Citat:
Ursprungligen postat av
diseuse
Det uttalade syftet kan du läsa
här.
Ok så regeringen har två argument:
1. Förslaget är inte anpassat för Sveriges villkor, men samtidigt förklarar man det inte närmare.
2. Förslaget skulle innebära en administrativ börda. Som tidigare nämnt, kör det i en LLM så är det fixat på några sekunder.
Förslagets syfte är att minska oskäliga löneskillnader och det vill Tidö arbeta emot(!).