Citat:
Ursprungligen postat av
Ddekadens
Vad stör ni er på hos era medmänniskor?
Snålhet och själviskhet är ju självklara saker men tänker mer på sådant som inte nödvändigtvis påverkar någon annan, men som ni ändå kan störa er på oproportionerligt mycket?
Jag har två jag kommer på.
- Folk på gymmet som stirrar i sina telefoner mellan sina set. Alltså, du har en timme om dagen att ägna åt att fokusera på din hälsa, vad är det som kan vara så fruktansvärt intressant i telefonen att du behöver stirra på den även när du tränar? Jag ser flera som bara idiotscrollar eller rent av spelar spel i 10 min innan de går vidare till nästa set. Höjden var för ett tag när någon stirrade i sin telefon och gick på löpbandet samtidigt. Personen stannar tillfälligt medan löpbandet fortsätter rulla, enbart för att titta klart på någon på luren. Detta stör jag mig på så sjukt mycket.
- En person på jobbet som varje dag (alltså precis varenda dag) har fryslådor med sig till lunchen. Hur svårt kan det vara att laga en egen matlåda? Nån gång åtminstone? Och om du ändå ska köpa färdigmat, varför inte köpa mat från restaurang?
Varför är du så besatt av din omgivning att du lägger andras beteenden på minnet och i stunden/efterhand stör dig på dom?
Räcker det inte med att du noterat att dom har sina egenheter och därefter bara gå vidare med fokus på ditt egna liv?
Jag kan tycka att det är störigt ifall någon använder ett redskap på gymmet som jag står i kö till och personen segar pga mobilen, ja.
När det händer går jag fram till personen och frågar hur många set den har kvar. Personen får då veta att det är fler på tur och den kanske kommer på sig själv med att ha fastnat i mobilen.
När det sen är min tur att använda redskapet har jag redan glömt vem personen är och att den upptagit lite väl lång tid pga mobilanvändandet.
Prova att inte bry dig på andra så mycket.