Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Jag har hört att man aldrig ska köra teflon så att den ryker. Då frigörs det PFAS skit.
Nej tacka vet jag gjutjärn. Har man gjort rätt och bränt in den så funkar det bäst till pannkakor.
Är stekpannan 100% garanterat pfas fri så äre lungt iaf
Beläggningen kan ju förstöras vid för höga temperaturer så den går ifrån att vara nonstick till bullshit beroende på kvalite men inga gifter av pfas ska ske