Idag, 09:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Lyssnas det inte på radio i bilen?

Sverige är alltid först med att förkasta det gamla och omfamna det nya, gärna med hjälp av politiken.

I fallet med playtjänster ser jag inte hur det kan gå annorlunda. Public service bör dock så länge som möjligt ha linjära kanaler som något slags gubben-i-lådan och förstås för viktig information.
Det finns ju kvar gamlingar t.ex pensionärer vars liv fortfarande fungerar med linjär-TV. De är inte så stressade som alla via andra under 65. Så 10 år till för kanal 1+2 är väl OK till våra pensionärer. Men själv tittar jag bara på svt play, jag klarar inte schemalagda visningar längre. Jag är ändå 60+ och uppväxt med 1-2 kanaler. Jag har inte sett TV-nyheter på 10 år, fast jag älskar nyheter. Men det räcker med nätet.

Jag har ingen bil. Men för 4 år sedan lyssnade jag 100% på bilradio. Den var ju inte schema-styrd utan det blev när jag satt i bilen av en slump så bilradio är ju inte heller schema utan bara ett skval. Som att sätta på en CD-skiva.
Citera
Idag, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Största skandalen är ändå all reklam som tillåts ta upp programtiden. Är ett program listat att hålla på i en timme så kan du ge dig på att uppemot 50% av tiden är reklam eller "sponsrat av", vilket såklart är inlindad reklam det också. Fy, fan vad sjukt det är - här i Norge så började dessa; "programmet presenteras av", en gång i börja och en i slutet av varje program - nu är det minst fyra före och lika många efter - rekordet tror jag är sex stycken... Icke att förglömma är deras reklam för kommande serier, eller filmer. Helt sinnesjukt! Inte ens livesport undslipper detta makabra fenomen!

Verkar vara såå hääär: TV program 45 min men tar 1 tim pga reklam - nu ökat till 1 tim 4 min
vilket innebär kanalkrockar.

Det verkar också vara såå max 5 min reklam - men fritt fram för att göra reklam för (egna) tv-progra/trailers. "Egna" ha ha - trots att du ser ett program på en kanal har de rätt att utöver betald reklamtid göra reklam för program du inte kan se utan måste köpa - dvs annan kanal alt pay-per-view
Citera
Idag, 09:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Verkar vara såå hääär: TV program 45 min men tar 1 tim pga reklam - nu ökat till 1 tim 4 min

Det verkar också vara såå max 5 min reklam - men fritt fram för att göra reklam för (egna) tv-progra/trailers. "Egna" ha ha - trots att du ser ett program på en kanal har de rätt att utöver betald reklamtid göra reklam för program du inte kan se utan måste köpa - dvs annan kanal alt pay-per-view
Om jag får spekulera, jag ser inte linjär-TV, så utökas antalet reklam-procent varje år? Ungefär som google gått upp från 1 reklamrad till 17 reklamrader för varje sökning. Eftersom alla företag i världen numera gått över till greed-läge och skruvar upp vinsterna tills alla kunderna lämnar. Kunden har inte längre relevans för TV4, utom som reklam-tittare.
Citera
Idag, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Wut, nästan 20 000 om året för att kolla på teve?

Jepp, så är det, och ändå kan man inte se alla kanaler, kanske bara ca hälften. Uppskörtning. Inte undra på att folk har IP-TV i stället. Snart kanske även jag.
Citera
Idag, 09:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Jepp!
Glömde även detta aber med att om du byter kanal så samkör de största TV-kanalerna sina reklampauser så att du undslipper inte skiten. Vet inte hur många gånger jag de senaste åren skrikit mig galen då jag bytt kanal minst fem gånger och alla sänder reklam samtidigt - byter då till streamning direkt. Det jag börjat anamma på sistone är att om det är ett program jag verkligen vill se ganska snart så låter jag programmet gå tills det nästan är slut och startar sedan det från början och spolar förbi all reklam. Eller, så spelar jag helt in hela skiten och spelar även då förbi all reklam.

De skjuter sig verkligen i foten och man kan undra hur de kan ta betalt för skiten när de borde ha så stora reklamintäkter?
Citera
Idag, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jepp!
Glömde även detta aber med att om du byter kanal så samkör de största TV-kanalerna sina reklampauser så att du undslipper inte skiten. Vet inte hur många gånger jag de senaste åren skrikit mig galen då jag bytt kanal minst fem gånger och alla sänder reklam samtidigt - byter då till streamning direkt. Det jag börjat anamma på sistone är att om det är ett program jag verkligen vill se ganska snart så låter jag programmet gå tills det nästan är slut och startar sedan det från början och spolar förbi all reklam. Eller, så spelar jag helt in hela skiten och spelar även då förbi all reklam.

