Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, "invandrare röstar på allt möjligt" men företrädesvis på socialistiska partier vilka ses som en garant för att Svenska skattebetalare skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning. Se t.ex. https://resultat.val.se/val2022/RD/11/128001/12800805?r=S
Ånyo; hur definierar du "välfärd" och varför tror du att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?
Varför åtnjuter inte Svenskarna världens bästa, och mest tillgängliga, sjukvård trots världens (näst) högsta skatter? "Välfärd" kan väl knappast inbegripa "skolan, vården och omsorgen" ty socialistens mantra till trots så går inte lejonparten av skatterna till dessa "omhuldade" områden. Den enskilt absolut största delen av skatterna (42% år 2016) går till vad skatteverket kallar "socialt skydd" vilket inbegriper diverse transfereringar.
En gång i tiden företrädde kanske socialisten arbetarnas intressen, men det var dessvärre länge sedan. Du har fortfarande inte kunnat ange hur du definierar "välfärd" och varför du tror att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?
Ja, "invandrare röstar på allt möjligt" men företrädesvis på socialistiska partier vilka ses som en garant för att Svenska skattebetalare skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning. Se t.ex. https://resultat.val.se/val2022/RD/11/128001/12800805?r=S
Ånyo; hur definierar du "välfärd" och varför tror du att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?
Varför åtnjuter inte Svenskarna världens bästa, och mest tillgängliga, sjukvård trots världens (näst) högsta skatter? "Välfärd" kan väl knappast inbegripa "skolan, vården och omsorgen" ty socialistens mantra till trots så går inte lejonparten av skatterna till dessa "omhuldade" områden. Den enskilt absolut största delen av skatterna (42% år 2016) går till vad skatteverket kallar "socialt skydd" vilket inbegriper diverse transfereringar.
Citat:
En gång i tiden företrädde kanske socialisten arbetarnas intressen, men det var dessvärre länge sedan. Du har fortfarande inte kunnat ange hur du definierar "välfärd" och varför du tror att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?