Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Nej, det är inte en hittepåkostnad att dina barns 3 rum kostar något för dig. Däremot är du bra på förnekelse.
Aldrig att ni 5 personer kan ha en månadsbudget på 25000 kr för allt, absolut allt. I själva verket vet du era båda inkomster per månad efter skatt och skriv den här så får vi se. T.ex två som arbetar med minsta lön 30k i månaden = 22kr efter skatt har 44k i månadsutgifter utslaget över hela året.
Jag tror du missförstår ganska grovt. Vi har valt det boende vi har oavsett barn eller inte. Kommer att bo kvar tills vi är för gamla att ta hand om det.
Vet inte vilken extra kostnad för tillbyggnad av rum du tänker på.
Var har jag påstått att vi har en månadsbudget på 25000?
Men av våran månadsbudget så kommer inte mer än ca 12000 att försvinna när barnen flyttat ut.
Iof sparar vi 3000 också, det är egentligen ingen kostnad för att ha barn, precis som att pensionsspara inte är en utgift, men säg 15k då.
Även vuxna har kostnader för boende, transporter, nat, kläder, resor mm
Tex semesterresor, för oss är det bil till våra familjer. Det är ingen extra kostnad med barn då de åker i samma bil och vi bor gratis. Mat äter de ändå. Visst, några utemåktider blir det, men vi pratar några tusen per år totalt.
Men jag kanske har fel och får 30-40000 extra över om några år, det är ju bara positivt...
Intressant dock vart de pengarna kommer ifrån nu då, för då borde jag gå minus 20k i månaden.
Mycket man inte vet tydligen.