2026-06-17, 12:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Vad gäller sistnämda är det dels en svensk-språkig version ("Koranens budskap") och en mer salafistisk version (arabiska & engelska) som kommer direkt från Mecka (fick den gratis av nån konvertit) Minst sagt obehaglig läsning...

Intressant. Var den salafistiska i traditionell ordning eller kronologisk ordning?
Citera
2026-06-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Intressant. Var den salafistiska i traditionell ordning eller kronologisk ordning?

Den kommer från King Fahd Complex For The Printing Of The Holy Quran och det är traditionell vad jag förstått:

Dvs denna (med kommentarer/förord av Muhsin Khan samt Taqi-ud-Din-Al-Hilali) https://www.amazon.com/Noble-Quran-Arabic-English-inches/dp/B00MSSYRIS

EDIT: Ska väl påpeka att den är tryckt i Medina (inte Mecka) och vi pratar wahabism (inte salafism. Fast likheterna är ju till stor del slående)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-06-17 kl. 13:54.
Citera
2026-06-17, 13:25
Medlem
dude2ks avatar
Hoppas det inte räknas som HMF för att alla har tröttnat på dem. De har knappast gjort bra reklam för dem själva.. snarare värsta möjliga.
Citera
2026-06-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
man kanske inte så mycket ska stirra sig blind på antal gånger ett ord dyker upp, det beror ju mycket på, ofta ett histroriskt sammanhang och ordets betydelse.

det kan ju vara allt från att man syftar på självförsvar till att man förbjuder dödande generellt.

därmed inte sagt att det inte finns delar av koranen som säkert kan ifrågasättas.

JAg tycker dock det räcker med att titta hur folket av den religionen betér sig.
Men ni vill ju alltid ha länkar och skriftligt bevis, så jag tänkte att lite urdrag ur deras böcker kunde stilla det begäret
Citera
2026-06-21, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klarint
JAg tycker dock det räcker med att titta hur folket av den religionen betér sig.
Men ni vill ju alltid ha länkar och skriftligt bevis, så jag tänkte att lite urdrag ur deras böcker kunde stilla det begäret

jag försöker också titta på hur dom beter sig.

idag körde en av dom bussen jag åkte med.
och häromdagen tog en av dom emot min beställning på mcdonalds.
Citera
2026-06-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
jag försöker också titta på hur dom beter sig.

idag körde en av dom bussen jag åkte med.
och häromdagen tog en av dom emot min beställning på mcdonalds.

Och du menar trafikolyckorna har inte ökat sen dom sattes bakom ratten?

Likaså snusket på McDonalds?

sist jag käka på McDonalds var det en somalier som krängde burgarna,, BigMacen kom utan bröd emellan lagren och brödet var inte grillat så den hade sugit i sig all saft och var som en disktrasa.

+
Det var så mycket fettstänk på locket att det såg ut som att den var plockad ur en papperskorg, skojjar inte. Den vidriga nonchalansen.
Senast redigerad av Klarint 2026-06-21 kl. 15:13. Anledning: +
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in