2026-06-14, 15:31
  #1
Medlem
Vad stör ni er på hos era medmänniskor?
Snålhet och själviskhet är ju självklara saker men tänker mer på sådant som inte nödvändigtvis påverkar någon annan, men som ni ändå kan störa er på oproportionerligt mycket?

Jag har två jag kommer på.
- Folk på gymmet som stirrar i sina telefoner mellan sina set. Alltså, du har en timme om dagen att ägna åt att fokusera på din hälsa, vad är det som kan vara så fruktansvärt intressant i telefonen att du behöver stirra på den även när du tränar? Jag ser flera som bara idiotscrollar eller rent av spelar spel i 10 min innan de går vidare till nästa set. Höjden var för ett tag när någon stirrade i sin telefon och gick på löpbandet samtidigt. Personen stannar tillfälligt medan löpbandet fortsätter rulla, enbart för att titta klart på någon på luren. Detta stör jag mig på så sjukt mycket.

- En person på jobbet som varje dag (alltså precis varenda dag) har fryslådor med sig till lunchen. Hur svårt kan det vara att laga en egen matlåda? Nån gång åtminstone? Och om du ändå ska köpa färdigmat, varför inte köpa mat från restaurang?
Citera
2026-06-14, 15:39
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddekadens
Vad stör ni er på hos era medmänniskor?
Snålhet och själviskhet är ju självklara saker men tänker mer på sådant som inte nödvändigtvis påverkar någon annan, men som ni ändå kan störa er på oproportionerligt mycket?

Jag har två jag kommer på.
- Folk på gymmet som stirrar i sina telefoner mellan sina set. Alltså, du har en timme om dagen att ägna åt att fokusera på din hälsa, vad är det som kan vara så fruktansvärt intressant i telefonen att du behöver stirra på den även när du tränar? Jag ser flera som bara idiotscrollar eller rent av spelar spel i 10 min innan de går vidare till nästa set. Höjden var för ett tag när någon stirrade i sin telefon och gick på löpbandet samtidigt. Personen stannar tillfälligt medan löpbandet fortsätter rulla, enbart för att titta klart på någon på luren. Detta stör jag mig på så sjukt mycket.

- En person på jobbet som varje dag (alltså precis varenda dag) har fryslådor med sig till lunchen. Hur svårt kan det vara att laga en egen matlåda? Nån gång åtminstone? Och om du ändå ska köpa färdigmat, varför inte köpa mat från restaurang?
Varför är du så besatt av din omgivning att du lägger andras beteenden på minnet och i stunden/efterhand stör dig på dom?
Räcker det inte med att du noterat att dom har sina egenheter och därefter bara gå vidare med fokus på ditt egna liv?

Jag kan tycka att det är störigt ifall någon använder ett redskap på gymmet som jag står i kö till och personen segar pga mobilen, ja.
När det händer går jag fram till personen och frågar hur många set den har kvar. Personen får då veta att det är fler på tur och den kanske kommer på sig själv med att ha fastnat i mobilen.
När det sen är min tur att använda redskapet har jag redan glömt vem personen är och att den upptagit lite väl lång tid pga mobilanvändandet.

Prova att inte bry dig på andra så mycket.
Citera
2026-06-14, 15:40
  #3
Medlem
Klandalfs avatar
Folk som tror de än ensamma på rulltrappan. De kliver av, stannar upp och börjar se sig om, helt förundrade över att ha kommit upp till en ny våning. Inte en tanke på att det kommer 30 människor bakom dem som måste pasera samma 90cm breda passage och som omöjligen kan stanna upp bakom för att vänta in sightseeingen.
Citera
2026-06-14, 15:44
  #4
Medlem
Cheeswisss avatar
Folk som kliver in i tunnelbanan och bara står vid dörrarna så man blir klämd nästan...
Snåla föräldrar som åker Sj tåg och tror att jag ska ge bort min fönsterplats till barnen för dom vill se ut,
Citera
2026-06-14, 15:44
  #5
Medlem
Det här med mobiler på gymmet är det ENBART generation Z som ägnar sig åt. Bara de som är efterblivna nog att inte förstå hur andra hatar deras dagisfasoner.

