2026-06-12, 14:07
  #121
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Men socialisten har ju inget som helst intresse av att vara "stram" mot sin valboskap...

socialistens livsblod är som bekant "utsatta" vilka är beroende av socialistens "välvilja". Härav strävar socialisten givetvis efter att så många som möjligt skall vara, och förbli, "utsatta" då sådana individer utgör socialistens lydiga valboskap. Då inrikes "utsatta" inte anses tillräckligt talrika för att säkerställa socialistens plats vid makten, härligheten och köttgrytorna finner socialisten för gott att importera. Detta framgår med all (icke) önskvärd tydlighet av valresultaten i de Särskilt Socialistiskt Utsatta områdena...
https://www.svd.se/sarskilt-socialdemokratiska-omraden

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nu har du länkat samma gamla källa i varje inlägg du gör. Det börjar bli tjatigt. Din poäng är irrelevant.

Din älskade höger har haft majoritet i riksdagen i så gott som hela 2000-talet hittills och ändå så visar man sin inkompetens gång på gång. Denna mandatperiod har man misslyckats med allt utom möjligen bränslepriserna (som ändå styrs av marknadskrafter som Sverige kan knappt påverka).

Högerns misslyckande speglas väl i opinionsundersökningarna där majoriteten av svenska befolkningen visar sitt missnöje.

Sen visar du lite väl mycket okunskap när du pratar invandring då det redan är klarlagt att invandringen stiger under högerstyre för att minska eller plana ut under S-styre.

Gör om, gör rätt, Bobbypojken.

Jag förstår att du tycker att fakta/sanningen/verkligheten är "irrelevant" då detsamma är inkompatibelt med din blinda tillbedjan av den socialistiska läran. OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...
Citera
2026-06-12, 14:09
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Men socialisten har ju inget som helst intresse av att vara "stram" mot sin valboskap...

socialistens livsblod är som bekant "utsatta" vilka är beroende av socialistens "välvilja". Härav strävar socialisten givetvis efter att så många som möjligt skall vara, och förbli, "utsatta" då sådana individer utgör socialistens lydiga valboskap. Då inrikes "utsatta" inte anses tillräckligt talrika för att säkerställa socialistens plats vid makten, härligheten och köttgrytorna finner socialisten för gott att importera. Detta framgår med all (icke) önskvärd tydlighet av valresultaten i de Särskilt Socialistiskt Utsatta områdena...
https://www.svd.se/sarskilt-socialdemokratiska-omraden



Jag förstår att du tycker att fakta/sanningen/verkligheten är "irrelevant" då detsamma är inkompatibelt med din blinda tillbedjan av den socialistiska läran. OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...

Som sagt, många ord, lite innebörd. Predika för någon som bryr sig eller kom med relevanta fakta.

Inse fakta: Sverige mådde som bäst under S-styre.
Citera
2026-06-12, 14:22
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Men socialisten har ju inget som helst intresse av att vara "stram" mot sin valboskap...

socialistens livsblod är som bekant "utsatta" vilka är beroende av socialistens "välvilja". Härav strävar socialisten givetvis efter att så många som möjligt skall vara, och förbli, "utsatta" då sådana individer utgör socialistens lydiga valboskap. Då inrikes "utsatta" inte anses tillräckligt talrika för att säkerställa socialistens plats vid makten, härligheten och köttgrytorna finner socialisten för gott att importera. Detta framgår med all (icke) önskvärd tydlighet av valresultaten i de Särskilt Socialistiskt Utsatta områdena...
https://www.svd.se/sarskilt-socialdemokratiska-omraden

Jag förstår att du tycker att fakta/sanningen/verkligheten är "irrelevant" då detsamma är inkompatibelt med din blinda tillbedjan av den socialistiska läran. OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...


Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Som sagt, många ord, lite innebörd. Predika för någon som bryr sig eller kom med relevanta fakta.

Inse fakta: Sverige mådde som bäst under S-styre.

Ånyo; OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...

