Citat:
Ursprungligen postat av
TracingHeritage
Det är väldigt mycket konstigt som händer i mitt liv helt plötsligt vad det gäller "uppenbarelser" och annat.
Jag är ledsen men du är psykiskt sjuk med psykotiska symptom av något slag som visar på att din hjärna snubblar omkring.
Har haft exakt samma slags "uppenbarelse" och jag började bara skratta rakt ut. Jag skulle ut i världen och predika kärlek till människorna och var en av många människor över hela världen som Gud hade i syfte att typ väcka människor och göra världen godare. Lite likt Jesus fast människor över hela världen och set var viktigt att inte prata om det för "de" inte skulle motta det väl. "De" är alltså inga specifika utan människor i allmänhet.
Saken är att jag var arg ständigt och hade mycket inre ilska samtidigt som jag ju var psykiskt sjuk sedan flera år. Sannolikt var det fysisk bakgrund för jag blev mycket bättre på höga doser Omega3 + vitaminer.
Att jag började skratta rakt ut var för att de tvar fullständigt bisarrt att föreställa sig att Gud skulle kalla en människa med extremt svårt att reglera sig själv känslomässigt och som dessutom kände stark vrede över sitt liv och mot människor ur det, till att börja predika kärlek till världen.
Saken med psykisk ohälsa är att den är ologisk.
Att du sedan fastnar på vissa associationer är en del av att hjärnan tappar sin normala avkodning. Omkring de dagarna lyssnade jag t.ex på någon låt och min hund började springa fram och tillbaka lite som om den förstod texten. Så var det givetvis
inte utan min hjärna som såg den springa medan
jag lyssnade på låttexten.
Jag insåg här på Flashback att jag även haft hallucinationer på mediciner utan att veta om det och har lagt tarot på det och ena hä delsen var även enligt korten inte alls något andligt utan skapat av mediciner (magikern som exempel) medan andra händelsen istället pekas ut som andlig. Jag tog kort på den, och på så vis upptäckte jag att jag hallucinerat då jag sett ett rep hänga från bron men sådant fanns inte. Jag tror att en person som avslutat sitt liv kanske hängt sig vilket jag inte fick höra först födra år efteråt och då inte hört. Mina kort har dock flera gånger slängt upp tornet och höll även på kvällen jag utforskade mina hallucinationer och då flera gånger fick höra att ena hade
noll med andlighet att göra. Sedan gick det upp för mig att repet inte symboliserade först vad jag trott, osmakligt skämt och inte heller den jag känt som avslutat sitt liv utan att det handlade om att antagligen flera personer dött vid bron och att någon kan ha kastats ner från den eller fått sin kropp dumpad från den. Om jag förstår mina kprt rätt.
Det är på en helt annan nivå än "förnimmelser" och känslor. Det du dessutom pratar om är direkta röster och låter då som om du har ett svårare psykiskt tillstånd än vad jag hade när jag fick mina knasiga "uppenbarelser".
Sedan det med familjebakgrunder. Vi är många som haft omika släkter bakåt med tillgångar eller psykisk ohälsa osv. De som inte levde som fattiga arbetare, hade generellt någon liten mark. Isolerade människor utvwckalade psykiska problem osv och brände bort tillgångar på spel, sprit och galenskap om der inte bara var otur ibland.
Du behöver göra en hälsocheck och även vila dig från all yttre stimuli då du behöver tystnad och då även tystnad från intryck, för att skapa balans.
Om du vore utvald av Gud, skulle inga mediciner i världen eller tid eller total tystnad med folus på återhämtning, stoppa din livsuppgift. Därför skadar det inte dig att ta till dig av vad vi andra tänker även när vi inte håller med eller tänker likadant.
Alla som har en hjärna, kan råka ut för att den börjar kortsluta eller snubbla av olika skäl (hjärnan är en del av kroppen och reagerar även den på sådant som stressar dess välbefinnande mm).
Det är lite som en volymknapp och du behöver stänga ner bruset just nu. Ta en paus