2026-06-15, 14:34
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Opel har haft många fräsiga modeller genom åren, Monza, Manta, Calibra, Kadett GSI osv. Lotus Omega (om man nu räknar den som en Opel) körde ifrån både samtida BMW M5 och Mercedes AMG.

Driftsäkerheten har väl däremot varit sisådär och rosten for verkligen fram hänsynslöst bland bilarna på 80- och 90-talet.
Mjaa - driftsäkerheten översteg väl vida svenska och tyska bilar.
Rosten var väl inte heller så mycket värre - än på Rekord 1958 - 1960.
Bilen hade ett stag för framskärmarna i höjd med framhjulscentrum.
Mellan staget och skärmen hade man placerat skumgummi.
Som ett brev(förr) på Posten rostade framskärmarna praktiskt taget av p g a skumgummit.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in