2026-06-20, 10:37
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare

Putin är beredd att skicka miljoner unga ryska män i döden på slagfältet i Ukraina. Och i stället för att lyfta befolkningen från fattigdom, 20 procent har inte ens en vattentoalett hemma, lägger han pengarna på sin krigsapparat. Putin försöker återupprätta det ryska imperiet med våld och terror. Hoppas att inte västvärlden underskattar hans ideologiska drivkraft och empatilöshet. Putin är beredd att döda miljoner människor. Han är en massmördare. Därför måste han bort från makten. Väst måste segra över honom. Med våld om så krävs. Vi lever i en intressant, men farlig tid.

Ovanstående inlägg som är inlagt 2 ggr dessutom i en tråd som handlar om töntigaste ställningstagande så är förmodligen dessa inlägg de töntigaste jag kan dra mig till minnes.
Fullt av narrativ som upprepas i media så att alla ska förstå hur elak, underutvecklad Putin och ryssen är.
Vi i väst måste tyvärr döda dom och då är det synd om oss som tvingas döda dom.
Senast redigerad av Africagonzo 2026-06-20 kl. 10:39.
2026-06-20, 11:01
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Snarare brukar jag se töntiga ställningstaganden för Ryssland. Typ:

Ryssland står upp för manlighet/kristna värderingar/traditio/whatever (okej...)

Ukraina är korrupta (ja, vad har det med geopolitik att göra?)

Buuuhhh Nato har provocerat Ryssland (eller så vill före detta sovjetrepubliker vara fria?)

Vi måste ha diplomati (är det sossarna/Palme 1975 som har vaknat till liv?)

Gärna levereras dessa "argument" av nån boomer (!) som sett en 10 min video på youtube och plötsligt sett sanningen uppenbaras.
2026-06-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har väl egentligen inget emot att Baltländerna är lite russofoba. Man har ju haft en lite komplicerad relation till varandra genom åren, så visst… Det finns skäl till oviljan. Vad jag däremot tycker är fånigt är när svenska boomergubbar är livrädda för Ryssland och tror att Putin ska gå över ån efter vatten för att invadera Stockholm. ”Ukraina krigar där så att vi slipper kriga här” är ett argument som är så oerhört cringe. Putin struntar fullständigt i ett dysfunktionellt glesbefolkat land av maskulina kvinnor, feminina män och fyra miljoner ointegrerade araber.

Å andra sidan skulle vi bli ett "högprioriterat kärnvapen mål" om vi gick med i NATO...

Så lät det ifrån dig och dina polare för några år sen.

Och om du tänker längre än näsan räcker så en invasion av baltländerna eller Finland kommer att dra in oss direkt i konflikten också, så med "här" menas inte Dalslands inland, utan våra grannländer i Östersjöområdet.

Helvete vad korkde människor det finns alltså på det här forumet.

Men jag antar att du på dåligt humör nu när moskva brinner...
2026-06-20, 11:09
Medlem
Budföretaget som har bytt namn från ”Ryska posten” till ”Bara posten”.

Även om jag ändå har viss förståelse för att hjärndöda svenskar troligen hade slutat anlita ett företag med ”ryska” i sitt företagsnamn.
2026-06-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du satte faktiskt huvudet på spiken. Svenne-boomergubbar med chipstuttar som kräver att gemensamma svenska resurser som istället för att t ex förbättra vården så att den faktiskt fungerar, eller förbättra skolmaten så att plattbarnen lär sig något i alla fall i kalergiskolorna, skall skickas för att slaviska unga män skall hamna i köttkvarnen, vilket är perverst och satanistiskt. Sverige och Ryssland har aldrig haft någon större beef på 300 år.

Ämne ett riktigt kioskmongo som inte kan nån historia...

Och please, skolmatsjämförelse är ju så extremt patetiskt , men kul då det passar in bra i trådens ämne....

Varför inte att ryzzmongona bara slutar att konstant föra krig mot sina grannländer? (,inklusive oss genom IT-attacker, sabotage och subversioner)
2026-06-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Å andra sidan skulle vi bli ett "högprioriterat kärnvapen mål" om vi gick med i NATO...

Så lät det ifrån dig och dina polare för några år sen.

Och om du tänker längre än näsan räcker så en invasion av baltländerna eller Finland kommer att dra in oss direkt i konflikten också, så med "här" menas inte Dalslands inland, utan våra grannländer i Östersjöområdet.

Helvete vad korkde människor det finns alltså på det här forumet.

Men jag antar att du på dåligt humör nu när moskva brinner...
Du låter ju som en av boomergubbarna som personen syftar på
2026-06-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du låter ju som en av boomergubbarna som personen syftar på

Yep, men tar inte åt mig av det. Är för ung för att vara boomer.

Infantila försök till att undvika svar på sina idiotiska inlägg går jag inte på.

Ungefär som att skriva att alla som säger emot mig slickar Putler i röven, och så fort någon svarar emot så kontrar jag med: AHA, du slickar putler i röven.
2026-06-20, 11:19
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixieDixie
Töntigaste jag sett var nog när det blev bojkott av Marabou.
Ja, men folk blev friskare. Mondolez är ena satanistiska rövhattar, stoppar massa onyttigt skit i marabou, gör folk sjuka. Sämsta chokoladen på svenska marknaden.
2026-06-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Yep, men tar inte åt mig av det. Är för ung för att vara boomer.

