2026-06-19, 00:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Givetvis, men de flesta görs fortfarande via telefon innan man hinner installera membran i luren och förvränga rösten.
Räcker väl med att kolla ägaren till telefonnummret, men visst du har en poäng.
Men tillbaka till frågan, nej jag anser inte att folk är rädda för att säga de röstar på SD år 2026, jag känner själv flera som röstar SD och som inte har några problem att yttra det öppet.
Citera
2026-06-19, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Så är det, men när det är demokrati får man bara acceptera att man ibland är tvungen att styra med en budget som konstruerats av motståndarsidan.
Alternativet är att ändra valreglerna och låta det block som har majoritet i Riksdagen att bilda regering, då kan man även garantera att Regeringen styr landet med sin egna budget.

Ja Sveriges valregler och allt kring riksdagen och regeringsbildning är inte perfekt, men det är ändå otroligt mycket bättre än USA i alla fall i mitt tycke.
Citera
2026-06-19, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det var du som tog upp det där namnet. Det är väl ändå du som ska förklara vad eller vem det är? Jag har ju som sagt ingen aning, så beskyll inte mig för att prata om saker som du tog upp.

Du bevisar min poäng, jävla nöt. Håll dig borta. Tänk dig själv om jag skulle prata om din familj som om jag kände den bättre än dig. Jag kan börja göra det om du vill. Du är väl den sortens masochist tänker jag.
Citera
2026-06-19, 00:47
Medlem
Citat:
Men tillbaka till frågan, nej jag anser inte att folk är rädda för att säga de röstar på SD år 2026, jag känner själv flera som röstar SD och som inte har några problem att yttra det öppet.

Jag vågade knappt säga det för 10 år sedan, men nu idag, inga problem.
Med det sagt så går jag så klart inte runt och säger till alla runtomkring mig och på jobbet vad jag ska rösta på. Så funkar det inte i svensk kultur. Vi håller ofta käften om vad vi röstar på förrutom till de vi kommit nära och samma sak gäller löner. Vi snackar inte om löner heller om vi inte står varandra nära.

Undantaget är när man är anonym på ett forum...
Citera
2026-06-19, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Din brist på vad som genuint och vackert äcklar mig, ditt fega as. Lägg märke till hur din blick viker nästa gång. Tänk på mig då, ditt lilla gullefjun.

Det enda jag sa var att du skulle stoppa upp en lit doobie i huffsatuffsan och flyga upp mot stratosfären i din hijab för att utforska platser som ingen annan jordekorre befunnit sig på tidigare, men du crashar ut och tror att jag viker ner blicken för nån 175 cm wannabe-enderman. Tagga långt breh.
Citera
2026-06-19, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Du bevisar min poäng, jävla nöt. Håll dig borta. Tänk dig själv om jag skulle prata om din familj som om jag kände den bättre än dig. Jag kan börja göra det om du vill. Du är väl den sortens masochist tänker jag.

Men nu är du ju helt galen och man skulle kunna tro att du går på droger. Gör du det?
Du tog upp ett namn eller en organisation som låter muslimskt och jag har ingen aning om vad det är du pratar om. Om du vill nå fram med vad du menar så kan du väl i så fall tala om det för mig och andra här som inte är islamister?
Citera
2026-06-19, 00:51
Medlem
Citat:

Du kan inte argumentera mot statistik för att du känner folk.
Citera
2026-06-19, 00:51
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Precis som jag skrev tidigare till någon annan så handlar det ju också om vilken civilisation man vill vara. Går det rykten om att sossarna inte har förmåga att tukta invandringsextremisterna på vänstersidan till lydnad så tror jag folk fattar ett och annat. Det handlar i grund och botten om att man inte vill ha in fler människor som lever i en helt annan civilisation mentalt än den som de flesta Sverigebor lever i. Man vill inte kasta sin egen civilisation på tippen och ersätta den med en varmblodig och hetsig arabisk sådan. I övrigt har du rätt, och där kan ju högern lätt bevisa att det var sossarna och MP som gjorde det olönsamt att driva kärnkraft i det här landet, till exempel.
Den där debatten känns mer 2015 än 2026. 2026 förväntas det att Sverige tar emot 5 000 asylsökare, att jämöra med 2015 då man tog emot 162 877 asylsökare.

Till och med Åkesson backar i migrationslagen:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-backar-omstridd-migrationslag-kan-fa-vanta-till-efter-valet

Det har blivit mer och mer naturligt att andra frågor får prioritet i kommande val, något som främlingsfientliga krafter såklart har svårt att acceptera, då de lever på invandrarfrågan.
Citera
2026-06-19, 00:53
Medlem
Citat:
Den där debatten känns mer 2015 än 2026. 2026 förväntas det att Sverige tar emot 5 000 asylsökare, att jämöra med 2015 då man tog emot 162 877 asylsökare.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-backar-omstridd-migrationslag-kan-fa-vanta-till-efter-valet

Det har blivit mer och mer naturligt att andra frågor får prioritet i kommande val, något som främlingsfientliga krafter såklart har svårt att acceptera, då de lever på invandrarfrågan.

Jag tror du glömde den lilla detaljen att gatorna fullkomligt kryllar av negrer och araber som kom hit för 10 år sedan, som vi inte blivit av med ännu.
Citera
2026-06-19, 00:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag vågade knappt säga det för 10 år sedan, men nu idag, inga problem.
Med det sagt så går jag så klart inte runt och säger till alla runtomkring mig och på jobbet vad jag ska rösta på. Så funkar det inte i svensk kultur. Vi håller ofta käften om vad vi röstar på förrutom till de vi kommit nära och samma sak gäller löner. Vi snackar inte om löner heller om vi inte står varandra nära.

Undantaget är när man är anonym på ett forum...
Tack för att du bekräftar.
Citera
Medlem
semen.12s avatar
Jobbar du med människor ska du inte göma dig som en NINJA

Hijab har blivit mycket mer populärt på senare år det kan alla med ögon se.
Nu är det dags att vända på den trenden tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:

ja vi har gått helt åt rätt håll, men de finns mer att göra.
Vi borde i min mening bara ta in folk som har ett jobb på gång. Inga asylsökande alls. Detta borde vi försöka arbeta bort inom EU eller lämna EU. Ett land ska inte bli tvingat av Eu att ta emot asylsökande. Tycker för övrigt väldigt mycket annat som Eu tvingar på oss är fel så i det stora hela vil jag bort från EU. Ja det finns fördelar, det gör det, men frågan är ändå om inte alla nackdelar som gör att vi inte får bestämma över vårt eget land väger tyngre. Jag tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in