2026-06-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har pratats för lite om det här inkastet i media: https://x.com/i/status/2068412861106303048

Helt stört vad uselt. Fan äre som försigår?
Vem vare? Vem vare som fucking kasta?!
2026-06-21, 11:20
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har pratats för lite om det här inkastet i media: https://x.com/i/status/2068412861106303048

Helt stört vad uselt. Fan äre som försigår?
Ja reagerade på det också. Ser ju ut som att han ger tillbaka bollen till Nederländerna som vid när motståndarlaget spelar ut bollen när en spelare är skadad.
2026-06-21, 11:24
Medlem
Glödskals avatar
Matchresultat Snöarabien - Våffelafrika
Svarta 6 - Vita 0

Varför inte bara skicka negrer?
2026-06-21, 11:28
Medlem
bergsturks avatar
Hur fan kan försvaret släppa genom tre exakt likadana mål i rad? Obegripligt.
2026-06-21, 11:29
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Var det någon insatt i fotboll som på allvar trodde Sverige hade en chans?
2026-06-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Var det någon insatt i fotboll som på allvar trodde Sverige hade en chans?

Jag räknade med förlust men att den skulle bli så stor och så enkel för holländarna var lite oväntat ändå. En riktig väckarklocka där man blev påmind om hur svagt Sveriges försvar egentligen är.
2026-06-21, 11:36
Medlem
BallaBellas avatar
Svenska fotbollsförbundet behöver satsa alla resurser de har de närmsta åren för att få fram bra målvakter och backar.
Få unga spelare att inte bara vilja bli en ny Alexander Isak utan jobba för ett bra lag på alla positioner.
2026-06-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
När man förlorar med 5-1 så kan inte någon få bra betyg. Men detta var verkligen inte Isaks fel, tvärtom, efter första vattenpassen 25 minuter in så var han en av få som var bra.

- Bekymmer #1 var att ytterbackarna blev överspelade så enkelt. Tror 3-4 mål tillkom på samma vis.
- Bekymmer #2 var att mittbackarna var så svaga fysiskt, långsamma och saknade förmåga att plocka upp anfallarna när bollen spelades in.
- Bekymmer #3 var att det svenska mittfältet helt saknade förmåga att ta emot en boll, lugna spelet, passa i sidleds eller skapa framåt. Det tjongades, det stressades, det spelades fel.

Pga bekymmer #3 ändrade Graham Potter taktiskt det offensiva. Eftersom mittfältarna var för svaga för att kunna ta emot bollen och hålla den inom laget så valde man att spela den till Isaks fötter för att därigenom försöka involvera Gyökeres och mittfältarna. Det gjorde Isak bra och ingen annan hade kunnat göra detsamma.

Kolla om matchen så kommer du att se att Isak levererade. Inte som #9 utan mer som en #10. Bergkamp-stuk. Han kan inte lastas för katastrofen defensivt.
Och målvakten var kass! Nordfeldt upplevde jag var felplacerad och reagerade långsamt... Men visst Sveriges försvarsspel var ju så bristfälligt att en målvakt i värdsklass skulle få bekymmer antar jag...
2026-06-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Fan vad folk gnäller. Blir sjukt less på alla klagare och jag undrar om ni verkligen såg matchen. Vad hade ni förväntat er. Nederländerna är rankade 8:a i världen.

Gnäller på backarna när Alexander Isak sumpade sig rejält vid ett av målen.
Det gäller att hela laget gör en bra insats och inte släpper bakåt mot lag som är bättre.
Det är inte bara backarna som ska försvara utan motståndarlaget ska inte få springa i full fart mot mål över hela planen.
Vad gjorde mittfältet?

Ett av målen borde målvakten ha tagit.
Han är förresten otroligt långsam vid utsparkar. Kan han inte bara få ut bollen snabbare och sätta igång ett snabbt anfall.
Det är nog det enda jag retar mig på.

Sverige spelade riktigt bra i andra halvlek och hade riktigt fina anfall men var fanns Gyökeres?
Han borde varit vid mål vid minst 2 tillfällen och petat in bollen precis som Nederländerna gjorde.

Vid bytet när tre spelare kom in steppade Sverige upp ytterligare.
Det var kul att se.

Bollinnehavet i matchen var typ 52/48 till Nederländerna så det säger att det var rätt jämt.

De hade 9 skott varav 7 på mål och 5 gick in.
Sverige hade 20 skott varav 9 på mål och 1 gick in.

Glöm inte att det är målen framåt som också måste fungera för att vinna.

Sedan undrar jag hur en engelskdomare kan få döma matchen när Nederländerna och England är så nära varandra.
Borde varit någon från ett land långtbortifrån.

Sluta gnäll utan var lite positiva.
Det blir bara så tråkigt.

Nej, skyll inte på domaren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in