2026-06-09, 21:28
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är å andra sidan ingen som har tvingat dem att bli politiker heller. Tvärt om.

Nej, men att de valt det rättfärdigar inte att behandla dem illa.
Citera
2026-06-09, 22:02
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Nej, men att de valt det rättfärdigar inte att behandla dem illa.
Som man sår får man skörda. Det är deras draksådd vi lever i nu - och de har stoltserat när de fördärvat det här landet, från att vara ett av världens mest säkra och trygga länder att leva i - till det multikultihelvete med bombdåd, gängskjutningar, gruppvåldtäker och förnedringsrån där svenska barn blir pissade i munnen - som hela världen använder som varnande exempel idag.

Och det tycker du på allvar att man bara skall rycka på axlarna åt - när de som orsakat det bara rycker på axlarna och säger "vi har varit naiva"?!?
Citera
2026-06-09, 22:10
Medlem
Citat:
Nej de är inte förtjänta av det. Politiker är ett jävla skitjobb. Jag hade aldrig gjort det för dem pengarna.

Det är nog väldigt få av våra politiker som på riktigt haft viljan att förstöra landet. De flesta har nog trott de förbättrat världen and who can blame them? Det är lätt att bli naiv i det landet många av oss växte upp i på slutet av 1900-talet. Det som händer idag är så långt ifrån den verkligheten så det var nog svårt att föreställa sig för vem som helst.

Problemet som uppstår när politiker hotas och skammas är att det bara är de galnaste jävlarna som tycker det är värt. Det är dit vi börjar komma nu.

Jag är också inne på samma linje. Det är ju lätt att man liksom vill hitta och peka ut en syndabock. Förutom om vi nu stryker frågan med massinvandringen, så består det ju av så mycket annat som ska lösas; energikrisen, får ordning på inflationen, en stabil valuta, få tågen att gå i tid, covid och hur ska vi hantera det, samt massa annat.
När det gäller massinvandringen; Många har ju varit naiva som bara den och inte riktigt fattat det där att folk som kommer från riktiga skitländer kan vara ganska annorlunda funtade i huvudet som oss. Det är ju inte bara det att är man snäll, så blir man bemött på samma sätt tillbaka. Livet handlar inte bara om att vi ska vara snälla mot varandra i alla läge, så blir allt jättebra. Att leva tillsammans är så mycket mer än så.
Sedan har ju många tjänat jättebra också på denna massinvandring, det ser vi ju nu i hur klyftorna har ökat i samhället och när princip all vår tillverkningsindustri nuförtiden är i Kina, så kan man ju undra hur.
Du har ju även det faktum att många tyckte ju med att invandringen var ju också bra när det började bli lite mer snurr på byggandet och bostadspriserna stack iväg.
De yngre i dag är inte lika glada för högre bostadspriser och det märker man ju bl a i hur barnafödandet börjar vika ganska rejält och som kommer att bita oss alla lite i arslet så småningom.
Sedan ska vi inte heller glömma bort medias roll i det hela, mer dem tycker jag man kan klandra över var vi är idag och vad de har fått ut av det hela. Invandrarna läser inte svenska tidningar, de röstar inte heller på dem, så ja det kan man undra vad deras agenda är.
Sedan tror jag inte heller man ska underskatta utländska krafter som vill oss illa av olika anledningarna och deras finansiering för att dra i trådarna till att massa skit ska hända.
Citera
2026-06-09, 22:31
Medlem
Reinfeldt sade ju att man får skylla dig själv med sådana åsikter, efter att en sd'are hade blivit misshandlad.
Det var ingen från medialt eller politiskt etablissemang som opponerade sig, dvs man tycker det är helt ok att bli misshandlad för sina politiska åsikter.
Citera
2026-06-09, 22:38
Medlem
kyrkstockens avatar
Problemet är att de är så svaga och hjälplösa:

Ett skräckexempel är hur S-kvinnorna driver samtyckeslagar samtidigt som sverige sticker ut i våldtäktsstatistiken på alla sätt. Men man kunde ta hur många exempel som helst.

Det gör folk förbannade.

Men problemet är vårt politiska system. För att bli politiker i sverige måste man börja som barn i ett ungdomsförbund, men inget normalt friskt barn är intresserad av politik.

Politik blir ett specialintresse för sängvätare och barn som vägrade duscha i skolan. Framför allt då barn med autism.

Kommer antagligen att bli ännu svagare precis som våra institutioner.

Nån skrev i någon artikel att MP aldrig mer kommer att få en birger schlaugh. Gäller nog det flesta partier. Ingen normalt funtad person orkar med dessa omogna töntar nån längre tid och slutar. Det blir som en ond cirkel. Kvar blir bottenskrapet.

