Igår, 11:00
Medlem
Hahaha kommer aldrig bli en stram migration med vänsterblocket vid rodret.

Håll i er….. för här kommer islam med full kraft!
Senast redigerad av Backadalen Igår kl. 11:03.
Citera
Igår, 11:30
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Helt ärligt tror jag inte sossarna skulle sabotera så mycket,

Får man fråga hur du landat i den slutsatsen?

Varför du tror att sossarna är för en stram migration, trots att de (såvitt jag vet) inte talar öppet om att de är det.

Jag tänker att moderaterna åtminstone med Tidö visat att de kan driva en lite mer sträng migration (trots att de egentligen inte vill ha det, a'la Reinfeldt) för att därigenom få stöd av SD. Så M gjorde det under vapenhot. S däremot.... noll vilja att ens förhandla med SD. Vilket enklast förklaras med att de inte delar deras syn på migration, blir ju bilden S förmedlar.
Citera
Igår, 11:35
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det gjorde de inte. Sossarna fick fler mandat än nuvarande regeringspartier tillsammans.

Sossarna har valt att inte ta makten med SD eller samverka med dem överhuvudtaget, eftersom de värderar demokrati, frihet och en oberoende rättsstat mer än makten. Det är beundransvärt och fler partier borde vara lika rakryggade.

Ja, sossarnas ledare är ju fan DDR sympatisör. Jävlar vad de stod för frihet och demokrati😃
Det enda sossarna bryr sig om är makt och rikedom,
hur många tredje världen analfabeter det än må kosta!
Citera
Igår, 11:37
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Till skillnad från de nuvarande regeringspartierna, har sossarna precis avstått regeringsmakten i fyra år för att de inte är beredda att sälja sin själ till djävulen.
Inte sålt sin själ, lol fyfan vad du ljuger, än en gång.

Socialdemokraterna har öppnat dörren för gängen

Signalen från Socialdemokraterna efter skandalen i Botkyrka är förödande. I Sveriges största parti kan det löna sig att ta stöd av gängkriminella.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/socialdemokraterna-har-oppnat-dorren-for-gangen/
Citera
Igår, 11:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Varför du tror att sossarna är för en stram migration, trots att de (såvitt jag vet) inte talar öppet om att de är det.

Jag tänker att moderaterna åtminstone med Tidö visat att de kan driva en lite mer sträng migration (trots att de egentligen inte vill ha det, a'la Reinfeldt) för att därigenom få stöd av SD. Så M gjorde det under vapenhot. S däremot.... noll vilja att ens förhandla med SD. Vilket enklast förklaras med att de inte delar deras syn på migration, blir ju bilden S förmedlar.
S och SD är stöpta i samma form, men de gick olika vägar. (skulle tro 90% av SDs väljare kommer från sossarna)En gång i tiden för väldigt väldigt länge sedan var jag också sosse, fick det liksom med modersmölken. Hyfsat gammal så jag har sett vad som skett över åren.
Citera
Igår, 11:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Sossarna snackar om din strama migration men de kommer sälja ut frågan samma dag till V, MP och C och sen har vi flyktingströmmar som kommer stå på rad och släppas i i landet med bidrag och allt kommer bara börja om igen.
Tidö har faktiskt fått ner antalet skjutningar och gängmord och många i gängen sitter också inne vilket gjort att det nu är överfullt i fängelsen runt om i landet.

Hade vi från början inte släppt in skiten så hade vi heller inte haft detta problem från första början.
Citera
Igår, 11:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

För 10 000 år sedan styrde sossarna med stöd av VPK men VPK släpptes aldrig in i värmen, de var som hundar som röstade med sossarna men satt tysta och lydiga i övrigt.

Något hände i mitten av 90talet, Miljöpartiet började växa och fick inflytande, de satt ömsom i sossarnas knä, ömsom i borgarnas knä men de fick en vågmästarroll vid omröstningar. Ungefär där kapsejsade hela riksdagen skulle jag säga. Ett 5% parti styrde vad som skulle hända med landet.

Miljöpartiet vet det än i dag, även om de äter grönsaker är de inte dumma. De kommer styra även nästa Socialdemokratiska regering, var så säker!
Citera
Igår, 11:55
Medlem
Wajis avatar
Med tanke på att S lever på invandrare och ammar drägg så borde man vara försiktig att reta väljarna.
Men även vänstermupparna förstår säkert att lagen av drägg måste ses över.
Citera
Igår, 11:55
Medlem
Citat:
Till skillnad från de nuvarande regeringspartierna, har sossarna precis avstått regeringsmakten i fyra år för att de inte är beredda att sälja sin själ till djävulen.

Till sig själva då tänker du? Skönt, då slipper vi dem framledes också.
Citera
Igår, 12:09
Medlem
Frågan är om det undgått någon att S är brett infiltrerade av islamister.

S skiter i mongoliska invandrare, de passar bara på att använda dem som ett exempel för att släppa in fler muslimer, gärna permanent för deras del.
Citera
Igår, 12:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
De är ju villiga att regera med V, en ännu värre djävul. Folkförrädare som länge finansierades av Moskva.
Citera
Igår, 12:20
Medlem
Citat:

Du menar att det ett konkret bud om att få sammarbeta med SD låg på bordet? Jag har inte något minne av att det verkade vara så, och jag är inte så övertygad av att sossarna skulle förkasta ett sånt sammarbete.

Sen är det förstås så att val av sammarbetspartier kan ju ha effekter bortom nästa val också. Oavsett var man lägger vikten så blir det att ta hänsyn till. Och nej, det behöver inte med nödvändigviishet betyda att de tänker långsiktigt när det kommer till besluten de tar i riksdagen/regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in