Citat:
Ursprungligen postat av
GulaLinjen
När man förlorar med 5-1 så kan inte någon få bra betyg. Men detta var verkligen inte Isaks fel, tvärtom, efter första vattenpassen 25 minuter in så var han en av få som var bra.
- Bekymmer #1 var att ytterbackarna blev överspelade så enkelt. Tror 3-4 mål tillkom på samma vis.
- Bekymmer #2 var att mittbackarna var så svaga fysiskt, långsamma och saknade förmåga att plocka upp anfallarna när bollen spelades in.
- Bekymmer #3 var att det svenska mittfältet helt saknade förmåga att ta emot en boll, lugna spelet, passa i sidleds eller skapa framåt. Det tjongades, det stressades, det spelades fel.
Pga bekymmer #3 ändrade Graham Potter taktiskt det offensiva. Eftersom mittfältarna var för svaga för att kunna ta emot bollen och hålla den inom laget så valde man att spela den till Isaks fötter för att därigenom försöka involvera Gyökeres och mittfältarna. Det gjorde Isak bra och ingen annan hade kunnat göra detsamma.
Kolla om matchen så kommer du att se att Isak levererade. Inte som #9 utan mer som en #10. Bergkamp-stuk. Han kan inte lastas för katastrofen defensivt.
Och målvakten var kass! Nordfeldt upplevde jag var felplacerad och reagerade långsamt... Men visst Sveriges försvarsspel var ju så bristfälligt att en målvakt i värdsklass skulle få bekymmer antar jag...