Jag har aldrig velat ha barn, speciellt inte nu när världen är så dyr och osäker. Personligen tycker jag det är lite frånstötande att skaffa barn eller gifta sig nu (i de flesta fall) - men dömer ingen som väljer att göra det.
Är nu i 30-års åldern och har ett stabilt liv med framtidsperspektiv.
Jag fick reda på att en tidigare gymnasie/resevän var gravid i v.35 genom att bli inbjuden till en "surprise baby shower". Jag blev först väldigt smickrad och taggad, sen kom en känsla av fast varför? Detta är en vän som jag några år efter gymnasietiden haft sporadisk kontakt eftersom båda flyttat runt och haft egna liv. Jag var alltid den som innan graviditeten tog kontakt, grattade på födelsedagar, åkte för att ses och ställde upp etc.
Om jag inte ens var värd att berättas för vid exvis. v.12, varför jag då köpa en fin present och sitta där som ett fån bara för att jag blev inbjuden av hennes andra vänner?
Jag slängde i väg ett sms där hon bekräftade att hon var gravid, jag grattade så mycket och sen har vi inte hörts av på kanske 2 år.
Jag tänker ofta på vilken skit jag är som inte hört av mig efter det, men det har inte hon heller. Trots att det hänt stora saker i mitt liv är det förmodligen jag som utmålas som den osympatiska barnhatande "vännen"- då barn förväntas vara det mest unika som kan hända en människa. Kan tilläggas att jag älskar barn , har arbetat med barn men inte vill ha några själv på grund av att det för mig är fler nackdelar än fördelar.
Hur tänker ni andra som är de barnlösa vännerna som "försvunnit" varför och hur?
Är nu i 30-års åldern och har ett stabilt liv med framtidsperspektiv.
Jag fick reda på att en tidigare gymnasie/resevän var gravid i v.35 genom att bli inbjuden till en "surprise baby shower". Jag blev först väldigt smickrad och taggad, sen kom en känsla av fast varför? Detta är en vän som jag några år efter gymnasietiden haft sporadisk kontakt eftersom båda flyttat runt och haft egna liv. Jag var alltid den som innan graviditeten tog kontakt, grattade på födelsedagar, åkte för att ses och ställde upp etc.
Om jag inte ens var värd att berättas för vid exvis. v.12, varför jag då köpa en fin present och sitta där som ett fån bara för att jag blev inbjuden av hennes andra vänner?
Jag slängde i väg ett sms där hon bekräftade att hon var gravid, jag grattade så mycket och sen har vi inte hörts av på kanske 2 år.
Jag tänker ofta på vilken skit jag är som inte hört av mig efter det, men det har inte hon heller. Trots att det hänt stora saker i mitt liv är det förmodligen jag som utmålas som den osympatiska barnhatande "vännen"- då barn förväntas vara det mest unika som kan hända en människa. Kan tilläggas att jag älskar barn , har arbetat med barn men inte vill ha några själv på grund av att det för mig är fler nackdelar än fördelar.
Hur tänker ni andra som är de barnlösa vännerna som "försvunnit" varför och hur?