Citat:
Ursprungligen postat av
bo-jerry
Det svåraste där jag bor är att blodbussen är så dålig på att vara tillgänglig. Den står oftast i ett område utanför stan helgfri söndag mellan 04:24 och 04:25. Hade den varit mer flexibel tex en vardag mellan 16 och 20 på olika platser hade nog antalet givare ökat drastiskt. Det är väldigt svårt just nu att ge blod eftersom man måste ha bil och ta tjänstledigt. Lite ansträngning från regionen hade löst mycket.
Slutade också pga. det blev för bökigt. Ta ledigt från jobbet, köra dit där den står, hitta parkeringsplats..
Tanken är god men det blir omständligt, kostar en ju några kronor i bensin, parkering, ledighet osv. så jag la ner det.