Det må vara hänt att DU "mår bäst under s-styre" och socialistens centrala agenda, vilken som bekant går ut på att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap.
Arbetarna i Sverige (och alla andra länder) gör det definitivt icke.

Praktisk tillämpning av den socialistiska läran leder ofrånkomligen till minskad total samhällsekonomisk nytta då inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker är notoriskt värdelösa vad gäller optimal resursallokering. Vidare är det också givetvis rätt och rättvist att den som upparbetar en inkomst också tillåts råda över den snarare än att "befrias" från detta (och sitt ekonomiska självbestämmande). Ju längre åt vänster läran dras desto större elände för samtliga inblandade (den socialistiska politiska eliten givetvis undantagen). Jmf med SAMTLIGA kommunistiska experiment vilka ENDAST resulterat i realsocialistiska stater med totalitära regimer som förtryckt, förföljt och mördat sina egna medborgare. Med historiens facit i hand är det outgrundligt att någon överhuvudtaget fortfarande förespråkar den ondskefulla läran.
Citera
2026-06-12, 14:26
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ånyo; OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...

Det må vara hänt att DU "mår bäst under s-styre" och socialistens centrala agenda, vilken som bekant går ut på att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap.
Arbetarna i Sverige (och alla andra länder) gör det definitivt icke.

Praktisk tillämpning av den socialistiska läran leder ofrånkomligen till minskad total samhällsekonomisk nytta då inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker är notoriskt värdelösa vad gäller optimal resursallokering. Vidare är det också givetvis rätt och rättvist att den som upparbetar en inkomst också tillåts råda över den snarare än att "befrias" från detta (och sitt ekonomiska självbestämmande). Ju längre åt vänster läran dras desto större elände för samtliga inblandade (den socialistiska politiska eliten givetvis undantagen). Jmf med SAMTLIGA kommunistiska experiment vilka ENDAST resulterat i realsocialistiska stater med totalitära regimer som förtryckt, förföljt och mördat sina egna medborgare. Med historiens facit i hand är det outgrundligt att någon överhuvudtaget fortfarande förespråkar den ondskefulla läran.

Så hur förklarar du att högern alltid lämnar ifrån sig makten med minus i statskassan? Ja, om nu de är så bra ekonomiskt?

Nej, Bobbypojken. Jag kvarstår vid min ståndpunkt.
Allt som högern tar i blir ju till skit, i alla fall den svenska högern. Ta skolan tex; under S-styre så låg man ju i topp i PISA. Vad hände efter Alliansens fick styra och debaclet med friskolorna så sjunk svenska skolan som en sten.

Suck, högern.
Citera
2026-06-12, 14:43
  #125
Medlem
Ånyo; OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...

Det må vara hänt att DU "mår bäst under s-styre" och socialistens centrala agenda, vilken som bekant går ut på att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap.
Arbetarna i Sverige (och alla andra länder) gör det definitivt icke.

Praktisk tillämpning av den socialistiska läran leder ofrånkomligen till minskad total samhällsekonomisk nytta då inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker är notoriskt värdelösa vad gäller optimal resursallokering. Vidare är det också givetvis rätt och rättvist att den som upparbetar en inkomst också tillåts råda över den snarare än att "befrias" från detta (och sitt ekonomiska självbestämmande). Ju längre åt vänster läran dras desto större elände för samtliga inblandade (den socialistiska politiska eliten givetvis undantagen). Jmf med SAMTLIGA kommunistiska experiment vilka ENDAST resulterat i realsocialistiska stater med totalitära regimer som förtryckt, förföljt och mördat sina egna medborgare. Med historiens facit i hand är det outgrundligt att någon överhuvudtaget fortfarande förespråkar den ondskefulla läran.

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Så hur förklarar du att högern alltid lämnar ifrån sig makten med minus i statskassan? Ja, om nu de är så bra ekonomiskt?

Nej, Bobbypojken. Jag kvarstår vid min ståndpunkt.
Allt som högern tar i blir ju till skit, i alla fall den svenska högern. Ta skolan tex; under S-styre så låg man ju i topp i PISA. Vad hände efter Alliansens fick styra och debaclet med friskolorna så sjunk svenska skolan som en sten.

