2026-06-19, 00:57
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Du kan inte argumentera mot statistik för att du känner folk.
Visst, men om du nu ändrar dig och vill stödja dig på statistiken så bekräftar den det jag hela tiden hävdat, att opinionen är till vänsterblockets fördel.
Citera
2026-06-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Hijab har blivit mycket mer populärt på senare år det kan alla med ögon se.
Nu är det dags att vända på den trenden tycker jag.

Ja för att vi tagit hit halva världen där nästan alla som kom hit är muslimer. Vill man förstöra Sverige så är det jättebra politik och det är också vad som hände.
Citera
2026-06-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Visst, men om du nu ändrar dig och vill stödja dig på statistiken så bekräftar den det jag hela tiden hävdat, att opinionen är till vänsterblockets fördel.

Opinionsmätningar må vara statistik i sig men det är ingen gudagiven vinst för invandringsextremisterna på kaosvänstern som du verkar tro. Jag skulle snarare beskriva det som spåkulestatistik.
Citera
2026-06-19, 01:03
Medlem
semen.12s avatar
Dom vill inte ens försvara Sverige vid krig

En sak till jobbar du med Svenskar måste grundkravet vara Svenska för 15 åringar?
I dag kan folk ta körkort och göra provet på Arabiska.

UT MED DOM
Citera
2026-06-19, 01:06
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag tror du glömde den lilla detaljen att gatorna fullkomligt kryllar av negrer och araber som kom hit för 10 år sedan, som vi inte blivit av med ännu.
Återinvandring har alltid genomförts, även under vänsterregeringar. Men visst har dagens regering varit duktigare på det.
Personligen har jag inget emot en sträng återinvandring, men reglerna måste handla om hur mycket man klarat integrera sig och hur mycket inkomst man har, inte vilken hudfärg eller religion man tillhör.
Citera
2026-06-19, 01:06
Medlem
Citat:
Opinionsmätningar må vara statistik i sig men det är ingen gudagiven vinst för invandringsextremisterna på kaosvänstern som du verkar tro. Jag skulle snarare beskriva det som spåkulestatistik.

Som jag sa tidigare eller om det var i en annan forumdel.
Om du frågar alla som tänkt rösta sosse eller vänster och specifikt de som jobbar och kör bil om de tycker det är värt det nu när om 2 veckor bensinpriset kommer vara ner på knappt 14 kronor eller om de föredrar 25+ kronor 6 månader efter valet så är frågan vad de tycker om det. Vissa skulle säkert hävda att kanske det går upp lite, men inte så mycket, men mest troligt är det där vi landar när miljöpartiet tagit bort alla sänkningr av skatten som gjorts plus återinfört den mycket dyrare inblandningen av biobränslen igen.

Sen att skatten på arbete kommer höjas, skatten för företag kommer höjas och skatten på förmögenhet kommer höjas gör ju att företag heller kommer villa ligga i andra länder vilket ökar arbetslösheten och sänker konkurrenskraften i Sverige. Vi blir ett land företag inte vill vara i helt enkelt.

Men de som alltid röstat sosse och inte är så insatt kommer alltid rösta sosse för det gjorde deras far och fars far så man följer traditionen utan att tänka själv och den är svår att bryta faktiskt.
Senast redigerad av JohnBlund 2026-06-19 kl. 01:10.
Citera
2026-06-19, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
En sak till jobbar du med Svenskar måste grundkravet vara Svenska för 15 åringar?
I dag kan folk ta körkort och göra provet på Arabiska.

UT MED DOM

Håller med om att diverse prov, bland annat prov för körkort borde nästan bara erbjudas på svenska. Kan tycka att engelska är tillåtet också, men kan man ingen av dessa språk så bör man nog lösa det problemet först, för det är viktigare än körkort till att börja med.
Senast redigerad av JohnBlund 2026-06-19 kl. 01:10.
Citera
2026-06-19, 01:10
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
ja vi har gått helt åt rätt håll, men de finns mer att göra.
Vi borde i min mening bara ta in folk som har ett jobb på gång. Inga asylsökande alls. Detta borde vi försöka arbeta bort inom EU eller lämna EU. Ett land ska inte bli tvingat av Eu att ta emot asylsökande. Tycker för övrigt väldigt mycket annat som Eu tvingar på oss är fel så i det stora hela vil jag bort från EU. Ja det finns fördelar, det gör det, men frågan är ändå om inte alla nackdelar som gör att vi inte får bestämma över vårt eget land väger tyngre. Jag tror det.
Enig i det fetstilta, selektiv invandring som baserar sig på bristyrken är optimalt för alla nationer.
Men då kan vi inte heller komma och klaga på att vi tar in exempelvis för mycket indier, om det är brist på IT-folk.
Men vill du stänga ute alla asylsökare så gäller det då även folk från västliga länder (exempelvis Vitryssland), inte bara folk från MENA (vilket diskussionen hela tiden handlar om)
Senast redigerad av kato85 2026-06-19 kl. 01:20.
Citera
2026-06-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Återinvandring har alltid genomförts, även under vänsterregeringar. Men visst har dagens regering varit duktigare på det.
Personligen har jag inget emot en sträng återinvandring, men reglerna måste handla om hur mycket man klarat integrera sig och hur mycket inkomst man har, inte vilken hudfärg eller religion man tillhör.

Om du verkligen tycker det så är det väl där vi skiljer oss åt. För att vara extra blödig så kan jag känna empati för ungar som utvisas även fast deras föräldrar har struntat i utvisningsbeslut i decennier. Det rimliga vore att klippa medborgarskapet för grovt kriminella, eller ens för stöddiga adidasriddare utan framtid om de överhuvudtaget dömts för något våld/sexualbrott de senaste 5 åren. Sedan tycker jag att Sverige ska vara ett vitt land eftersom att allt annat vore folkmord på ursprungssvenskarna. Och börjar du dividera om samer nu kommer jag crash out och bedöma dig som meningslös debattör.
Citera
2026-06-19, 01:12
Medlem
semen.12s avatar
Jag bor inne i stan massor av folk kör fel dom skyller på att dom inte kan inte vårt alfabet.
Världens sämsta ursäkt.
UT MED DOM
Citera
2026-06-19, 01:12
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Om jag tolkar dig rätt här så är alltså statistik enbart pålitlig när den är till din egna fördel?
Senast redigerad av kato85 2026-06-19 kl. 01:21.
Citera
2026-06-19, 01:15
Medlem
semen.12s avatar
Slöjor är bara början på ett mycket större problem

Demens sjuka får kattmat och katten får yoghurt. Utbildningen på 20 veckor var på Arabiska.

UT MED DOM
Senast redigerad av semen.12 2026-06-19 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in