Idag, 03:18
Medlem
LA8PVs avatar
Vid övergången från analog TV till digital TV skulle allt bli så mycket bättre.
Nu har vi facit.

SVT sänder slideshows stora delar av dygnet. Tidigare myrornas krig, testbild eller Åsa-Nisse-matiné.
Kommersiella kanaler kör billiga repriser in absurdum. Dygnet runt. Med 33% reklam. Inget som nån orkar titta på.
Och ovanpå detta mediokra relationsprogram och tävlingar. Totalt skräp.
Ofattbart att deltagare ställer upp på förnedrings-TV.

Hela tiden tips för respektive play-kanaler. Som man helst ska betala för.

Snart återstår bara Youtube.
Citera
Idag, 06:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Nu har vi facit.

SVT sänder slideshows stora delar av dygnet. Tidigare myrornas krig, testbild eller Åsa-Nisse-matiné.
Kommersiella kanaler kör billiga repriser in absurdum. Dygnet runt. Med 33% reklam. Inget som nån orkar titta på.

Du har helt rätt, tv:n håller på ta död på sig själv.
Youtube kollar jag nästan aldrig på förutom när jag behöver hjälp med något specifikt och vill se en instruktionsfilm.
Citera
Idag, 07:44
Medlem
Det har ju blivit så satans dyrt också, jag betalar kring 1600:-/mån för något slags paket där det ändå saknas en massa kanaler som man inte kan se. Åt helvete! Saknar att man inte ens har tillgång till de andra nordiska ländernas utbud av statskanaler.

Det är ju faktiskt så att man går och funderar på att skaffa sig IP-TV.
Senast redigerad av brakfesten009 Idag kl. 08:01.
Citera
Idag, 07:51
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Det har ju blivit så satans dyrt också, jag betalar kring 1600:-/mån för något slags paket där det ändå saknas en massa kanaler som man inte kan se. Åt helvete!

Jo, det var kanske bättre förr när Tv-licensen fanns och Tv-pejling pågick.
Citera
Idag, 07:57
Medlem
Ja det var bättre förr när det bara fanns en kanal med Lars-Gunnar Björklund och Lennart Hyland!
Citera
Idag, 08:01
Medlem
Linjär-TV likt papperstidning är döende. Olika typer av streaming kommer att ta över helt. Enligt bekanta med äldre barn och tonåringar så är konsumtionen av linjär-TV mer eller mindre obefintlig.
Citera
Idag, 08:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Det har ju blivit så satans dyrt också, jag betalar kring 1600:-/mån för något slags paket ...
Wut, nästan 20 000 om året för att kolla på teve?
Citera
Idag, 08:45
Medlem
Men linjär tv är viktig på pga dreambox
Citera
Idag, 09:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det är ju inte programmen det är fel på. Det är våra liv som ändrats och vi kan inte längre hålla reda på att vår TV-serie går kl 19 på onsdagar en gång i veckan och då faller ju allt med linjär TV.

Allt kommer att streamas och jag har för länge sedan tänk tanken att det bara behövs en kanal, youtube, för allt och där kommer Kanal 1, netflix, biograffilmer, spotify m.m. att finnas. Ungefär som man bara behöver google. Det är ju totalt meningslöst att spotify och youtube har var sina infrastruktur, finns ingen vinst för användaren.

Jag har inte lyssnat på linjär-radio på 20 år, inte sett linjär-TV på kanske 5 år, mina barn inte på 10 år. De har heller aldrig sett sedlar eller mynt, bara swish, och vissa saker bara dör.
Citera
Idag, 09:11
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är ju inte programmen det är fel på. Det är våra liv som ändrats och vi kan inte längre hålla reda på att vår TV-serie går kl 19 på onsdagar en gång i veckan och då faller ju allt med linjär TV.

Allt kommer att streamas och jag har för länge sedan tänk tanken att det bara behövs en kanal, youtube, för allt och där kommer Kanal 1, netflix, biograffilmer, spotify m.m. att finnas. Ungefär som man bara behöver google. Det är ju totalt meningslöst att spotify och youtube har var sina infrastruktur, finns ingen vinst för användaren.

Jag har inte lyssnat på linjär-radio på 20 år, inte sett linjär-TV på kanske 5 år, mina barn inte på 10 år. De har heller aldrig sett sedlar eller mynt, bara swish, och vissa saker bara dör.
Lyssnas det inte på radio i bilen?

Sverige är alltid först med att förkasta det gamla och omfamna det nya, gärna med hjälp av politiken.

I fallet med playtjänster ser jag inte hur det kan gå annorlunda. Public service bör dock så länge som möjligt ha linjära kanaler som något slags gubben-i-lådan och förstås för viktig information.
Citera
Idag, 09:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Största skandalen är ändå all reklam som tillåts ta upp programtiden. Är ett program listat att hålla på i en timme så kan du ge dig på att uppemot 50% av tiden är reklam eller "sponsrat av", vilket såklart är inlindad reklam det också. Fy, fan vad sjukt det är - här i Norge så började dessa; "programmet presenteras av", en gång i börja och en i slutet av varje program - nu är det minst fyra före och lika många efter - rekordet tror jag är sex stycken... Icke att förglömma är deras reklam för kommande serier, eller filmer. Helt sinnesjukt! Inte ens livesport undslipper detta makabra fenomen!
Citera
Idag, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Nu har vi facit.

Skulle vilja lägga kommentaren om att nu råder tootaaltt inspelningsförbud i alla? tv-leverantörer. Rec + hub kan bara nyttjas av befintliga abonnenter - när de upphör kommer inga nya - köper man beg rec -+ hub får man nog inte in dom i systemet trots godkännande o äganderätt.

* Med 33% reklam alla måzzttee se - går inte att spola förbi

TS - du glömde alla (ski)tserier som ökat exponentiellt

TV-bolagens sälj - köp reklam från oss - vi garanterar att alla tvingas se - men deet argument är hemmliiiggtt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in