Suck, högern.

Jag vet att du "kvarstår" vid din "ståndpunkt" men det förändra icke fakta, såsom att arbetarna inte på något sätt är betjänta av att "befrias" från rådighet över inkomst och egendom och således berövas sitt ekonomiska självbestämmande.

"Skolan" gick väl åt helvete när den fete och dryge, göran persson, genomdrev kommunaliseringen av densamma. "Göran Persson drev, som nytillträdd skolminister, igenom kommunaliseringen av den svenska skolan som klubbades i riksdagen 1989. Reformen innebar att huvudansvaret för skolan flyttades från staten till landets kommuner, vilket förändrade anställningsvillkor, löneförhandlingar och skolans styrning i grunden."

socialisten synes ha något sorts omvänt "Midas-touch". ALLT hen tar i förvandlas till skit...

Hur var det nu, HAR du några belägg för att uppgifterna om parti-preferenserna hos de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap INTE stämmer?

För det fall du inte anser dig kapabel att förvalta dina inkomster och din ev. egendom står det dig fritt att överlämna allt till förmån för politisk förvaltning och kleptokratiska politikers eget berikande. Personligen betackar jag mig för att bli tvingad till detsamma då slikt endast leder till felallokering av resurser och således är det samhällsekonomiskt kontraproduktivt.
Citera
2026-06-12, 16:38
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ånyo; OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...

Det må vara hänt att DU "mår bäst under s-styre" och socialistens centrala agenda, vilken som bekant går ut på att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap.
Arbetarna i Sverige (och alla andra länder) gör det definitivt icke.

Praktisk tillämpning av den socialistiska läran leder ofrånkomligen till minskad total samhällsekonomisk nytta då inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker är notoriskt värdelösa vad gäller optimal resursallokering. Vidare är det också givetvis rätt och rättvist att den som upparbetar en inkomst också tillåts råda över den snarare än att "befrias" från detta (och sitt ekonomiska självbestämmande). Ju längre åt vänster läran dras desto större elände för samtliga inblandade (den socialistiska politiska eliten givetvis undantagen). Jmf med SAMTLIGA kommunistiska experiment vilka ENDAST resulterat i realsocialistiska stater med totalitära regimer som förtryckt, förföljt och mördat sina egna medborgare. Med historiens facit i hand är det outgrundligt att någon överhuvudtaget fortfarande förespråkar den ondskefulla läran.



Jag vet att du "kvarstår" vid din "ståndpunkt" men det förändra icke fakta, såsom att arbetarna inte på något sätt är betjänta av att "befrias" från rådighet över inkomst och egendom och således berövas sitt ekonomiska självbestämmande.

"Skolan" gick väl åt helvete när den fete och dryge, göran persson, genomdrev kommunaliseringen av densamma. "Göran Persson drev, som nytillträdd skolminister, igenom kommunaliseringen av den svenska skolan som klubbades i riksdagen 1989. Reformen innebar att huvudansvaret för skolan flyttades från staten till landets kommuner, vilket förändrade anställningsvillkor, löneförhandlingar och skolans styrning i grunden."

socialisten synes ha något sorts omvänt "Midas-touch". ALLT hen tar i förvandlas till skit...

Hur var det nu, HAR du några belägg för att uppgifterna om parti-preferenserna hos de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap INTE stämmer?

För det fall du inte anser dig kapabel att förvalta dina inkomster och din ev. egendom står det dig fritt att överlämna allt till förmån för politisk förvaltning och kleptokratiska politikers eget berikande. Personligen betackar jag mig för att bli tvingad till detsamma då slikt endast leder till felallokering av resurser och således är det samhällsekonomiskt kontraproduktivt.


