Citat:
Ursprungligen postat av
Kapitalistkalle
Nej de är inte förtjänta av det. Politiker är ett jävla skitjobb. Jag hade aldrig gjort det för dem pengarna.
Det är nog väldigt få av våra politiker som på riktigt haft viljan att förstöra landet. De flesta har nog trott de förbättrat världen and who can blame them? Det är lätt att bli naiv i det landet många av oss växte upp i på slutet av 1900-talet. Det som händer idag är så långt ifrån den verkligheten så det var nog svårt att föreställa sig för vem som helst.
Problemet som uppstår när politiker hotas och skammas är att det bara är de galnaste jävlarna som tycker det är värt. Det är dit vi börjar komma nu.
Jag är också inne på samma linje. Det är ju lätt att man liksom vill hitta och peka ut en syndabock. Förutom om vi nu stryker frågan med massinvandringen, så består det ju av så mycket annat som ska lösas; energikrisen, får ordning på inflationen, en stabil valuta, få tågen att gå i tid, covid och hur ska vi hantera det, samt massa annat.
När det gäller massinvandringen; Många har ju varit naiva som bara den och inte riktigt fattat det där att folk som kommer från riktiga skitländer kan vara ganska annorlunda funtade i huvudet som oss. Det är ju inte bara det att är man snäll, så blir man bemött på samma sätt tillbaka. Livet handlar inte bara om att vi ska vara snälla mot varandra i alla läge, så blir allt jättebra. Att leva tillsammans är så mycket mer än så.
Sedan har ju många tjänat jättebra också på denna massinvandring, det ser vi ju nu i hur klyftorna har ökat i samhället och när princip all vår tillverkningsindustri nuförtiden är i Kina, så kan man ju undra hur.
Du har ju även det faktum att många tyckte ju med att invandringen var ju också bra när det började bli lite mer snurr på byggandet och bostadspriserna stack iväg.
De yngre i dag är inte lika glada för högre bostadspriser och det märker man ju bl a i hur barnafödandet börjar vika ganska rejält och som kommer att bita oss alla lite i arslet så småningom.
Sedan ska vi inte heller glömma bort medias roll i det hela, mer dem tycker jag man kan klandra över var vi är idag och vad de har fått ut av det hela. Invandrarna läser inte svenska tidningar, de röstar inte heller på dem, så ja det kan man undra vad deras agenda är.
Sedan tror jag inte heller man ska underskatta utländska krafter som vill oss illa av olika anledningarna och deras finansiering för att dra i trådarna till att massa skit ska hända.