Igår, 09:17
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Ibland kan jag få nostalgi länkad till alkohol som jag drack i tonåren/ungdomen och detta brukar jag lösa genom att gå och köpa vad jag döpt till en nostalgipåse.

Vad nostalgipåsen kan innehålla kan variera från gång till gång, det viktiga är att alkoholen skall vara kopplad till minnen ifrån tonåren/ungdomen och väcka stark nostalgi.

Min senaste nostalgipåse som inhandlades innehöll 6 långburkar kung och en tetrapack varm&kall då det var ett ständigt återkommande inslag på fester i tidiga 20 års åldern, kung och varm&kall

Är det nån mer som brukar köpa sig en nostalgipåse och om ni gör det vad brukar era nostalgipåsar innehålla
Citera
Igår, 10:38
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Tillägger att hembränt och smuggel alkohol inte gills även om det kan väcka nog så starka nostalgikänslor utan det skall vara alkohol som finns att köpa på svenska systembolaget
Citera
Igår, 10:46
Medlem
Dry Sack skulle vara kul att smutta på. Inte som då man var 13 - 14 och gled in på en fest de hade på en skola nära där vi bodde. Lånade "toan" och såg denna flaska då jag skulle gå ut. Den fastnade i mina händer. Vi sög i oss den delat på 3-4 pers.
Smarrigt var det kommer jag ihåg.
Citera
Igår, 11:21
Medlem
engammalfisks avatar
Öl att dricka till kokt gädda med potatis & pepparrotssås var en höjdare när man var liten & morfar bjussa.
Citera
Igår, 11:41
Medlem
Molly Muss avatar
Vino Tinto Español försvann tydligen ur sortimentet 2006. Många fina fyllor (och bakfyllor) började med en sån pava.
Citera
Igår, 11:41
Medlem
cinmiks avatar
Marinella, Aurora och Kir.

Inte en påse jag skulle vilja ha själv.
Citera
Igår, 11:45
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag var kräsmagad som ung. Fick uppstötningar av allt vin, allt öl (även kaffe, majonäs, knödel mm)

Vodka och cola var det enda jag kunde dricka. De smakade skit då och smakar skit nu. Skulle aldrig dricka igen.

Idag gillar jag öl och rena snapsar.
Citera
Igår, 11:46
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Xide cider minns man från ungdomen, drack en del av den gröna cactus/lime eller vad det var för smak.

Danish gold diskas dessvärre för den kan man väl inte köpa på bolaget

Ingen aning, drygt 20 år sedan jag var i den fasen. Polacken sålde bara danish gold eller mariestads som öl.

Sedan var ju den där cidern populär också. Samma med rekorderlig
Citera
Igår, 11:47
Medlem
AttansNedranss avatar
Beyaz! Turkiskt piss som kostade 18:75 en gång för länge sedan
Citera
Igår, 11:54
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Mina kära vänner för att klargöra.

Detta handlar om alkohol som ni drack som tonåringar/ungdomar och har en stark nostalgisk anknytning för er och som fortfarande går att köpa på svenskt systembolag och som ni då och då går och köper av inget annat än rena nostalgiskäl

Alltså inget harboe grön eller blå thor eller zaranoff eller hembrännt utan snarare kung , sofiero, explorer och annan alkohol son går att köpa på svenska systembolag och inte alkohol som gick att köpa på bolaget för 20 år sedan utan det skall vara alkohol som ni i nuläget går och köper på bolaget av nostalgiskäl
Senast redigerad av Adolf.Shitler Igår kl. 11:59.
Citera
Igår, 11:59
Medlem
Kir ofc och flaggpunch, finns den kvar öht? Måste undersökas i eftermiddag!
Citera
Igår, 12:01
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Kir ofc och flaggpunch, finns den kvar öht?

Kir drack man som fan i ungdomen och den finns kvar likaså finns carlshamns flaggpunsch kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in