Med tanke på att invandrare röstar på allt möjligt så stämmer det inte. Dessutom, vilket spån skulle rösta på för försämringar i välfärden? Ja, förutom högerspån dvs...
Citera
2026-06-12, 19:49
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Kan någon hänvisa till någon trovärdig källa som styrker att Andersson inte längre vill att vi ska ha en stram invandring? Det mesta som snurrar runt här är skribenters spekulationer, men finns det fakta som styrker dem?
Hennes egna ord. Du är väldigt lättlurad om du tror på en tidigare statsminister som först säger att hon står bakom en stram linje och i samma debatt klagar på att regeringen har utvisat för många. En statsminister som tidigare satt i en regering som tog emot rekordmånga personer och införde undantag för afghaner osv...
Citera
2026-06-12, 19:59
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
För Sverige betyder det att vi utvisar personer som har vuxit upp i ett Sverige som har investerat mycket i dem för att sedan utvisa dem när de fyller 18 trots att de gjort allt rätt och sköter sig. Ren kapitalförstöring med andra ord.

Vad gäller Socialdemokraternas migrationspolitik så säger de själva så här:

"Socialdemokraterna förespråkar en stram och långsiktigt hållbar migrationspolitik kombinerat med kraftfulla investeringar för att stärka integrationen. Genom att ställa krav på språk, arbete och delaktighet ska vägen in i samhället bli tydligare och snabbare. Målet är att bryta utanförskapet, stoppa den ekonomiska brottsligheten och se till att inga utsatta områden finns kvar i Sverige."

De är alltså för en stram och hållbar migration i nivå med EU:s minimikrav. Att de skulle vara för att riva upp den strama migrationspolitiken bara för att de motsätter sig utvisningar av oskyldiga och skötsamma 18-åringar är enbart snömos.
Magdalena Andersson säger själv att det inte räcker att regeringen höjer gränsen för vilka som räknas som barn från 18 till 21 år. Hon vill införa nya regler så att flertalet får stanna permanent i Sverige. Det är inte att stå bakom en stram migrationspolitik.

Stefan Löfven påstod också att han drev en politik på EU:s miniminivå. Det visade sig inte stämma nu när Kristersson har skärpt politiken betydligt mer.

Att se det som kapitalförstöring att utvisa personer bara för att de har gått några i svensk skola är inte en stram migrationspolitik. Det är en generös politik och en återgång till hur det var innan.
Citera
2026-06-13, 12:54
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ånyo; OM du till äventyrs har några belägg för att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande (t.ex. parti preferenser vad gäller de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap) så kan du gärna återkomma...

Det må vara hänt att DU "mår bäst under s-styre" och socialistens centrala agenda, vilken som bekant går ut på att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap.
Arbetarna i Sverige (och alla andra länder) gör det definitivt icke.

Praktisk tillämpning av den socialistiska läran leder ofrånkomligen till minskad total samhällsekonomisk nytta då inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker är notoriskt värdelösa vad gäller optimal resursallokering. Vidare är det också givetvis rätt och rättvist att den som upparbetar en inkomst också tillåts råda över den snarare än att "befrias" från detta (och sitt ekonomiska självbestämmande). Ju längre åt vänster läran dras desto större elände för samtliga inblandade (den socialistiska politiska eliten givetvis undantagen). Jmf med SAMTLIGA kommunistiska experiment vilka ENDAST resulterat i realsocialistiska stater med totalitära regimer som förtryckt, förföljt och mördat sina egna medborgare. Med historiens facit i hand är det outgrundligt att någon överhuvudtaget fortfarande förespråkar den ondskefulla läran.



Jag vet att du "kvarstår" vid din "ståndpunkt" men det förändra icke fakta, såsom att arbetarna inte på något sätt är betjänta av att "befrias" från rådighet över inkomst och egendom och således berövas sitt ekonomiska självbestämmande.

"Skolan" gick väl åt helvete när den fete och dryge, göran persson, genomdrev kommunaliseringen av densamma. "Göran Persson drev, som nytillträdd skolminister, igenom kommunaliseringen av den svenska skolan som klubbades i riksdagen 1989. Reformen innebar att huvudansvaret för skolan flyttades från staten till landets kommuner, vilket förändrade anställningsvillkor, löneförhandlingar och skolans styrning i grunden."

socialisten synes ha något sorts omvänt "Midas-touch". ALLT hen tar i förvandlas till skit...

