2026-06-18, 16:58
Avstängd
Connykrims avatar
Vart kan man hitta en kina-pojke / indier eller nåt annat billigt folk som kan sätta ihop möbler hos en fr ikea? Köpt en massa möbler men orkar fan inte sätta upp de själv.

Finns ju massa sånna talangfulla kineser osv på fiverr där man kan betala för billiga tjänster online men vart finns ikeasnickarna i sverige?

Tips mottages gladeligen!
Citera
2026-06-18, 17:00
Medlem
TaskRunner är väl en tjänst som man kan använda i sverige? Sen om du får nån från kina eller indien vet jag inte, du kan väl testa specificeera det i din annons. Alternativt får du fejka en utvecklingsstörning och se till att få assistans av kommunen du bor i, men det lär nog ta ett längre tag.
Citera
2026-06-18, 17:01
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
TaskRunner är väl en tjänst som man kan använda i sverige? Sen om du får nån från kina eller indien vet jag inte, du kan väl testa specificeera det i din annons. Alternativt får du fejka en utvecklingsstörning och se till att få assistans av kommunen du bor i, men det lär nog ta ett längre tag.

Dom brukar va billigast fr kina så därav den önskan. Ska kika på sidan

Svindyr sida!!
Citera
2026-06-18, 17:04
Medlem
GiveMeHeads avatar
Taskrunner? Kan man välja ett par asiatiska kvinnor? Eller man får det man får?
Citera
2026-06-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Tipset är att du kunde beställt montering genom Ikea.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-06-18 kl. 17:17.
Citera
2026-06-18, 17:07
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Erkänn bara att du inte har en aning om hur man sätter i hop möblerna.

Du kanske kan be personalen på ditt boende om hjälp. LSS är ju till för sånt bland annat.
Citera
2026-06-18, 17:11
Medlem
GiveMeHeads avatar
Men att se ett par thailuder skruva ihop skiten är mer njutbart.
Citera
2026-06-18, 17:22
Avstängd
TheJesuits avatar
Det sitter en kille i arbetsför ålder utanför mitt närmaste Willys. Han bara sitter där, nästan helt still, hela dagarna. Han kanske vill ha jobb?
Citera
2026-06-18, 17:27
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Men att se ett par thailuder skruva ihop skiten är mer njutbart.

Jag kan vittna om att det inte alls blev så lyckat då jag försökte med just den taktiken. Gick fint ända till bruksanvisningen pratade om “screw”, “plug-in” och “bottom-side up”. Thaihoror är duktiga på mycket, men som hantverkare duger de inte. De kvinnor jag hittade hävdade ändå att de var med i facket.
Senast redigerad av TheJesuit 2026-06-18 kl. 18:10.
Citera
2026-06-18, 17:53
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Vart kan man hitta en kina-pojke / indier eller nåt annat billigt folk som kan sätta ihop möbler...
Har du konto på Facebook? Bara att gå med någon jobb grupp i så fall och annonsera, du kommer garanterat att få en massa svar såvida du inte bor i Norrlands inland.
Citera
2026-06-18, 18:14
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Vart kan man hitta en kina-pojke / indier eller nåt annat billigt folk som kan sätta ihop möbler hos en fr ikea? Köpt en massa möbler men orkar fan inte sätta upp de själv.

Finns ju massa sånna talangfulla kineser osv på fiverr där man kan betala för billiga tjänster online men vart finns ikeasnickarna i sverige?

Det är inte så att du vill knulla honom då?
Citera
2026-06-18, 18:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag kan vittna om att det inte alls blev så lyckat då jag försökte med just den taktiken. Gick fint ända till bruksanvisningen pratade om “screw”, “plug-in” och “bottom-side up”. Thaihoror är duktiga på mycket, men som hantverkare duger de inte. De kvinnor jag hittade hävdade ändå att de var med i facket.
IKEA borde ha en tjänst där de skickar med en liten kines med små pillriga fingrar i en kartong, för en extra kostnad givetvis. När den är klar att montera så tar den med sig kartongerna hem till IKEA-varuhuset igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in