2026-06-13, 23:05
  #133
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, "invandrare röstar på allt möjligt" men företrädesvis på socialistiska partier vilka ses som en garant för att Svenska skattebetalare skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning. Se t.ex. https://resultat.val.se/val2022/RD/11/128001/12800805?r=S

Ånyo; hur definierar du "välfärd" och varför tror du att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?

Varför åtnjuter inte Svenskarna världens bästa, och mest tillgängliga, sjukvård trots världens (näst) högsta skatter? "Välfärd" kan väl knappast inbegripa "skolan, vården och omsorgen" ty socialistens mantra till trots så går inte lejonparten av skatterna till dessa "omhuldade" områden. Den enskilt absolut största delen av skatterna (42% år 2016) går till vad skatteverket kallar "socialt skydd" vilket inbegriper diverse transfereringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Dravel. Svensk skola och välfärd byggdes upp under sossarna. Det är dina vänner på högerkanten som gör allt för att riva ner den.

Om du inte gillar svensk välfärd så föreslår jag en flytt till USA. Hej då.

En gång i tiden företrädde kanske socialisten arbetarnas intressen, men det var dessvärre länge sedan. Du har fortfarande inte kunnat ange hur du definierar "välfärd" och varför du tror att det blir mer av detsamma för det fall socialisten tillåts genomdriva sin centrala agenda; att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska korrupta socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring, vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat, såsom tillhandahållande av livstids arbetsfri försörjning av socialistens valboskap?
Citera
2026-06-14, 00:15
  #134
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag antar att du syftar kriminella som har svenskt medborgarskap. Tidö är på väg att ändra grundlagen så att kriminella ska kunna fråntas sina medborgarskap och utvisas. Det har inte varit möjligt tidigare.

"Tvärlugn, gör rätt för sig". Ska vi en lagstiftning som innebär att alla som kommer hit och inte missköter sig får stanna? Det blir väldigt många personer som kommer utnyttja det.

Ja. Du synar den efterblivna svensken och hans barnsliga tänkande, helt oförmögen att förstå ett land på längre sikt. Där allting i varje beslut måste gälla för att på något hörn bana vägen för invandrare (bara en annan sort än vad någon annan föreslår!). Är det inte araber från ett håll måste det kompenseras med indier eller thailändskor från det andra hållet, med argumentet om att de är skötsamma. Man kan också kosta pengar trots att man är skötsam.

Det finns miljoner och åter miljoner på pappret snälla människor (alla kan ju kuka ur någon gång i livet på ett oförutsägbart vis) som kan tänka sig att bo i Sverige. Är Sverige bara en gränslös lekyta för vem som helst som vill ingå i en ekonomisk zon och evig tillväxt, eller är Sverige faktiskt det enda hemland som svenskarna har och kan påverka för sitt bästa och sin framtid?


Hade man ens föreslagit 100.000 om året på 1970-talet hade man blivit inlagd på mentalsjukhus.

Redan på 90-talet fanns det en förening som kallade sig Folkviljan & Massinvandringen. Så några kloka själar existerade det då och folk har alltså reagerat över invandringen även när den var mindre eftersom känslan av invasion finns inbakat i att bedriva en invandring av så skild karaktär från svenskarna själva, och vad man kallade massinvandring då skulle blekna inför invandringen i dag. Förstår inte folk hur jävla sjukt detta är med dessa groteska nivåer som hela tiden har flyttats fram och propagerats som någonting som vi inte klarar oss utan. Invandrarna blir också gamla, det finns ingen balans i systemet mer än att hålla på och fjanta med "valperioder" i stället för att tänka mer i system och konsekvenser över tid. Jag skiter i om invandrare blir ledsna om de inte kan komma hit. Frågan kräver nämligen mycket mer än så av varje tänkande människa.
__________________
Senast redigerad av -GG 2026-06-14 kl. 00:30.
Citera
2026-06-15, 17:28
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Då är du minst lika lättlurad eftersom SD inte har gjort ett skit för strama åt invandringen. Dessutom så fick S ärva Alliansens invandringskaos. När man fick arbetsro så stramade man åt invandringen mer än någon annan regering någonsin. Detta är rena fakta och det är denna åtstramning som Tidelaget surfar vidare på.

Du har inte ens källa i din trådstart som styrker dina påstående. Folk med IQ vet att den hetaste debatten just nu är de orättvisa tonårsutvisningarna.

Sluta spela dummare än vad du är.
Det enda som S gjorde var att få ner invandringen från extrema nivåer 2015 till samma nivåer som under Alliansens tid vid makten. Flera av de åtstramningar man införde i panik 2015 tog de dessutom bort senare. ID-krav för inresor från utlandet (som hade störst effekt) togs bort 2017. Försörjningskrav för anhöriginvandring togs bort hösten 2018. Arbetskraftsinvandringen gjorde S inte ett dugg för att begränsa trots att de lovade det både i valet 2014 och 2018.

Tidö har gjort en betydlig större åtstramning än vad S gjorde och det märks nu när oppositionen protesterar mot för många utvisningar. Du pratar ju själv om "orättvisa tonårsutvisningar". Det exempel som Magdalena Andersson tog upp i debatten (jag har visst en källa: https://www.youtube.com/watch?v=EHRLoIRh_EQ) nämnde inget om att de skolelever hon tog upp hade blivit utvisade utan sina föräldrar. Att tonåringar blir utvisade utan sina föräldrar tycker många naturligtvis är fel.

