Citat:
Ursprungligen postat av
Fentfarbrorn
Vad fan skulle de göra? Sänka oljetankern ifall sjömännen försvarar sig?
Det gäller att "bulla upp" om det finns de som funderar på försvar på båten.
"Operationen genomfördes i nära samordning med fransmännen, sade försvarsdepartementet, med utgångspunkt i det senaste stödet från Storbritannien till sina allierade.
Frankrikes president Emmanuel Macron sade den 1 juni att hans lands militär hade stoppat en sanktionerad oljetanker som misstänktes vara en del av Rysslands skuggflotta på söndagen med brittiskt stöd."
Britterna och Fransmännen jobbar ihop - bra!