2026-06-12, 09:48
Medlem
Varför vi ej gillar slöja:
För det första är slöjan en daglig påminnelse om islamiseringen av Sverige. Vi är konservativa och vill därför konservera Sveriges kristna/sekulära kultur. Islam, slöjor och moskéer är det inget fel på- i DERAS länder.
Vidare framkallar sådana klädesplagg ångest hos oss västerlänningar. Tänk efter; i vår kultur- vilka klär sig så? Dementorer, nazguls och Döden själv. Är det då konstigt att vår diffusa känsla av psykisk tortyr uppkommer kring dessa klädesplagg? Nej! Vår reaktion är kulturellt nedärv genom århundraden och är inget vi kan undantrycka.
Att komma dragandes med att man bryr sig om den enskilda kvinnan- som dessutom i 99,99% av fallen VILL HA SLÖJA- är helt enkelt en missriktad slutsats till de känslor som slöjan framkallar.
Citera
2026-06-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har kvinnor i sjal våldfört sig på svenska män eller vad menar du?
Du vet mycket väl vad jag menar men tror dig komma undan med att spela korkad.

För din skull ska jag skriva i klartext:

Så länge slöjtvånget inte drabbar dig är du okej med det.

Även om våldtäkten inte drabbar mig är jag fortfarande emot den.

Det är skillnaden oss emellan, du är bara en egoistisk fåntratt som fastnat i en loop där du ska vara en motvallskärring villig att offra alla andra för att slippa revidera din ståndpunkt medan jag vill ditt bästa även om jag blir deprimerad när jag tänker på vad du är för människa.
Citera
2026-06-12, 09:52
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det här med ett förbud for slöja är ju egentligen inget kontroversiellt, flertalet muslimska länder har det.
Anledningen tycks vara den att hijab, burka ses som islamistiskt.

Enligt logiken från våra kära islamistförsvarare i tråden så handlar väl hijabförbud i muslimska länder om att muslimer i grunden inte gillar islam och inte vill ha muslimer i sitt land, eller så handlar det om att muslimska män vill förtrycka sina kvinnor genom att tvinga dom att ta av sig sin frihetssymbol.
Senast redigerad av doncroce 2026-06-12 kl. 09:54.
Citera
2026-06-12, 09:54
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Tänk lite.
De män som vill förtrycka, de kommer ju att göra det även om det finns ett slöjförbud, eller hur?
Om SD vill bekämpa förtryck av muslimska kvinnor så bör man ju rikta in sig på männen som förtrycker. Men det gör man inte.

Vad gör andra partier för magiskt angående dessa män då?

Men om mannen tvingar kvinnan till att bära slöja, då uppdagas det. Om hon tvingas att stanna hemma istället för att stå till arbetsmarknadens förfogande så märker myndigheter det också ifall de behöver bidrag.

Det är en klar signal till de förtryckande männen och även till kvinnorna. Anpassa er till svenska bas-normer. Ja förutsatt att myndigheterna gör sitt.
Citera
2026-06-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Du vet mycket väl vad jag menar men tror dig komma undan med att spela korkad.

För din skull ska jag skriva i klartext:

Så länge slöjtvånget inte drabbar dig är du okej med det.

Även om våldtäkten inte drabbar mig är jag fortfarande emot den.

Det är skillnaden oss emellan, du är bara en egoistisk fåntratt som fastnat i en loop där du ska vara en motvallskärring villig att offra alla andra för att slippa revidera din ståndpunkt medan jag vill ditt bästa även om jag blir deprimerad när jag tänker på vad du är för människa.
Jag ville inte låta dig komma undan med en ologisk och korkad liknelse mest.

Jag bär inte slöja och är emot ett slöjförbud, så varför skriver du att jag skiter i ett slöjförbud så länge det inte drabbar mig?
Citera
2026-06-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så vad skiljer sig mellan persiska kvinnor och de kvinnor som så gärna vill ha slöja i Sverige?
Som sagt, religionen sitter inte särskilt djupt i iranier, det kan den göra hos andra folkgrupper.
Citera
2026-06-12, 10:01
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.

Förhoppningsvis så kan detta stoppas av grundlagen om relgionsfrihet. Det är faktsikt helt befängt att förbjuda det. Ska man också förbjuda skotermössa, buff och mössor för säkerhets skull så att ingen kan skyla sin hjässa? Förbjud keps, hatt och kippah med. Kanske ska män raka huvudet för säkerhets skull?
Citera
2026-06-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är väl bra? Integrerade och satsar på framtiden. Vad är det som är hemskt?

Det hemska är att man känner sig kulturellt alienerad i sitt eget land pga detta. Det har noll att göra med hur bra de jobbar. Nästan tvärtom- hade de suttit i ghetton utan jobb hade det varit enklare att undvika. Nu måste man varje dag påminnas om att Sverige blir alltmer muslimskt exakt varje dag som går.
Citera
2026-06-12, 10:03
Medlem
Bra sätt för att signalera till MENA folket att inte fler ska komma hit. Bra kortsiktigt men dåligt långsiktigt för SD. Detta låter tyvär inte bra hos vanligt folk i Sverige.

Även om muslimer är extremt farliga och är okunniga om allt som inte handlar om deras smutsiga pissreligon så förstår inte vanliga svenskar det. Nu kommer de att rösta på Vänsterpacket istället tyvär och öppna gränserna på vid gavel till MENA igen.

Riktigt jävla dåligt förslag från SD som börjar att gräva sin egen grav. För mycket white trash pack i partiet.
Citera
2026-06-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Vad ska straffet för att bära slöja vera då? tio år i buren eller? verkar logiskt.
idioter.

Utvisning såklart.
Citera
2026-06-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Det hemska är att man känner sig kulturellt alienerad i sitt eget land pga detta. Det har noll att göra med hur bra de jobbar. Nästan tvärtom- hade de suttit i ghetton utan jobb hade det varit enklare att undvika. Nu måste man varje dag påminnas om att Sverige blir alltmer muslimskt exakt varje dag som går.
Tack för svar. Så att du vill ha slöjförbud handlar om dig. Inte nåt låtsas-vurmande för muslimska kvinnor.
Citera
2026-06-12, 10:08
Medlem
GanskaRoligts avatar
Varför vill inte SD förbjuda kippan också? Är det bara muslimska huvudbonader som är farliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in