2026-06-19, 19:06
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Man kan ju tro på Gud och ha psykiska problem samtidigt. Det finns det flera kända kristna genom historien som haft.

Exakt. Inte sällan orsakas sjukdomar som ångest eller depression av onda andar. Det är därför terapin inte hjälper. Vissa människor behöver exorcism förrän de går på terapi för att behandla depression eller ångest. Det är inte ovanligt att mycket troende människor, till och med helgon plågas av onda andar. Ett exempel är Maria Magdalena. Jesus drev ut sju onda andar från henne. Därefter blev hon en av Jesus närmaste följare/lärjunge.
Citera
2026-06-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TracingHeritage
Du har nog rätt, men fan när man ela tiden får "förnimmelser" och allt tycks stämma??

Det behöver inte vara ett problem.
Citera
2026-06-19, 19:49
Avstängd
TwoThousands avatar
Hallå paranormalt folkslag sitter ser synska visioner av framtida händelseförlopp.

Som om du redan vet..
Citera
2026-06-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Hallå paranormalt folkslag sitter ser synska visioner av framtida händelseförlopp.

Som om du redan vet..

Och nu blir det ännu konstigare... För nu får jag veta att du "vet", att du vet mer än gemene man...
Citera
2026-06-19, 20:07
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Och nu blir det ännu konstigare... För nu får jag veta att du "vet", att du vet mer än gemene man...

Vad önskar du veta egentligen mer specifikt?

Kunskap är egentligen makt.
Citera
2026-06-19, 20:14
Avstängd
TwoThousands avatar
Rätt elak gentemot andra spådamer sitter ser det i förväg men gör ingenting åt det.
Citera
2026-06-19, 22:11
Medlem
Citat:
Du har nog rätt, men fan när man ela tiden får "förnimmelser" och allt tycks stämma??
Dina guider och högre jag har bestämt att du ska ha den här upplevelsen, så nu har du det. Det låter som en bra grej. Se till att du lever rätt bara, att du sover, äter, undviker stress, undviker extremer, så är det nog ingen fara. Det finns många som haft liknande upplevelser.
Citera
2026-06-20, 07:05
Medlem
Citat:
Alltså... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag har under de senaste 7 åren varit med om så märkliga saker att jag inte riktigt vet hur jag ska placera dom. Det har gått så långt att jag dessiutom vid ett flertal tillfällen omhändertagits av ambulans och inskjutsad till psykiatrin med enligt journaler "psykosliknande tillstånd"...

Jag köper att jag blivit inskjutsad med ambulans och jag köper att polisen vid enstaka tillfällen sått för skjutsen.

Men vad fan?!

Mina upplevelser på psykakuten hoppas jag få tillfälle att vidareutveckla i den här tråden för de är minst sagt märkliga. Ska tilläga att jag aldrig, efter inskjutsning behövt kvarstanna. Läkare har i samtliga fall skrivit ut mig dagen efter med motiveringen att jag trots misstänkta psykotiska tecken inte tycks lida av psykos.

Så långt är det lugnt kan man tycka...

Men jag blir ju jäkligt fundersam då jag vet vad mina "psykoser" bestått i... Jag kan liksom inte se det "nomala" i att bli direkt tilltalad av Gud. Jagkan inte köpa att en fängelsepräst plötsligt vill prata med mig om Jobs bok. Det fungerar inte på det sättet...

Vidare har jag fått otaliga "förnimmelser" kring mitt ursprung genom drömmar och "syner"...

Även genom digital media. Gud har i många fall bara garvat åt mig och påtalat att han lämnade stentavlor till Moses och att folk inte tycks anse att det är märkligt, han har påtalat att påverkan av digital, social media 2026 är riktigt enkelt.

På allt har jag under hyfsat mystiska omständigheter uppmanats att söka mitt ursprung, vilket jag nu gör och det blir inte vettigt nånstans. Det är så jäkla skumt att ni inte anar och jag har för avsikt att starta en tråd under "släktforskning".

Men min fråga nu är huruvida andra har liknande upplevelser?

Inte generellt skall sägas utan i de fall Gud gett er uppdrag att utföra här i jordelivet.

För egen del går det inte att blunda, Gud är verklig...
Jadå, känner delvis igen mig. Gud är på riktigt. Fått meddelanden genom drömmar, i vaket tillstånd mm.
Citera
2026-06-20, 09:15
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Jadå, känner delvis igen mig. Gud är på riktigt. Fått meddelanden genom drömmar, i vaket tillstånd mm.

Jag med, vad härligt att höra det.
Citera
2026-06-20, 23:05
Medlem
Citat:
Det är väldigt mycket konstigt som händer i mitt liv helt plötsligt vad det gäller "uppenbarelser" och annat.
Jag är ledsen men du är psykiskt sjuk med psykotiska symptom av något slag som visar på att din hjärna snubblar omkring.