Är det vad som är problemet eller tycker du att det är fel att tidö utvisar personer som inte har asylskäl överhuvudtaget?
Citera
2026-06-15, 18:18
  #136
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Från debatten mot Jimmie Åkesson:

Jag träffade några killar på stan idag. Fyra av deras skolkamrater har bivit utvisade. Det är resultatet av din politik och som er migrationspolitiska talesperson säger att ni inte hade ändrat på om ni hade haft egen majoritet.

Ja, det är klart att en stram migrationspolitik innebär att även de hundratusentals personer som kom till Sverige 2014-2022 kan bli utvisade igen med nya regler. Exemplet visar på att migrationspolitiken för första gången på lång tid nu har blivit stram. Vill man ändra tillbaka de reglerna är man inte för en stram migrationspolitik.

Vad betyder det för Sverige?

Det bli i praktiken öppna gränser, om Socialdemokraterna får makten. Tyvärr.
Citera
2026-06-15, 22:35
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det enda som S gjorde var att få ner invandringen från extrema nivåer 2015 till samma nivåer som under Alliansens tid vid makten. Flera av de åtstramningar man införde i panik 2015 tog de dessutom bort senare. ID-krav för inresor från utlandet (som hade störst effekt) togs bort 2017. Försörjningskrav för anhöriginvandring togs bort hösten 2018. Arbetskraftsinvandringen gjorde S inte ett dugg för att begränsa trots att de lovade det både i valet 2014 och 2018.

Tidö har gjort en betydlig större åtstramning än vad S gjorde och det märks nu när oppositionen protesterar mot för många utvisningar. Du pratar ju själv om "orättvisa tonårsutvisningar". Det exempel som Magdalena Andersson tog upp i debatten (jag har visst en källa: https://www.youtube.com/watch?v=EHRLoIRh_EQ) nämnde inget om att de skolelever hon tog upp hade blivit utvisade utan sina föräldrar. Att tonåringar blir utvisade utan sina föräldrar tycker många naturligtvis är fel.

Är det vad som är problemet eller tycker du att det är fel att tidö utvisar personer som inte har asylskäl överhuvudtaget?

Fast vad spelar det för roll när Tidelaget importerar 100k foodora-indier årligen? Vilka åtstramningar har man gjort då anser du?
Citera
2026-06-18, 07:49
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Fast vad spelar det för roll när Tidelaget importerar 100k foodora-indier årligen? Vilka åtstramningar har man gjort då anser du?
Det är precis foodora-invandringen som tidöpartierna har stramat åt, den som S aldrig vågade röra av rädsla för Centerpartiet. Dels genom att höja lönekravet från 13 000 kr/månad till 34 000 kr/månad för arbetstillstånd och dels genom att begränsa antal timmar som utländska studenter får jobba för att motverka fusk.
Citera
2026-06-20, 16:06
  #139
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Från debatten mot Jimmie Åkesson:

Jag träffade några killar på stan idag. Fyra av deras skolkamrater har bivit utvisade. Det är resultatet av din politik och som er migrationspolitiska talesperson säger att ni inte hade ändrat på om ni hade haft egen majoritet.

Ja, det är klart att en stram migrationspolitik innebär att även de hundratusentals personer som kom till Sverige 2014-2022 kan bli utvisade igen med nya regler. Exemplet visar på att migrationspolitiken för första gången på lång tid nu har blivit stram. Vill man ändra tillbaka de reglerna är man inte för en stram migrationspolitik.

Vad betyder det för Sverige?
Socialdemokratin försöker inte ens dölja att det handlar om röstimport. Tyvärr så går det ändå under radarn för många pga fördumningen av skolan.
Citera
2026-06-23, 08:18
  #140
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det bli i praktiken öppna gränser, om Socialdemokraterna får makten. Tyvärr.

Illa nog. Men även havererad energipolitik. Hellden kommer tvärsäkert utlova stängda kärnkraftverk. Mer vindkraft och mer dårskap.

Ryser….
Citera
2026-06-23, 08:32
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Från debatten mot Jimmie Åkesson:

Jag träffade några killar på stan idag. Fyra av deras skolkamrater har bivit utvisade. Det är resultatet av din politik och som er migrationspolitiska talesperson säger att ni inte hade ändrat på om ni hade haft egen majoritet.

Ja, det är klart att en stram migrationspolitik innebär att även de hundratusentals personer som kom till Sverige 2014-2022 kan bli utvisade igen med nya regler. Exemplet visar på att migrationspolitiken för första gången på lång tid nu har blivit stram. Vill man ändra tillbaka de reglerna är man inte för en stram migrationspolitik.

Vad betyder det för Sverige?

Problemet med alla de utvisade ungdomarna är ju att de är gjorda för att deras föräldrar ska ha ytterligare ett skäl att bita sig fast och inte går att utvisa.
Man kan inte ha detta som en del av asylprocessen att skaffar folk som inte fått medborgarskap och i väntan på besked ungar, så blir de svenska medborgare.
Isåfall borde de inte ens få vara i Sverige innan de fått besked.
__________________
Senast redigerad av Kammadaj 2026-06-23 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in