2026-06-11, 11:52
Medlem
Limma skinkbits avatar
Vänt i dörren på en restaurang har väl alla gjort någon gång, men att sätta sig ner och kanske även få menyer och sedan bestämma sig för att gå därifrån, det är nog lite ovanligare.

När har du gjort det och varför?

Själv minns jag ett ställe på västkusten. Kan ha varit typ Varberg eller Falkenberg. Det var i alla fall en grekisk restaurang med uteservering som säkert bara var öppen på sommaren. Vi satte oss, en servitör kom efter en stund med ett par menyer, sedan väntade vi. Och väntade, och väntade tills vi sket i det och gick till ett bättre ställe och åt där istället.
Inte särskilt spännande historia, jag vet, men kanske någon annan har upplevt nåt mer intressant? En kypare som rusar efter och gormar på nåt svårbegripligt språk t.ex.
Senast redigerad av Limma skinkbit 2026-06-11 kl. 11:55.
Citera
2026-06-11, 12:06
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Papa Joes Pizzeria i Göteborg, hyfsat nära Linegatan.
Vi vände inte i dörren men vi gjorde vår beställning fick vår läsk och sedan hände absolut inget.
Förens ca 30 min senare då en pizzabagare dyker upp hivar ut fyra totalt brända degar. Han tvingade oss at betala för drickan och vi gick därifrån hungriga och arga då vi blev i tidbrist så han vi inte äta någon annanstans.
Mitt hat mot Papa Joes är starkt fortfarande 30 år senare.
Citera
2026-06-11, 12:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Vänt i dörren på en restaurang har väl alla gjort någon gång, men att sätta sig ner och kanske även få menyer och sedan bestämma sig för att gå därifrån, det är nog lite ovanligare.

Själv minns jag ett ställe på västkusten. Kan ha varit typ Varberg eller Falkenberg. Det var i alla fall en grekisk restaurang med uteservering som säkert bara var öppen på sommaren. Vi satte oss, en servitör kom efter en stund med ett par menyer, sedan väntade vi. Och väntade, och väntade tills vi sket i det och gick till ett bättre ställe och åt där istället.
Inte särskilt spännande historia, jag vet, men kanske någon annan har upplevt nåt mer intressant? En kypare som rusar efter och gormar på nåt svårbegripligt språk t.ex.

Av brist på service har jag oxå lagt menyn o gått ett antal ggr. Minns inte ens vilka för jag la dom inte på minnet.
Citera
2026-06-11, 13:21
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Av brist på service har jag oxå lagt menyn o gått ett antal ggr. Minns inte ens vilka för jag la dom inte på minnet.

Ja det lär väl vara den vanligaste anledningen. Nonchalant personal på en restaurang är det värsta näst efter direkt äcklig mat.
Jag kan acceptera att det tar lite tid för maten att komma in, särskilt om personalen upplyser om det i förväg, men vänta på dricka, vänta på att få beställa osv nej fan heller!
Citera
2026-06-11, 15:31
Medlem
HBTKuks avatar
Ställen som skiter i en när man kommer dit samt ställen som inte tar kontanter. Då vänder jag i dörren.
Citera
2026-06-11, 16:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66

Det har hänt mig ett antal gånger och varför ska man sitta kvar där om man som gäst och kund inte blir omhändertagen.
Ibland ser man också när man kommer in att här vill man inte äta någon mat så då är det bara att vända och leta vidare.
Citera
2026-06-11, 16:34
Medlem
En pizzeria (naturligtvis...) i Viksjö. Två hungriga människor som tänker käka middag. I princip står vi och bestämmer oss och min polare ber mig att beställa medans han går på toaletten.
Det går inte... Finns ingen toalett enligt pizzaslusken... Min polare jobbar då och då inom restaurangbranschen och upplyser honom att matserveringar är enligt lag skyldiga att ha toalett. "Nej nej, vi har inte!" envisas pizzaslusken... Inte ens ett ultimatum om att: "Vi VET att det finns åtminstone personaltoalett på det här bygget! Antingen får han låna toaletten och vi slår oss ner och äter varsin pizza med dricka eller så går ni miste om en försäljning här!" får honom att ändra sig.
Meningslöst att tala om vad stället hette... Det byggdes om till något annat för länge sedan och ja, givetvis finns det toalett i lokalerna på restaurangen som det sedermera blev.
Citera
2026-06-11, 16:36
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit

En pizzeria i gamla stan. Efter att ha tittat på menyn bestämde vi oss för att gå någon annanstans. Betalar inte hur mycket som helst för vanlig pizza.
Citera
2026-06-11, 16:42
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
En pizzeria i gamla stan. Efter att ha tittat på menyn bestämde vi oss för att gå någon annanstans. Betalar inte hur mycket som helst för vanlig pizza.

Tänkte ta en fika i gamla i gamla stan. Har gott om stålar men fy fan vad bögigt att betala 100kr för en liten kanelfitta och typ 180kr för en varm choklad, jätteliten kopp också. Minns inte stället men sket i det fan.
Citera
2026-06-12, 02:08
Medlem
Onanikrems avatar
Indiskt ställe någonstans i Norrland, kan ha varit Boden, kan ha varit Luleå?
Kom in, fick ett bord och en meny, inte speciellt avancerad sådan. Vi beställde mat och öl. Fick ölen efter 5-10 minuter. Maten lät vänta på sig. Ingen service i sikte. Efter 40 minuter gick jag och en till fram till baren. Ingen där heller? Hängde där en stund till, sedan gick vi tillbaka till sällskapet: Vi går!

Tar ju liksom inte 45 minuter att koka ris och gör en vindaloo ? Stället var inte ens halvfullt och vi var fyra som inte beställt någon direkt knepig mat för en indisk restaurang. La en hundring på bordet för ölen och gick.
Citera
2026-06-12, 11:00
Medlem
Har lämnat resturanger massor av gånger av olika anledningar.

Seg personal är inte den vanligaste anledningen.
Citera
2026-06-12, 11:12
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Har lämnat resturanger massor av gånger av olika anledningar.

Seg personal är inte den vanligaste anledningen.

Har du lust att nämna några anledningar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in