Vi ser hur samhället förfallit sedan införandet av kvinnlig rösträtt. Kvinnorna röstar för att öppna portarna och ösa in främmande män. Detta gynnar kvinnor som grupp men inte riket som helhet.
Jag anklagar inte rikets kvinnor för att ägna sig åt något annat än att följa sin biologiska programmering, snarare anklagar jag rikets män för att vara svaga och inte följa sin egen biologiska programmering, som är att ta kontroll över och styra upp rikets kvinnor.
Detsamma gäller de icke-självägande män som inte lyckats med något här i livet, men som ändå propsar på inflytande och makt via röstsedeln. Dessa är det också upp till självägande kapabla män att styra upp.
Jag sätter gränsen för självägande vid minst en miljon på banken och en miljon i ägd fastighet (tillsammans med partner (oaktat kön/sexualitet) räknas ändå som självägande). Kombinationer kan diskuteras men två miljoner som minimum alltså.
Kommer man upp till denna tämligen måttfulla gräns som man får man rätt att rösta annars inte.
Skulle Sverige bli ett bättre eller sämre land om detta system infördes?
Mycket bättre, och det säger jag som inte har i närheten av en miljon på banken. Jag skulle lätt avstå från min egen rösträtt om det innebar att alla andra miljoner som idag tillåts rösta på allsköns dumheter också skulle förlora den.
Vid vilket årtal började Sverige faktiska förfall, föreställer du dig? Dvs, vid vilket årtal började Sverige bli sämre efter att ha nått sin höjdpunkt
Inga årtal är angivna i TS och du kommer inte att få några av mig. Vill du diskutera specifika årtal får du starta en egen tråd om det. Står inte heller något om någon höjdpunkt i TS. Min förståelse av Sverige är att Sverige alltid varit ett tämligen sunkigt land vars elit inte ens pratat samma språk som pöbeln (eftersom pöbeln varit av samma sort som du).
Det står "på banken", inte på aktiemarknaden, inte guld du har i ett privat valv, bara "på banken". Men du kanske räknar med nån sorts ISK eller nåt.
ISK = bank. Står också bostad. Står också att kombinationer kan diskuteras men att det är två miljoner som gäller som total summa. Tänker inte upprepa TS för dig en gång till.
Vilket styrker mitt påstående att du är en liten bitch som inte ens kan stå upp för din egen trådstart utan att bajsa på dig. PATETISKT
Citat:
Står inte heller något om någon höjdpunkt i TS.
Och? Om något "förfaller" så innebär det att per definition att det faller FRÅN något, från en höjd. Och om du inte kan peka ut denna höjd sa faller hela din absurda trådstart eftersom du där TYDLIGT säger "Vi ser hur samhället förfallit"
Du "ser" alltså ingenting. Och du står för ingenting. Du är en patetisk liten horunge som föll ihop som ett patetiskt korthus redan vid FÖRSTA FUCKING MENINGEN av din patetiska trådstart.
Herrajävlagud vilken nolla du är
Det här var bland de mest tragiska trådstarterna jag nånsin sett på det här pissforumet. Och jag har sett en hel del
ISK = bank. Står också bostad. Står också att kombinationer kan diskuteras men att det är två miljoner som gäller som total summa. Tänker inte upprepa TS för dig en gång till.
Det finns rätt många som äger villa eller bostadsrätt så ok. Jag tänker dock att det skulle bli en rätt konstig koncentration av rösträtt här. Främmande makt eller andra intressen skulle kunna köpa röster rent bokstavligt talat, finns risk för valpåverkan.
Vet inte om du redan svarat på detta men jag antar att du menar bostad utan lån/med lånet borträknat från värdet?
Vilket styrker mitt påstående att du är en liten bitch som inte ens kan stå upp för din egen trådstart utan att bajsa på dig. PATETISKT
Och? Om något "förfaller" så innebär det att per definition att det faller FRÅN något, från en höjd. Och om du inte kan peka ut denna höjd sa faller hela din absurda trådstart eftersom du där TYDLIGT säger "Vi ser hur samhället förfallit"
Du "ser" alltså ingenting. Och du står för ingenting. Du är en patetisk liten horunge som föll ihop som ett patetiskt korthus redan vid FÖRSTA FUCKING MENINGEN av din patetiska trådstart.
Herrajävlagud vilken nolla du är
Det här var bland de mest tragiska trådstarterna jag nånsin sett på det här pissforumet. Och jag har sett en hel del
Det blir inga årtal hur mycket du än tjatar.
Sverige har aldrig varit en högkultur (enligt mig) alltså har Sverige aldrig haft någon höjdpunkt. Det har varit sämre och sämre än sämst mest hela tiden. Ännu sämre blev det när man gav pöbeln rösträtt. Förfallet har skett successivt med massinvandringen, du-reformen, förbud att aga, saft/bullar till kriminella och låt gå i skolan.
Förstår att du inte förstår detta eftersom du är pöbel.
Det finns rätt många som äger villa eller bostadsrätt så ok. Jag tänker dock att det skulle bli en rätt konstig koncentration av rösträtt här. Främmande makt eller andra intressen skulle kunna köpa röster rent bokstavligt talat, finns risk för valpåverkan.
Vet inte om du redan svarat på detta men jag antar att du menar bostad utan lån/med lånet borträknat från värdet?
Valpåverkan pågår hela tiden, inte minst från Hollywood.
Najs, bara typ 300k kvar till rösträtt för min del då. Men jag tycker ändå att det är lite oschysst mot alla norrlänningar och lantisar som inte har nån gratismiljon i sin bostad.
Det finns väldigt många bostadsrätter du kunde köpa för kaffepengar för säg 10-20 år sen och som gått upp med mer än en miljon vid det här laget. Men de ligger allihop i storstäder. Jag bor i Stockholm men det finns säkert folk som bor i typ Lycksele som har en bostad jämförbar med min fast den kostar bara typ 100k istället för miljoner.
Förmodar att du är upprörd på TS eftersom den inte ger dig rösträtt.
Nej.
Citat:
Men vi låtsas väl som att du vann debatten i den här tråden iaf
Vilken debatt? Du har ju inte ens försökt försvara ens första meningen i trådstarten, eftersom du ägnat dig åt att fly som den lilla bitch du är. Så vad bestod debatten i? Förstår du ens vad en debatt är? Förstår du skillnaden mellan en debatt och att vara en liten bitch?
Det finns väldigt många bostadsrätter du kunde köpa för kaffepengar för säg 10-20 år sen och som gått upp med mer än en miljon vid det här laget. Men de ligger allihop i storstäder. Jag bor i Stockholm men det finns säkert folk som bor i typ Lycksele som har en bostad jämförbar med min fast den kostar bara typ 100k istället för miljoner.
Darwinism är rättvist. Antingen ser man till att ha två miljoner och får rösta eller inte. Enligt TS.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-15 kl. 16:46.