Hur var det nu, HAR du några belägg för att uppgifterna om parti-preferenserna hos de ekonomiska migranterna som utgör socialistens valboskap INTE stämmer?

För det fall du inte anser dig kapabel att förvalta dina inkomster och din ev. egendom står det dig fritt att överlämna allt till förmån för politisk förvaltning och kleptokratiska politikers eget berikande. Personligen betackar jag mig för att bli tvingad till detsamma då slikt endast leder till felallokering av resurser och således är det samhällsekonomiskt kontraproduktivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Med tanke på att invandrare röstar på allt möjligt så stämmer det inte. Dessutom, vilket spån skulle rösta på för försämringar i välfärden? Ja, förutom högerspån dvs...

Ja, "invandrare röstar på allt möjligt" men företrädesvis på socialistiska partier vilka ses som en garant för att Svenska skattebetalare skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning. Se t.ex. https://resultat.val.se/val2022/RD/11/128001/12800805?r=S

Ånyo; hur definierar du "välfärd" och varför tror du att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?

Varför åtnjuter inte Svenskarna världens bästa, och mest tillgängliga, sjukvård trots världens (näst) högsta skatter? "Välfärd" kan väl knappast inbegripa "skolan, vården och omsorgen" ty socialistens mantra till trots så går inte lejonparten av skatterna till dessa "omhuldade" områden. Den enskilt absolut största delen av skatterna (42% år 2016) går till vad skatteverket kallar "socialt skydd" vilket inbegriper diverse transfereringar.
Citera
2026-06-13, 13:53
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Magdalena Andersson har upprepade gånger sagt att hon inte förespråkar en mindre stram invandring. Att vi slutar utvisa skötsamma 18-åringar vi investerat mycket pengar i är inte ett problem.
Nu handlade det inte bara om 18-åringar och bara för att man har gått i skolan betyder det inte att man kommer bli skötsam.
Citera
2026-06-13, 16:35
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Hennes egna ord. Du är väldigt lättlurad om du tror på en tidigare statsminister som först säger att hon står bakom en stram linje och i samma debatt klagar på att regeringen har utvisat för många. En statsminister som tidigare satt i en regering som tog emot rekordmånga personer och införde undantag för afghaner osv...

Då är du minst lika lättlurad eftersom SD inte har gjort ett skit för strama åt invandringen. Dessutom så fick S ärva Alliansens invandringskaos. När man fick arbetsro så stramade man åt invandringen mer än någon annan regering någonsin. Detta är rena fakta och det är denna åtstramning som Tidelaget surfar vidare på.

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nu handlade det inte bara om 18-åringar och bara för att man har gått i skolan betyder det inte att man kommer bli skötsam.


Du har inte ens källa i din trådstart som styrker dina påstående. Folk med IQ vet att den hetaste debatten just nu är de orättvisa tonårsutvisningarna.

Sluta spela dummare än vad du är.
Citera
2026-06-13, 16:37
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, "invandrare röstar på allt möjligt" men företrädesvis på socialistiska partier vilka ses som en garant för att Svenska skattebetalare skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning. Se t.ex. https://resultat.val.se/val2022/RD/11/128001/12800805?r=S

Ånyo; hur definierar du "välfärd" och varför tror du att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?

Varför åtnjuter inte Svenskarna världens bästa, och mest tillgängliga, sjukvård trots världens (näst) högsta skatter? "Välfärd" kan väl knappast inbegripa "skolan, vården och omsorgen" ty socialistens mantra till trots så går inte lejonparten av skatterna till dessa "omhuldade" områden. Den enskilt absolut största delen av skatterna (42% år 2016) går till vad skatteverket kallar "socialt skydd" vilket inbegriper diverse transfereringar.


Dravel. Svensk skola och välfärd byggdes upp under sossarna. Det är dina vänner på högerkanten som gör allt för att riva ner den.

Om du inte gillar svensk välfärd så föreslår jag en flytt till USA. Hej då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in