Citat:
Ursprungligen postat av
DayGuy
Jag tror det där med autodidakta personligheter är en myt. De flesta är självlärda på sitt jobb, och även privata saker, eftersom skola sällan lär ut något konkret. De enda undantagen är om du t.ex. är läkare, eller ingenjör och behövde lära dig konkreta saker för att klara ditt jobb.
Åhh, finns så oerhört många som inte kan ta till sig lärande om det inte kommer från en auktoritet, inte mycket till eget tänkande å logik. Mycket handlar nog om nyfikenhet och eget letande av sanning, intresse. Om vi inte ifrågasätter våra källor, då låter vi andra bestämma vad vi tror.