Har du tagit dig till gymmet så kör du på, vilar du mellan att du byter station så STÄLLER du dig någonstans och lämnar plats åt andra. Vet hut, ungjävlar!
Citera
2026-06-14, 15:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddekadens
- En person på jobbet som varje dag (alltså precis varenda dag) har fryslådor med sig till lunchen. Hur svårt kan det vara att laga en egen matlåda? Nån gång åtminstone? Och om du ändå ska köpa färdigmat, varför inte köpa mat från restaurang?
En förklaring kan ju vara att det kostar 3-4 gånger så mycket att köpa mat från restaurang jämfört med en frysrätt från typ dafgårds.

OnT: Jag stör mig lite (vilket i sig är orimligt mycket) på när vissa anglicismer förekommer i vissa sammanhang. Exempelvis när företag eller nyhetsuppläser säger ''events'' istället för den utmärkta svenska synonymen ''evenemang''. Eller att nästan ingen längre använder det eleganta ordet ''brandgul'' framför orange, trots att det låter mycket snyggare när det böjs.

Folk som är sega i kassakön i matbutiker kan jag också bli orimligt irriterad på. Man tror sig ha hittat en kö med gött tempo och bra flyt, sen när det bara är 2 pers kvar före en så har Gunborg 74 läst fel på något erbjudande som det ska tjafsas om. Sen hittar hon inte kortet eller kan inte koden. Eller ska betala med en miljon mynt som långsamt fiskas fram med hennes artrosdrabbade hand som ser ut som en örns fötter, för att sedan granskas ett i taget tills hon äntligen är färdig och kassan stänger.
Citera
2026-06-14, 15:48
  #7
Medlem
halaltarzans avatar
Läppar som är i vägen i tunnelbanan, plus barnfamiljer som inte förstår att deras små diagnosmongon stör andra när de lever en hel djävul.

Förutom det så är det väl lugnt.
Citera
2026-06-14, 15:49
  #8
Medlem
swebarbs avatar
Människor som envisas att köra dessa förbannade elscootrar på trottoar och det har varit riktigt nära några gånger när dom nästan nuddade en när dom kommer bakifrån och susar förbi i maxfart

Eller idioter som ska envisas att gå på först när man går ur bussen istället för att vänta och låta alla som ska gå av först kanske
Citera
2026-06-14, 15:51
  #9
Medlem
Folk som kör om på 2+1 fil i 1km/h snabbare än vad personen dom kör om
Citera
2026-06-14, 15:52
  #10
Medlem
Folk som inte kan tänka längre än 1 år framåt. Hopplösa människor som bara följer rådande mainstream media flöde utan stt tänka själva.

Från allt till befolkningsutbyte, utbildning, globalism, islamism och ai etc.

Väldigt vanligt problem, tex eu ledarna har gjort det flera gånger med tex nedläggning av kärnkraft, nedrustning av försvar och tilltron till kina där vi outsourcat alla produktion.
__________________
Senast redigerad av Skattebetalaren23 2026-06-14 kl. 16:03.
Citera
2026-06-14, 15:53
  #11
Medlem
Europes avatar
Folk som vrålar en i örat under ens hela resa i kollektivtrafiken. Ännu värre när de dessutom ska ha sin mobils högtalaren på när de gör det. Att folk (eller rättare sagt kvinnor) närmast helt stannar upp och blockerar trappan/rulltrappan för alla i kollektivtrafiken när de stirrar i mobilen är ett annat rövbeteende. Jag har även sett en snubbe vingla över hela vägen, köra upp på trottoaren m.m. med bilen, hela tiden stirrande på sin mobil.

De flesta människor, åtminstone en stor andel av alla icke-vita och vita kvinnor, borde inte få använda mobiltelefon utanför hemmet, med undantag för när det är en regelrätt akutsituation.
Citera
2026-06-14, 15:59
  #12
Medlem
Smekarn87s avatar
Folk som skriver i grupper. "Admin fåg gärna ta bort om detta inte passar här"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in