Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Haha, vem fan kommer på all sån här idioti! Är det Göran Greider som fått feeling och skickat in en medborgarmotion? Herregud vilken förtryckarstat vi lever i.
Hatbrott och sexbrott verkar av någon anledning bara öka i antal i lagboken. Varför räcker det inte med befintliga lagar om förtal, trakasserier och hot?
På nåt sätt verkar det finns en agenda som syftar till något vidare, man tar små steg mot ett visst mål, "nu har vi nått hit, nu går vi vidare". Slutresultatet verkar tyvärr vara något skrämmande...
Det är nog ingen tillfällighet att Orwells 1984 hade så många referenser till just denna typ av brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
danieldahlstrom369
Nätet ska vara fritt, så är det bara. Denna jävla regeringen och alla jävla lagar de inför fick mig just i detta nu att vilja rösta på oppositionen, och det ska jag fan göra!!! Grattis! (Jag hatar oppositionen men efter att ha sett vilka regler och lagar regeringen infört så hatar jag dom ännu mer.)
Rösta blankt, då. Det tänker jag göra. Alla dessa lagar har ingenting med omsorg om kvinnor eller barn att göra.