Citat:
Ursprungligen postat av
Fentfarbrorn
Jag befinner mig för närvarande i Lettland och rysshatet här är ännu mer extremt än i Sverige, vilket jag kan förstå med tanke på deras i historia. Dock blir den ganska irriterande och rentav absurd ibland.
Min favoritdrink är Moscow mule, och av tre barer jag har besökt här och beställt den så har alla bartenders sagt "va?", varpå jag säger "Moscow mule, det är ginger beer och vodka", varpå de spelar dumma och svarar något i stil med "ah, du menar KIEV mule?", varpå jag rynkar mig för pannan och säger "Aa visst". Barernas lokala namn skiljer sig, det kan vara "Kiev mule" eller "Krakow mule" eller "Ukraine mule", vilket gör det ganska irriterande då jag självklart inte kan veta vilket namn varje bar väljer istället för det etablerade namnet "Moscow mule".
Sen så har jag en kvinnlig bekant från Litauen som kan bättre ryska än engelska. I princip alla här kan ryska, men i flera butiker vi har besökt så har kassörskan rakt av vägrat prata ryska, trots att de garanterat kan det.
Har någon sett liknande töntgrejer i Sverige? Jag har inte gjort det iaf.
Verkligheten har ju som bekant en förmåga att hinna ikapp det galna narrativet.
Sanningen är att regimen i Ukraina, uppbackad av tidigare USA presidenter Obama och Biden fört terror mot. de rysktalande i östra Ukraina. Massakern i Odessa mm.
I USA:s fall handlar det om att inmuta naturresurser samt installera Nato närmare Ryssland.
Agendan kämpar nu med näbbar och klor för att hålla det förskräckliga narrativet vid liv.
När det går så långt som i baren i Lettland du beskriver, ja då är indoktrineringen fullständig.
Precis som de lyckats manipulera den sovande lågintelligenta befolkningen i Sverige som genast lutar sej mot msm och tror i sin enfald att "det är tryggast så".
Att inte en bred majoritet förstår att detta är en korruption i aldrig tidigare skådat slag är faan helt otroligt.
Att som du skriver att de vägrarcprata ryska är ju precis det Zelenskys terrorregim försökt utrota i östra Ukraina. Facit: Över 14.000 dödade.
Att inte folk fattar hur sjukt detta är?
De enda argument dessa krigshetsare ständigt har är: "ryzztroll" " putinist" "rysk desinformation" mm. mm.
Men hava tålamod.. det kommer komma upp till ytan, och förhoppningsvis blir straffet mycket mycket hårt för våra falska krighetsande politiker som så rättsvidrigt fört befolkningen bakom ljuset i sitt korrupta egoistiska tänk!