De skjuter sig verkligen i foten och man kan undra hur de kan ta betalt för skiten när de borde ha så stora reklamintäkter?

Något jag tagit upp tidigare här o fått svaret - det är svårt att lägga reklampauserna annorlunda - men det stämmer så klart inte utan det är kartell-dvs tv bolagen vill inte att folk ska byta kanal vid reklam o sen stanna på de bytta
Citera
Idag, 10:00
Medlem
LKKINGENs avatar
Vi som vuxit upp utan internet har i sig inga problem med att sitta och glo på linjärt, vi har tålamodet som krävs och blir inte rastlösa av en paus mellan programmen, nu menar jag inte reklam vilket borde få alla med någorlunda intellekt att känna sig dummare efter varje inslag.
Inslag med inkvoterade tillresta som programledare är dock svårt att ta tolerera, då blir det kanalbyte eller sport med kvinnliga programledare som sitter där dom är just för att dom är kvinnor oaktat idrotts engagemang och kunskaper.
Så även vi lite gamlare har börjat med streaming för då kan man välja bort och välja det man vill se här o nu, men det gör så klart inte skiten man kollar på bättre. Inte fan har programmen blivit bättre av 85" platt teve, samma skit som med tjocktv.
Använd Yandex och sök på streaming och det du vill se, har aldrig inte hittat något. Film,doku, serier etc allt finns gratis för den som letar.
Citera
Idag, 10:11
Medlem
Bret-Harts avatar
Linjär tv kommer inte läggas ner då det är skattefinanserat och de inte vill bli av med sina jobb och statlig propaganda snackar SVT nu ifall någon undrar
Citera
Idag, 10:28
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Vid övergången från analog TV till digital TV skulle allt bli så mycket bättre.
Nu har vi facit.

SVT sänder slideshows stora delar av dygnet. Tidigare myrornas krig, testbild eller Åsa-Nisse-matiné.
Kommersiella kanaler kör billiga repriser in absurdum. Dygnet runt. Med 33% reklam. Inget som nån orkar titta på.
Och ovanpå detta mediokra relationsprogram och tävlingar. Totalt skräp.
Ofattbart att deltagare ställer upp på förnedrings-TV.

Hela tiden tips för respektive play-kanaler. Som man helst ska betala för.

Snart återstår bara Youtube.

Instämmer helt och till fullo 100 %. Ofattbart mycket skit som vräks ut i linjär-tv. Om man tittar på TV-tablån som tidningarna publicerar så ser den likadan ut med exakt samma skit varje dag. De som släpper skiten verkar ha gett upp helt. Oändliga reklaminslag gör det ännu mer otittbart.

Nu säger väl många att det är väl ingen som tittar på linjär-tv och så är det väl. Det är nog vi som varit med ett tag som reagerar.

En lustig sak i sammanhanget är de gökar som i media ger "bästa stramingtips" o.s.v. Jag läser aldrig vad de skriver eftersom jag vet att det bara är dynga som de gräver i. Industriproducerad, löpandebandproducerad smörja. "Bästa streamingtips". Ha!
Senast redigerad av Comitium Idag kl. 10:37.
Citera
Idag, 10:31
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Utan IP TV så skulle det inte behövas en eller flera apparater i min bostad.
Citera
Idag, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Vid övergången från analog TV till digital TV skulle allt bli så mycket bättre.
Nu har vi facit.

SVT sänder slideshows stora delar av dygnet. Tidigare myrornas krig, testbild eller Åsa-Nisse-matiné.
Kommersiella kanaler kör billiga repriser in absurdum. Dygnet runt. Med 33% reklam. Inget som nån orkar titta på.
Och ovanpå detta mediokra relationsprogram och tävlingar. Totalt skräp.
Ofattbart att deltagare ställer upp på förnedrings-TV.

Hela tiden tips för respektive play-kanaler. Som man helst ska betala för.

Snart återstår bara Youtube.
Fast innehållet har väl inte med analog eller digitalt att göra utan det är upp till kanalägarna att fylla kanalerna.
Citera
Idag, 11:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag kan fatta att SVT fortfarande går hem i stugorna.

Mina föräldrar bänkar sig fortfarande framför aktuellt kl 21 som dom alltid gjort. Sen är det antikrundan och lite annat. Jag tycker att själv att SVT-play funkar bra. Man tittar på det man vill, när man vill, utan reklam.

Men hur sjutton kan de andra kanalerna finnas kvar år ut och år in? TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV10. Vem FAN tittar på dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in