2026-06-12, 13:58
Medlem
Orm Ondes avatar
Det är svårt att svara på vilket som är det sämsta stället jag inte har ätit på, eftersom det ju är beroende av hur dålig maten skulle ha varit.

Jag har många gånger satt mig ner och väntat och sedan givit mig av när det inte kommit någon och tagit min beställning eller ens lämnat mig en meny. Restauranger som inte är intresserade av att ge mig service brukar jag inte stanna kvar på i onödan.

Jag minns särskilt en pizzeria/billig restaurang i Kungsbacka där jag efter att ha väntat länge och väl på service till sist reste mig och gick, för att därpå bli ikappsprungen av en servitör som i ilsken ton frågade vart jag vart på väg. Jag blev fly förbannad och sade till honom att jag inte ville äta på hans restaurang eftersom han uppenbarligen inte var intresserad av att ta min beställning då vi suttit och glott länge utan att få någon uppmärksamhet, dessutom hade jag inget beställt eller konsumerat på restaurangen så jag var fri att gå vart fan jag ville. Då började den apan käfta och kalla mig respektlös(!). Innan jag hann replikera på detta grep mitt sällskap in och upplyste servitören i fråga om att han skulle hamna i Kungsbackaån inom två minuter om han inte höll käft och drog till en viss plats som är avsevärt varmare än Kungsbacka, varpå servitören muttrande och ilsket bligande backade tillbaka. Möjligen är detta det sämsta ställe jag inte ätit på. Jag minns inte vad restaurangen hette eftersom det är ett antal år sedan detta ägde rum, bara att den låg i den gamla stadsdelen i Kungsbacka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in