Har haft exakt samma slags "uppenbarelse" och jag började bara skratta rakt ut. Jag skulle ut i världen och predika kärlek till människorna och var en av många människor över hela världen som Gud hade i syfte att typ väcka människor och göra världen godare. Lite likt Jesus fast människor över hela världen och set var viktigt att inte prata om det för "de" inte skulle motta det väl. "De" är alltså inga specifika utan människor i allmänhet.

Saken är att jag var arg ständigt och hade mycket inre ilska samtidigt som jag ju var psykiskt sjuk sedan flera år. Sannolikt var det fysisk bakgrund för jag blev mycket bättre på höga doser Omega3 + vitaminer.

Att jag började skratta rakt ut var för att de tvar fullständigt bisarrt att föreställa sig att Gud skulle kalla en människa med extremt svårt att reglera sig själv känslomässigt och som dessutom kände stark vrede över sitt liv och mot människor ur det, till att börja predika kärlek till världen.

Saken med psykisk ohälsa är att den är ologisk.
Att du sedan fastnar på vissa associationer är en del av att hjärnan tappar sin normala avkodning. Omkring de dagarna lyssnade jag t.ex på någon låt och min hund började springa fram och tillbaka lite som om den förstod texten. Så var det givetvis inte utan min hjärna som såg den springa medan jag lyssnade på låttexten.

Jag insåg här på Flashback att jag även haft hallucinationer på mediciner utan att veta om det och har lagt tarot på det och ena hä delsen var även enligt korten inte alls något andligt utan skapat av mediciner (magikern som exempel) medan andra händelsen istället pekas ut som andlig. Jag tog kort på den, och på så vis upptäckte jag att jag hallucinerat då jag sett ett rep hänga från bron men sådant fanns inte. Jag tror att en person som avslutat sitt liv kanske hängt sig vilket jag inte fick höra först födra år efteråt och då inte hört. Mina kort har dock flera gånger slängt upp tornet och höll även på kvällen jag utforskade mina hallucinationer och då flera gånger fick höra att ena hade noll med andlighet att göra. Sedan gick det upp för mig att repet inte symboliserade först vad jag trott, osmakligt skämt och inte heller den jag känt som avslutat sitt liv utan att det handlade om att antagligen flera personer dött vid bron och att någon kan ha kastats ner från den eller fått sin kropp dumpad från den. Om jag förstår mina kprt rätt.

Det är på en helt annan nivå än "förnimmelser" och känslor. Det du dessutom pratar om är direkta röster och låter då som om du har ett svårare psykiskt tillstånd än vad jag hade när jag fick mina knasiga "uppenbarelser".

Sedan det med familjebakgrunder. Vi är många som haft omika släkter bakåt med tillgångar eller psykisk ohälsa osv. De som inte levde som fattiga arbetare, hade generellt någon liten mark. Isolerade människor utvwckalade psykiska problem osv och brände bort tillgångar på spel, sprit och galenskap om der inte bara var otur ibland.

Du behöver göra en hälsocheck och även vila dig från all yttre stimuli då du behöver tystnad och då även tystnad från intryck, för att skapa balans.

Om du vore utvald av Gud, skulle inga mediciner i världen eller tid eller total tystnad med folus på återhämtning, stoppa din livsuppgift. Därför skadar det inte dig att ta till dig av vad vi andra tänker även när vi inte håller med eller tänker likadant.

Alla som har en hjärna, kan råka ut för att den börjar kortsluta eller snubbla av olika skäl (hjärnan är en del av kroppen och reagerar även den på sådant som stressar dess välbefinnande mm).

Det är lite som en volymknapp och du behöver stänga ner bruset just nu. Ta en paus
Citera
2026-06-22, 15:27
Medlem
Citat:
På allt har jag under hyfsat mystiska omständigheter uppmanats att söka mitt ursprung, vilket jag nu gör och det blir inte vettigt nånstans. Det är så jäkla skumt att ni inte anar och jag har för avsikt att starta en tråd under "släktforskning".

Men min fråga nu är huruvida andra har liknande upplevelser?

Ja jag och en del av mina röster, en eller fler, säger att jag är av eld, som en Djinn. Vilket passar bra till min skugga som både lyst & brunnit. Alla djinn's är inte araber säger de & det verkar ju stämma, ibland har jag gigantiska fötter & armar som en slang som en djinn hade i en film jag såg men vet inte vet om de hitta på de dragen själv för cinematisk effekt, jag är ej skriftlärd.

Jag tror jag är multidimensionell både psykiskt & fysiskt även om man räknar in mina sunkiga doppelgangers som sätter mig i klistret stup i kvarten likt i kult-filmen Fight Club litegrann. ce la vie.

Jag delar skalle likt en cthulu bläckfisk. enligt någon är jag universums mittpunkt.

Babblet jag gjorde nu är svar på att du vill veta vad & vem du är, det vill jag också men det kan vara bra att inte veta för mycket.

Jag set ut som en Darth/Sith i en av mina speglar och i annan har jag rödmörkt huvud, blir lite komiskt egentligen med en sith som matar skator & undviker myror.
Senast redigerad av engammalfisk 2026-06-22 kl. 15:47.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in