Att vänstern och miljömupparna bara vill rasera ett samhälle de inte känner sig som en del av är solklart.
Titta hur man i Tyskland avvecklat kärnkraft och nu eldar med kol. Och den tyska miljörörelsen är nöjda. För det handlade aldrig om miljön utan hat och avund.

De övriga är mest idioter. Man skall laga saker som inte är trasigt tills det är förstört.
Senast redigerad av kyrkstocken 2026-06-09 kl. 22:42.
Citera
2026-06-09, 22:39
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz

Hur känner du?
Hatar du politikerna?
Är det rätt att hata politiker?

Jag blir ledsen. Jag är politiker själv. De år jag varit aktiv har vi kunnat kampanja på exempelvis marknader, och kunna göra det.

Nu är vi helt plötsligt begränsade. Sedan förra året har vi polisskydd när vi kampanjar. Nu inför valet har vi fått massa restriktioner. Vi har partitält vid exempelvis marknader och mässor. Nu får vi inte längre bemanna dessa ensamma. och får inte längre gå runt och titta på de andra knallarna/utställarna iförd partiets profilkläder. Hat och hot har ökat. Jag har dock inte varit personligen utsatt, men jag har inte så tunga uppdrag.

Träkigt att detta skapar större distans mellan politik och väljare.
Citera
2026-06-09, 22:48
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Som man sår får man skörda. Det är deras draksådd vi lever i nu - och de har stoltserat när de fördärvat det här landet, från att vara ett av världens mest säkra och trygga länder att leva i - till det multikultihelvete med bombdåd, gängskjutningar, gruppvåldtäker och förnedringsrån där svenska barn blir pissade i munnen - som hela världen använder som varnande exempel idag.

Och det tycker du på allvar att man bara skall rycka på axlarna åt - när de som orsakat det bara rycker på axlarna och säger "vi har varit naiva"?!?

Vad har vi för val? Det är knappast någon enskild individ som är hjärnan bakom spektaklet. Jag förstår faktiskt inte hur politikerhat hjälper oss framåt. Att hat och hot ska hjälpa mot hat och hot är en tankevurpa jag inte kan ta in rent kognitivt.
Det är verkligen att kasta sten i glashus.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag är också inne på samma linje. Det är ju lätt att man liksom vill hitta och peka ut en syndabock. Förutom om vi nu stryker frågan med massinvandringen, så består det ju av så mycket annat som ska lösas; energikrisen, får ordning på inflationen, en stabil valuta, få tågen att gå i tid, covid och hur ska vi hantera det, samt massa annat.
När det gäller massinvandringen; Många har ju varit naiva som bara den och inte riktigt fattat det där att folk som kommer från riktiga skitländer kan vara ganska annorlunda funtade i huvudet som oss. Det är ju inte bara det att är man snäll, så blir man bemött på samma sätt tillbaka. Livet handlar inte bara om att vi ska vara snälla mot varandra i alla läge, så blir allt jättebra. Att leva tillsammans är så mycket mer än så.
Sedan har ju många tjänat jättebra också på denna massinvandring, det ser vi ju nu i hur klyftorna har ökat i samhället och när princip all vår tillverkningsindustri nuförtiden är i Kina, så kan man ju undra hur.
Du har ju även det faktum att många tyckte ju med att invandringen var ju också bra när det började bli lite mer snurr på byggandet och bostadspriserna stack iväg.
De yngre i dag är inte lika glada för högre bostadspriser och det märker man ju bl a i hur barnafödandet börjar vika ganska rejält och som kommer att bita oss alla lite i arslet så småningom.
Sedan ska vi inte heller glömma bort medias roll i det hela, mer dem tycker jag man kan klandra över var vi är idag och vad de har fått ut av det hela. Invandrarna läser inte svenska tidningar, de röstar inte heller på dem, så ja det kan man undra vad deras agenda är.
Sedan tror jag inte heller man ska underskatta utländska krafter som vill oss illa av olika anledningarna och deras finansiering för att dra i trådarna till att massa skit ska hända.

Bra inlägg.
Ibland kan jag känna att media är mer skyldiga än politikerna. Men även om det skulle vara så betyder ju inte det att de förtjänar hat och hot de heller. De vill ha intäkter och vi människor är alldeles för lättmanipulerade. Särskilt de som går igång och börja hata och hota. De är de som är lättast att få igång.
Citera
2026-06-10, 01:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Nej de är inte förtjänta av det. Politiker är ett jävla skitjobb. Jag hade aldrig gjort det för dem pengarna.

