2026-06-10, 08:35
  #385
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Men ojj då, vad ska alla SD väljare tycka att partiet själva fifflar med bidrag och skattepengar? Undra var alla clowner och troll är nu.

Det är rätt så häpnadsväckande vad SD har gjort de senaste åren:
- Våldtäktsanklagelser
- Bidragsfiffel
- Rattfylleri
- Knarkmissbruk
- Misshandel
- Nazism och Antisemitism
- Islamofobi,
- Skattefiffel och fester på skattepengar

Och sist men säkerligen inte minst:

- PEDOFILI

Vad är det som sker i partiet? Undra hur många % av det som faktiskt sker har kommit till ytan - säkert endast 1-5%.

Det är faktiskt helt galet, det kan jämföras med politiken i USA fast där är befolkningen 30 ggr större.
Oj, har partiet sysslat med det verkligen, eller är det enskilda individer som är misstänkta för dylikt?
Citera
2026-06-10, 08:38
  #386
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det är ändå förbluffande att ett parti ägnar sig åt sån här korruption när de vet att media utreder och granskar. Miljoner skattekronor rakt ner i Åkessons fickor.

Korruption är verkligen det värsta jag vet och en av anledningarna till att jag ogillar moderaterna, eftersom de alltid varit genomkorrupta. Förvånande nog är SD tydligen ännu värre.

Vill man inte stötta korruption bör man söka sig till partier som inte gynnar miljonärer, helt klart.

Haha skriver en man som röstar socialdemokraterna. Sveriges i särklass mest korrupta skojare som har nästlat in sina röda tentakler i varje lilla myndighetsvrå och fortsatt styr oavsett regering.

Its ok when we do it!
Citera
2026-06-10, 08:38
  #387
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Åkesson själv borde åka dit för korruption, penningtvätt och bedrägeri med sina miljoner, överföringar alkohol på skattepengar och spelande över sin skyhöga inkomst.

Men självinsikten är som vanligt noll. Men att kräva lag, hårda straff för alla andra och att ge sig på den här kvinnan är självklart för sama korrupta dårar.
Vem är det som har dömt, eller är det bara 3dje statsmakten media i vanlig ordning som slår på stora trumman och idioterna (de mindre begåvade) tror genast på det.
Citera
2026-06-10, 08:38
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Men ojj då, vad ska alla SD väljare tycka att partiet själva fifflar med bidrag och skattepengar? Undra var alla clowner och troll är nu.

Det är rätt så häpnadsväckande vad SD har gjort de senaste åren:
- Våldtäktsanklagelser
- Bidragsfiffel
- Rattfylleri
- Knarkmissbruk
- Misshandel
- Nazism och Antisemitism
- Islamofobi,
- Skattefiffel och fester på skattepengar

Och sist men säkerligen inte minst:

- PEDOFILI

Vad är det som sker i partiet? Undra hur många % av det som faktiskt sker har kommit till ytan - säkert endast 1-5%.

Det är faktiskt helt galet, det kan jämföras med politiken i USA fast där är befolkningen 30 ggr större.

Vänta du på partitopparna som försökt våldta på fyllan och skyddas av sd som mycket väl vet om detta. Det är bara att vänta in liksom. Historierna finns här på flashback för den som vill hitta. Tilltänkta ministrar som försökt våldta inom partiet och hålls om ryggen.

Och ja, det finns mer. Fyllan, festerna, beteendena från medlemmar, ungdomsförbund upp till partiledning som genomsyrar partiet är minst sagt motbjudande genom åren.
Citera
2026-06-10, 08:40
  #389
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Vänta du på partitopparna som försökt våldta på fyllan och skyddas av sd som mycket väl vet om detta. Det är bara att vänta in liksom. Historierna finns här på flashback för den som vill hitta. Tilltänkta ministrar som försökt våldta inom partiet och hålls om ryggen.
Vad? Vem är dömd för detta, eller är det media igen?
Citera
2026-06-10, 08:42
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Oj, har partiet sysslat med det verkligen, eller är det enskilda individer som är misstänkta för dylikt?

En hel del är ju genomgående och återkommande på alla nivåer inom partiet om man säger som så. Ända upp till högsta hönsen.
Citera
2026-06-10, 08:50
  #391
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Haha skriver en man som röstar socialdemokraterna. Sveriges i särklass mest korrupta skojare som har nästlat in sina röda tentakler i varje lilla myndighetsvrå och fortsatt styr oavsett regering.

Its ok when we do it!

På vilket sätt har Socialdemokraternas eventuella agerande att göra med hus SD agerar? Har inte respektive parti ansvar för sitt eget agerande?
Citera
2026-06-10, 08:57
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Folk är väl trötta på skattekritiska partier, som tex SD
Där man vill sänka skatter för sig själva och sen låter vanligt folk, eller låginkomsttagare, få mindre trygghet
Man ser tydliga försämringar i välfärd och olika statliga system

Medan de själva ohindrat festar loss för dyra skattepengar
Trots att de kritiserar slöseri med skatter hos vanligt folk, fattiga

tom så att man jagar vanligt folk med blåslampa
För att kolla att alla krav stämmer till punkt och pricka

Exakt så det är, stämmer helt till hundra procent.

För jävligt minst sagt är vad det är. Man ska ta bort, minska och förslava människor som kämpar som djur för att få överleva, ge barnen mat, få ut enstaka tusenlappar. Sen gör såna här människor kap på miljoner av skattepengar, får stöd och bonusar på enorma summor som med råge och enormt överstiger ersättningar vanligt folk kan få för överlevnad, hyra och mat på bordet. Dessa hackar dessa rika svin på, vill hindra och svälta ut. Vilken för jävlig och fruktansvärd människosyn! Tvi!
__________________
Senast redigerad av Katki 2026-06-10 kl. 08:59.
Citera
2026-06-10, 09:00
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du menar att det är okej att köpa upp böcker man själv ger ut med partibidraget, inte då en eller några utan närmre 80'000?


De kanske skulle använda böckerna som dörrstopp eller för att bygga hyllor?
Citera
2026-06-10, 09:07
  #394
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?
Jag kommer att rösta på SD ändå och jag lyssnar aldrig på mediernas smutskastning.
Jag hatar när våra medier försöker rigga ett val.

Jag vill lägga till att ingen är felfri jag röstar på sunda åsikter.
__________________
Senast redigerad av semen.12 2026-06-10 kl. 09:19.
Citera
2026-06-10, 09:26
  #395
Medlem
Reagerar mest på att de ätit OXFILE något jag inte ansett mig ha råd att äta på flera år! De borde gett en kupong till sina väljare att få köpa oxfile istället
Svikare och egoister
De skiter i sina väljare
Citera
2026-06-10, 09:34
  #396
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Bra att detta kommer fram, de är kört för SD nu, sen vill de ha ministerposter också.De är värre än kapitalistpartiet dvärgarna.
Tvärtom, SD kommer att bli ännu större efter detta "scoop".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in