar. Ungefär där kapsejsade hela riksdagen skulle jag säga. Ett 5% parti styrde vad som skulle hända med landet.
Miljöpartiet vet det än i dag, även om de äter grönsaker är de inte dumma. De kommer styra även nästa Socialdemokratiska regering, var så säker!