2026-06-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Japan kommer mangla Sverige med. Redan i matchen mot Tunisien såg man paniken i svenska försvaret när Tunisien anföll. Men de var kassa på att avsluta. Japan är bättre. De kommer göra narr av Lindellf, Hien och Co.

Svagheterna är tydliga och det handlar inte bara om spelarna utan frågan är om SvFF vågar ta bort Graham Potter. Tunisien sparkade sin efter 5-1 och höjde sig direkt. Sverige hade samma siffror men Potter sitter kvar utan någon rygggrad alls.
2026-06-21, 10:59
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Japan kommer förgöra Sverige. Hoppas på 3:0 eller 4:1. Så sopgänget blir utslagna redan redan efter gruppspelet.
Det sjuka är att Sverige kan komma vidare även om de åker på storstryk. 3 poäng kan räcka gottväl för att vara bland de bästa treorna.
2026-06-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Att sparka en tränare efter en dålig match är inte alltid lösningen på alla problem. Speciellt inte om man inte har en bra ersättare på plats.

Håller med att det inte alltid är lösningen men Tunisien gjorde det och höjde sig ändå även om matchen slutade i förlust.
2026-06-21, 11:05
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Om Hauland (stavning? ) är på bra humör så...vem vet

Det är Norge vi håller på nu tycker jag. Jag tror att de kan gå långt.
2026-06-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Att sparka en tränare efter en dålig match är inte alltid lösningen på alla problem. Speciellt inte om man inte har en bra ersättare på plats.

Jag skulle gå så långt som att säga att det aldrig är lösningen. Tunisien är helt dumma i huvudet som sparkar en tränare mitt i en turnering. Skapar värdelösa förutsättningar för kommande matcher.
2026-06-21, 11:06
Medlem
Tycker ändå potters plan kan fungera i teorin. Man skiter i defensiven och bankar på att man gör mer mål än motståndaren. Käppen i hjulet var att den starka offensiven inte levererade.
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag tror att Sverige kan vinna över Japan, då blir det antingen Brasilien eller Marocko sen.

Ja, vi kommer säkert vinna hela VM.....eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Har heller aldrig sett hans storhet. Gör alltid 2-4 jättemisstag som ger solklara målchanser till motståndarna och om dom är av skaplig kvalitet så sitter bollen för det mesta. Men vem fan kastar vi in istället?

Starfeldts rygg är väl tillräckligt bra för att spela ? Troligen Sveriges bästa mittback
2026-06-21, 11:09
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Jag tror vi alla har svaret på frågan vid det här laget om det var Sverige som var bra eller Tunisien som var urdåliga i första matchen 😂😂😂😂

Bara se hur Japan mangla dem.

Vad gör Tunisien i VM? Strykpåse nr 1

Du är entledigad.

Skäms o sido. Tunisien är inkvoterad.
2026-06-21, 11:12
Medlem
peterZiipens avatar
Har pratats för lite om det här inkastet i media: https://x.com/i/status/2068412861106303048

Helt stört vad uselt. Fan äre som försigår?
2026-06-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det är Norge vi håller på nu tycker jag. Jag tror att de kan gå långt.

Norge? Nja, är inte det lite som att heja på Finland i ishockey-VM (dvs det är bara vi som vill visa "nordisk solidaritet" men de bryr sig inte direkt om Sverige?)

Fast iofs...nu höll jag ju på Sverige 2016 (även om jag avskydde dryga Zlatan) men hjärtat slog ändå starkt för Island Nåväl, jag ska iallafall följa nästa norska match

Hade Sverige inte gått till VM hade jag nog hejat på Japan (jo, det blir svårt natten mot torsdag, men jag ska väl inte svika fosterlandet) då jag ändå är med i en japansk vänskapsförening
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-06-21 kl. 11:27.
2026-06-21, 11:19
Medlem
BallaBellas avatar
Fan vad folk gnäller. Blir sjukt less på alla klagare och jag undrar om ni verkligen såg matchen. Vad hade ni förväntat er. Nederländerna är rankade 8:a i världen.

Gnäller på backarna när Alexander Isak sumpade sig rejält vid ett av målen.
Det gäller att hela laget gör en bra insats och inte släpper bakåt mot lag som är bättre.
Det är inte bara backarna som ska försvara utan motståndarlaget ska inte få springa i full fart mot mål över hela planen.
Vad gjorde mittfältet?

Ett av målen borde målvakten ha tagit.
Han är förresten otroligt långsam vid utsparkar. Kan han inte bara få ut bollen snabbare och sätta igång ett snabbt anfall.
Det är nog det enda jag retar mig på.

Sverige spelade riktigt bra i andra halvlek och hade riktigt fina anfall men var fanns Gyökeres?
Han borde varit vid mål vid minst 2 tillfällen och petat in bollen precis som Nederländerna gjorde.

Vid bytet när tre spelare kom in steppade Sverige upp ytterligare.
Det var kul att se.

Bollinnehavet i matchen var typ 52/48 till Nederländerna så det säger att det var rätt jämt.

De hade 9 skott varav 7 på mål och 5 gick in.
Sverige hade 20 skott varav 9 på mål och 1 gick in.

Glöm inte att det är målen framåt som också måste fungera för att vinna.

Sedan undrar jag hur en engelskdomare kan få döma matchen när Nederländerna och England är så nära varandra.
Borde varit någon från ett land långtbortifrån.

Sluta gnäll utan var lite positiva.
Det blir bara så tråkigt.
Senast redigerad av BallaBella 2026-06-21 kl. 11:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in