Infantila försök till att undvika svar på sina idiotiska inlägg går jag inte på.

Ungefär som att skriva att alla som säger emot mig slickar Putler i röven, och så fort någon svarar emot så kontrar jag med: AHA, du slickar putler i röven.
Du svarar ju fortfarande inte i sak. Du skriver mest långt om hur ovanför diskussionen du är, samtidigt som du ändå kastar dig in i den. Det är lite peak forumgubbe, oavsett födelseår.
2026-06-20, 11:23
Medlem
Ormen Långes avatar
Vad gäller Moscow Mule, så ska man så klart komma ihåg att drinken inte har något med Moskva att göra. Föga förvånande eftersom inget gott eller kultiverat kommer från Ryssland.

Drinken uppfanns i New York och att den döptes just till "Moscow Mule" berodde så klart på att drinken innehåller vodka och alla förknippade ryssar med försupna vodkapimplare.
2026-06-20, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag befinner mig för närvarande i Lettland och rysshatet här är ännu mer extremt än i Sverige, vilket jag kan förstå med tanke på deras i historia. Dock blir den ganska irriterande och rentav absurd ibland.

Min favoritdrink är Moscow mule, och av tre barer jag har besökt här och beställt den så har alla bartenders sagt "va?", varpå jag säger "Moscow mule, det är ginger beer och vodka", varpå de spelar dumma och svarar något i stil med "ah, du menar KIEV mule?", varpå jag rynkar mig för pannan och säger "Aa visst". Barernas lokala namn skiljer sig, det kan vara "Kiev mule" eller "Krakow mule" eller "Ukraine mule", vilket gör det ganska irriterande då jag självklart inte kan veta vilket namn varje bar väljer istället för det etablerade namnet "Moscow mule".

Sen så har jag en kvinnlig bekant från Litauen som kan bättre ryska än engelska. I princip alla här kan ryska, men i flera butiker vi har besökt så har kassörskan rakt av vägrat prata ryska, trots att de garanterat kan det.

Har någon sett liknande töntgrejer i Sverige? Jag har inte gjort det iaf.
Verkligheten har ju som bekant en förmåga att hinna ikapp det galna narrativet.
Sanningen är att regimen i Ukraina, uppbackad av tidigare USA presidenter Obama och Biden fört terror mot. de rysktalande i östra Ukraina. Massakern i Odessa mm.
I USA:s fall handlar det om att inmuta naturresurser samt installera Nato närmare Ryssland.
Agendan kämpar nu med näbbar och klor för att hålla det förskräckliga narrativet vid liv.
När det går så långt som i baren i Lettland du beskriver, ja då är indoktrineringen fullständig.
Precis som de lyckats manipulera den sovande lågintelligenta befolkningen i Sverige som genast lutar sej mot msm och tror i sin enfald att "det är tryggast så".
Att inte en bred majoritet förstår att detta är en korruption i aldrig tidigare skådat slag är faan helt otroligt.
Att som du skriver att de vägrarcprata ryska är ju precis det Zelenskys terrorregim försökt utrota i östra Ukraina. Facit: Över 14.000 dödade.

Att inte folk fattar hur sjukt detta är?
De enda argument dessa krigshetsare ständigt har är: "ryzztroll" " putinist" "rysk desinformation" mm. mm.

Men hava tålamod.. det kommer komma upp till ytan, och förhoppningsvis blir straffet mycket mycket hårt för våra falska krighetsande politiker som så rättsvidrigt fört befolkningen bakom ljuset i sitt korrupta egoistiska tänk!
2026-06-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Putin är beredd att skicka miljoner unga ryska män i döden på slagfältet i Ukraina. Och i stället för att lyfta befolkningen från fattigdom, 20 procent har inte ens en vattentoalett hemma, lägger han pengarna på sin krigsapparat. Putin försöker återupprätta det ryska imperiet med våld och terror. Hoppas att inte västvärlden underskattar hans ideologiska drivkraft och empatilöshet. Putin är beredd att döda miljoner människor. Han är en massmördare. Därför måste han bort från makten. Väst måste segra över honom. Med våld om så krävs. Och det kan betyda ett eskalerat krig i Europa. Vi lever i en intressant, men farlig tid.
Idiot.. skulle Putin försvinna nu så skulle Ryssland mest troligen bli farligt på riktigt med dom interna konflikter som skulle uppstå i det läget.

Men du svammlar och yrar ju bara massa hjärndöda "åsikter" som har programmerats in i din nästan obefintliga hjärna.. Du har aldrig tänkt en enda egen fri tanke om saken..

Det är just detta som blir så otroligt cringe och töntigt med alla "åsikter" om Ryssland. Det är fan nästan ingen som har tänkt efter själv, utan är bara idiotiska papegojor åt massmedia och vapenhandlarnas narrativ om att allt är rysslands fel. Och alla andra inblandade är heeelt oskyldiga offer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in