2026-06-08, 20:15
Medlem
Är någon förvånad?
Vilka hycklare... Och lever på skattepengar.
Starkt av Carola att berätta!
Citera
2026-06-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Sådär ja, nu är SD ett sosseparti.
Min tanke också
Citera
2026-06-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Alla som jobbar borde sluta betala skatt, eller kräva ett reformerat system.

Det är inte rimligt som det är nu.

Person A bor hos allmännyttan. Person A har en fru och en liten bebis. Person A har stått i kö i 10 år för sin lägenhet. Person A jobbar och betalar skatt. När Person A har bott i lägenheten 9 månader flyttar det in pundare där som är ditplacerade av soc. Person A upptäcker att kläder plötsligt försvinner från tvättstugan, men har inga bevis på vem som snor. Sedan en dag så börjar det brinna i pundarnas lägenheten, de har slarvat med spisen. Det brinner kraftigt, men som tur är hinner brandkåren dit.

Person A som har en bebis tvingas ta banklån och köpa en bostad för att komma bort från skiten.
En gammal kollega till mig hade en granne som folk brukade roa sig med att kasta in handgranater i. Efter 2 smällen tog han med sig familjen till Norrland. Kan inte klandra han.
Citera
2026-06-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Så klart dom gjorde, vore politiskt självmord annars. Har dom varit medvetna om medlemmarnas åsikter långt tidigare, tveklöst ja. Där har vi det verkliga problemet, det som döljs i dunklet.
Fast vi har en skillnad till. V stödjer inte Israels anfallskrig mot palestina medan Jimmie stödjer god vandel etc etc. Så det V gjorde var att kicka ut delegater som gick för långt inom partilinjen medan både Jimmie och hans kompis Uffe går helt emot vad de lär.
Inget av det som inträffat är rätt utan frågan är vad partierna gör med delegater som begår grova oegentligheter? Där står det 1-0 till V.
Citera
2026-06-08, 20:37
Medlem
Om partiet inte polisanmält Carola så hade hon inte gått till media. De får skylla sig lite själva när de gör sig ovän med personer som har så mycket insyn.
Citera
2026-06-08, 20:38
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
En (1) Jimmie-fyllefest behövde alltså redovisas som 3-4 "events" för att alkoholkonsumtionen skulle verkar rimlig. Jisses, det förklarar ju varför han har 93% frånvaro och är konstant pluffsig och rödögd. Varför ingriper inte hans vänner och fixar in honom på rehab för sitt missbruk?

Sen måste en anmälan om bokföring- och skattebrott upprättas och åtal väckas.

Förväntar mig avgångskrav och att moderaterna återkallar sitt beslut att släppa in fyllepedofilerna i regering.

Det här med ordning och reda i samhället och bland statens finanser verkar vara bortblåst.
Citera
2026-06-08, 20:40
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Även om det vore tillräckligt dyrt för att kännas omotiverat saftigt så kan han ju skala ned på omkostnaderna lite. Om han vill festa med sina gubbrockarhomies, bonnagrannar och knuttar behövs väl knappsat hummerbuffé, vinlista och fransk serveringspersonal i Hermésuniformer. Han har definitivt nog med kulor för att ställa till med brakfest inom ramarna för det sociala sammanhanget han verkar trivas i.

Han har ju, iallafall haft, spelmissbruk så kosingen kanske sinat.
Citera
2026-06-08, 20:52
Medlem
Låter inte så farligt. Tycker han ska festa på.
Alla politiker är korrumperade, mer eller mindre.
Citera
2026-06-08, 20:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Tror redaktionen på Kalla fakta tagit med det i sin bedömning. De presenterar nog inget som de inte har svart på vitt på. De vet att allt de presenterar kommer att granskas i sömmarna.

Så är det nog, iofs.
Citera
2026-06-08, 21:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Om partiet inte polisanmält Carola så hade hon inte gått till media. De får skylla sig lite själva när de gör sig ovän med personer som har så mycket insyn.

De var nog tvungna, hade de mörkat det så hade det nog varit värre än festerna. Sedan kan ju kanske Carola varit inblandad i festfusket också? Kanske kastar hon sten i glashus?
Citera
2026-06-08, 21:01
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Tror redaktionen på Kalla fakta tagit med det i sin bedömning. De presenterar nog inget som de inte har svart på vitt på. De vet att allt de presenterar kommer att granskas i sömmarna.

Lika torrt på fötterna som när deras ljudtekniker hörde röster?

Jag har ingen aning om det ligger något i vad som läggs fram mot SD den här gången, men Kalla Fakta är och förblir en budgetversion av Uppdrag Granskning, så för min egen del tas allt detta med några nävar salt tills mer information och fler källor framkommer.

Skulle det vara så att man från SD:s sida gjort något olagligt är det väl bara att se till att det polisanmäls så får saken utredas ordentligt. Vad folk på TV4 och/eller en dam som uppenbarligen redan ligger i konflikt med partiet påstår väger inte sådär jättetungt.
Citera
2026-06-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Har nu sett första delen. Inget annat än en katastrof. Det finns många svenskar i samhället som har det svårt ekonomiskt just nu. Att då "tvingas" se detta debacle är inget annat än ett direkt slag i ansiktet på dem.

Om allt detta nu stämmer måste det bli ett räfst och rättarting och de ytterst ansvariga måste ta sitt ansvar.

Om jag skulle ha drivit mitt eget företag på detta sätt skulle jag fått sitta bakom galler.

Jag har nu också sett det. Till skillnad uppenbarligen från de flesta i tråden som spammar "tv4 fejk!". Det är väl bara så de kan försvara SD.

Kan vara värt påpeka att TV4 gav SD ledningen en månad på sig svara, men de har gjort sig oanträffbara. Vad indikerar det?

Men varför skriver du "om det stämmer"? Finns det nån som helst sätt som det kan vara falskt? (Detta är en fråga till den som sett programmet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in