2026-06-16, 23:10
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Sveriges Radio P1 Morgonekot berättar att "...mindre än tre av tio svenskar som röstar rödgrönt..." är positiva till sänkt skatt på drivmedel.

Rödgröna väljare synes det oss, vill se fossilbilism straffbeskattad.

Du som tror att alla svenskar gillar sänkt drivmedelsskatt får räkna bort drygt sju av tio rödgröna väljare. Sett till Tidö-sympatisörers övervikt för sänkt skatt så lyckas sänkningsposiviva vara hälften av svenskarna.

Källa, länk: https://www.sverigesradio.se/artikel/varannan-svensk-for-sankt-bensinskatt-i-ny-undersokning

Att diskutera: Är det bra för Sverige, att så många svenskar vill se högre drivmedelspris?

Mod får flytta tråden till politik inrikes, om så tyckes.

Jag kör själv fossilt men tycker det ska bli dyrare.
Mycket dyrare.
Sen ska staten finansiera precis som Norge, hjälpa till att ställa om. Vad är det som är så jävla svårt?
Citera
2026-06-16, 23:11
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Sveriges Radio P1 Morgonekot berättar att "...mindre än tre av tio svenskar som röstar rödgrönt..." är positiva till sänkt skatt på drivmedel.

Rödgröna väljare synes det oss, vill se fossilbilism straffbeskattad.

Du som tror att alla svenskar gillar sänkt drivmedelsskatt får räkna bort drygt sju av tio rödgröna väljare. Sett till Tidö-sympatisörers övervikt för sänkt skatt så lyckas sänkningsposiviva vara hälften av svenskarna.

Källa, länk: https://www.sverigesradio.se/artikel/varannan-svensk-for-sankt-bensinskatt-i-ny-undersokning

Att diskutera: Är det bra för Sverige, att så många svenskar vill se högre drivmedelspris?

Mod får flytta tråden till politik inrikes, om så tyckes.

Klassisk högerretorik inför valet. Lögner och åter lögner.
Citera
2026-06-16, 23:31
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Själv bor jag i en storstad och går till jobbet, tjänar över två medianlöner och röstar rött.

Betala och känn er ägda, gnällspikar.

- Har bra lön.
- Opåverkad av prishöjningarna.
- Ser ner på folk utan ovan två.
- Röstar rött.

Underbart.
Citera
2026-06-17, 01:09
  #52
Medlem
1. Lätt att tycka i en poll, svårare att brösta vid macken när det kommer till kritan

2. Handlar högst troligt om en majoritet miljöpartister i innerstaden som redan fått subventionerad kollektivtrafik/elcyklar, eller fattiga a-kasseplockare som ändå inte har bil

3. De förstår inte att ökade drivmedelspriser leder till en rad andra ökade kostnader såsom på livsmedel

4. De förväntar sig att få mer bidrag, mer a-kassa, fler subventioner som betalas av staten. I den rödgrönas drömvärld så skattas alla sönder, rika som fattiga, och sedan delar staten ut en liten liten del tillbaka till det lydiga folket. De vill ha mer makt åt deras egna partier, inbilla sig att de rikaste kommer bli hårdast beskattade (det kommer de inte, vilket S pamparna redan bevisat gång på gång), och sen tro att pengarna kommer fördelas tillbaka till dem. Av den där straffbeskattningen på bensin så kan jag lova att 0.5% hamnar på miljösatsningar, 0.1% till a-kassan, 0.0% till elever och pensionärers dagliga mat, resterande kommer gå rakt in i något av Socialdemokraternas jätteprojekt t.ex. Northvolt, pengar som sedan smusslar in tillbaka i egna fickor

De rödgröna blir blåsta och ni är statligt uppfostrade att gilla det dessutom.
Citera
2026-06-17, 03:01
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Varför skulle man vilja sänka skatten på fossila bränslen? Tycker du om araber och islamister (som är de som sitter och trycker på de mesta fossilbränslen)? Vill du på allvar öka efterfrågan på deras produkter och ge dem mer pengar?


Vi har väldigt många islamister här på Flashback, som vill gynna dessa länder
Citera
2026-06-17, 08:09
  #54
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
- Har bra lön.
- Opåverkad av prishöjningarna.
- Ser ner på folk utan ovan två.
- Röstar rött.

Underbart.

Se, en sårad moderat i det vilda!
Citera
2026-06-17, 22:15
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Se, en sårad moderat i det vilda!

Okej..? Cool comeback Men vad stämmer inte här då?

"Själv bor jag i en storstad och går till jobbet, " - Opåverkad av prishöjningarna.
"tjänar över två medianlöner" - Har bra lön.
"Betala och känn er ägda, gnällspikar." - Ser ner på folk utan ovan två.
" och röstar rött." - Röstar rött.

Och du är.. stolt över den här formuleringen? Du personifierar en karikatyr av vänsterväljarens perspektiv på högre drivmedelspriser.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in