2026-06-19, 01:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Om du verkligen tycker det så är det väl där vi skiljer oss åt. För att vara extra blödig så kan jag känna empati för ungar som utvisas även fast deras föräldrar har struntat i utvisningsbeslut i decennier. Det rimliga vore att klippa medborgarskapet för grovt kriminella, eller ens för stöddiga adidasriddare utan framtid om de överhuvudtaget dömts för något våld/sexualbrott de senaste 5 åren. Sedan tycker jag att Sverige ska vara ett vitt land eftersom att allt annat vore folkmord på ursprungssvenskarna. Och börjar du dividera om samer nu kommer jag crash out och bedöma dig som meningslös debattör.
Utvisning av kriminella är inget jag har något emot, så vi är väl eniga där.
Men då måste det gälla alla medborgare.
Så ja, vi skiljer oss åt ifall att du anser att medborgare med annan bakgrund ska ha sämre rättigheter, en andra klassens medborgare.
Citera
2026-06-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Enig i det fetstilta, selektiv invandring som baserar sig på bristyrken är optimalt för alla nationer.
Men då kan inte folk heller komma och klaga på att vi tar in exempelvis för mycket indier, om det är brist på IT-folk.
Men vill du stänga ute alla asylsökare så gäller det då även folk från västliga länder (exempelvis Vitryssland), inte bara folk från MENA (vilket diskussionen hela tiden handlar om)

Jag är helt fine med att också stoppa folk från ryssland om de inte har ett jobb på gång.
Undantaget tycker jag är, och det är helt i linje med SD för övrigt, att om ett land nära oss är i krig så ska vi hjälpa dom med asyl.

Men det finns ingen rimlighet med att vi ska ta hit folk från enorma avstånd från oss när det finns så många alternativ på vägen.

Kan tycka att de flesta länder runtom oss som så klart alla nordiska länder och kanske tyskland och frankrike, england, som ligger relativt nära är några som vi kan ta asyl från om det krisar, men inte mycket längre än så. Då är det andra länder som får ta tag i det annars.
Citera
2026-06-19, 01:23
Medlem
Citat:
Så ja, vi skiljer oss åt ifall att du anser att medborgare med annan bakgrund ska ha sämre rättigheter, en andra klassens medborgare.

Fundamental åtskillnad med andra ord. Och vad gäller din andra kommentar så undrar jag hur du tolkar det jag skrev som att statistik endast är statistik för att min åsikt får rätt? Jag sa att det är spåkulestatistik eftersom att ingen lagt sin röst ännu.
Citera
2026-06-19, 01:24
Avslutad
Citat:
Det enda jag sa var att du skulle stoppa upp en lit doobie i huffsatuffsan och flyga upp mot stratosfären i din hijab för att utforska platser som ingen annan jordekorre befunnit sig på tidigare, men du crashar ut och tror att jag viker ner blicken för nån 175 cm wannabe-enderman. Tagga långt breh.

Håll käften ditt lilla svin. Om du är så jävla tuff, kom hit då. Rannsaka dig själv, ditt slamkryp. Du börjar få svårt att formulera dig.
Citera
2026-06-19, 01:27
Medlem
semen.12s avatar
Förbjud hijab

Jag känner folk i min ålder som upplevde folk från forna Jugoslavien som började jobba ganska omgående med äldre detta var kvinnor. Dom skötte sig bra.

I dag jobbar Arabiska män med vad som helst för att slippa utvisas, är det verkligen såna vi vill ska sköta våra äldre? Till att börja med dom hatar orena krisna tänk då gamla försvarslösa gamla?

UT MED DOM
Citera
2026-06-19, 01:27
Medlem
Citat:

In all fairness. Jag tycker partiledaren för partiet nyans har en poäng i att svenskar kanske ska straffas hårdare för samma brott eftersom de inte riskerar någon utvisning. Men jag går motvilligt med på detta eftersom jag tillhör skocken som inte ville ha dem här från början. Sen blir det svårt att utvisa någon som är tysk invandrare vars släkt bott i Småland sedan 1800-tal eftersom de är ganska lika oss både genetiskt och i kynnet.
Citera
2026-06-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Håll käften ditt lilla svin. Om du är så jävla tuff, kom hit då. Rannsaka dig själv, ditt slamkryp. Du börjar få svårt att formulera dig.

Jag tycker ändå att islamister som du borde hålla sig borta.
Ingen i Sverige utom Vänsterpartister vill ha islamister i Sverige och du visar tysdliga tecken på att vara det.
Citera
2026-06-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker

Aboo-len äcklig invandrare har sagt sitt utan att skriva sin adress.
Citera
2026-06-19, 01:31
Medlem
Citat:
In all fairness. Jag tycker partiledaren för partiet nyans har en poäng i att svenskar kanske ska straffas hårdare för samma brott eftersom de inte riskerar någon utvisning. Men jag går motvilligt med på detta eftersom jag tillhör skocken som inte ville ha dem här från början. Sen blir det svårt att utvisa någon som är tysk invandrare vars släkt bott i Småland sedan 1800-tal eftersom de är ganska lika oss både genetiskt och i kynnet.

Det är inte heller några större problem eftersom de som begår de största brotten till största del är invandrare från länder som inte är nära oss ens. Alltså de delar inte vår världsbild om hur ett samhälle ska fungera och då borde dom inte vara här.
Citera
2026-06-19, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Men nu är du ju helt galen och man skulle kunna tro att du går på droger. Gör du det?
Du tog upp ett namn eller en organisation som låter muslimskt och jag har ingen aning om vad det är du pratar om. Om du vill nå fram med vad du menar så kan du väl i så fall tala om det för mig och andra här som inte är islamister?

Hur fan är det möjligt att vara så trög. Du diskuterar muslimskt traditionella klädesplagg och bjäfsar som en liten hynda när jag pratar om var saker kommer ifrån. Du drar vanära över ditt folk, begriper du inte det.
Citera
2026-06-19, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det är inte heller några större problem eftersom de som begår de största brotten till största del är invandrare från länder som inte är nära oss ens. Alltså de delar inte vår världsbild om hur ett samhälle ska fungera och då borde dom inte vara här.

Exakt. De befinner sig i ett annat rättsväsende mentalt.
Citera
2026-06-19, 01:34
Medlem
Tråden skulle handla om SDs förslag om att förbjuda hijab och heltäckande slöja förresten men det har spårat ur totalt för att jag kallade någon för hijab-bärande jordekorre som skulle flyga upp till stratosfären och utforska planeter. Det är flashback det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in