Det är nog väldigt få av våra politiker som på riktigt haft viljan att förstöra landet. De flesta har nog trott de förbättrat världen and who can blame them? Det är lätt att bli naiv i det landet många av oss växte upp i på slutet av 1900-talet. Det som händer idag är så långt ifrån den verkligheten så det var nog svårt att föreställa sig för vem som helst.

Problemet som uppstår när politiker hotas och skammas är att det bara är de galnaste jävlarna som tycker det är värt. Det är dit vi börjar komma nu.
Problemet är att de inte varit strategier och sett tre steg framåt. De flesta av den (Reinfeldt) undantaget vill bara göra gott. Någonstans på vägen började de sko sig på vanliga människors bekostnad och det skapar hat. För att skydda sig mot hatet skaffade de sig livvakter.

Så har det fortsatt, år ut och år in.

Lär dig tänka tre steg framåt, vad blir konsekvensen av detta jag gör/säger?
Citera
2026-06-10, 01:37
Medlem
UltraSlinkys avatar
Upp med dom i lyktstolparna bara. Låt den som är utan skuld slippa.
Citera
2026-06-10, 01:40
Medlem
Comitiums avatar
Är politikerna förtjänta av det ökade hatet och våldet riktat emot dem? Nej det är väl snarare väljarna som röstat in dem och som tigit still eller stött utvecklingen.
Citera
2026-06-10, 02:15
Medlem
Ja skulle jag säga. Alla utom SD tills även de blev ett lojt goyparti som förvisso gör ganska bra lagändringar.
Citera
2026-06-10, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
En gång i tiden var Sverige ett land där statsministern kunde gå som en vanlig medborgare utan livvakter för det mesta. Året var 1955 och Tage Erlander var statsminister. Guldåren efter andra världskriget pågick fortfarande. Landet var etniskt och kulturellt mycket homogent. Terrorgrupper existerade inte. Även om den materiella levnadsstandarden bestod av simpla bilar och telefoner som satt fast i vägguttag, så var det en helt annan värld än den vi lever i idag.

Idag är Sverige ett land med starka etniska motsättningar, vi har både importerat ett trasproletariat från u-länder samt exporterat dessa som terrorister till Irak och Syrien (Sverige var ett av de länder som per capita exporterade flest IS-krigare om jag minns rätt). Våldtäkterna har väl ökat med tusental procent. Att få se sina barn växa upp i ett tryggt område har förvandlats från varje medborgares födelserätt till en ynnest som folk idag måste skuldsätta sig dyrt för att få uppleva. Massarbetslöshet och hopplöshet plågar framför allt yngre generationer.

Man kan ha olika uppfattningar om exakt vad det var som gick fel och när eller varför. Min uppfattning är dock att den politiska eliten har pissat bort ett unikt guldläge och förvandlat ett av världens mest trygga länder till någonting som idag håller på att förvandlas till en miniversion av USA (fast med kallare vintrar).

Jag anser att den som hatar politikerna av idag har goda skäl att göra det. Det betyder inte att jag planerar att genomföra mord eller terrorattentat. Jag bara bejakar hatkänslorna som fullt naturliga. Våra ledare, som var satta att förvalta det arv de fick, har förvandlat ett Fylke till ett Mordor. På något annat sätt är det svårt att se saken.

Jag noterar att politiker satsar mer på livvakter, säkerhet och repression. Frågar de sig någonsin vad själva orsaken är till att hatat mot dem växer? Var finns självkritiken? Visst är det lätt att ta avstånd från "hot och hat på nätet" etcetera, men borde inte dessa politiker i stället ta avstånd från det resultat som de själva åstadkom? Produkten är ju allt annat än lyckad. Även om man jämför med våra grannländer så är det uppenbart att se hur otroligt fel Sverige gick i nattmössan.

Framför allt många äldre måste ju vara förtvivlade eftersom de ser skillnaden mellan sin egen barndom och det samhälle som deras barnbarn ska växa upp i. Vetskapen om att deras barnbarn ska uppleva mer otrygghet, förnedringsrån och munpissande än de själva behövde göra, måste ju rimligen göra att den äldre generationen frågar sig vad det egentligen var som de slet ut sina kroppar för. De flesta sliter ut sig för att barn och barnbarn ska få det bättre, inte sämre. Jag menar dock att på många sätt så är det värre att vara barn idag än 1955.

Hur känner du?
Hatar du politikerna?
Är det rätt att hata politiker?

Alla i riksdagen bör bli dömda för landsförräderi känner jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här