Citat:
Ursprungligen postat av
IceEyes
Opel har haft många fräsiga modeller genom åren, Monza, Manta, Calibra, Kadett GSI osv. Lotus Omega (om man nu räknar den som en Opel) körde ifrån både samtida BMW M5 och Mercedes AMG.
Driftsäkerheten har väl däremot varit sisådär och rosten for verkligen fram hänsynslöst bland bilarna på 80- och 90-talet.
Mjaa - driftsäkerheten översteg väl vida svenska och tyska bilar.
Rosten var väl inte heller så mycket värre - än på Rekord 1958 - 1960.
Bilen hade ett stag för framskärmarna i höjd med framhjulscentrum.
Mellan staget och skärmen hade man placerat skumgummi.
Som ett brev(förr) på Posten rostade framskärmarna praktiskt taget av p g a skumgummit.