https://www.youtube.com/watch?v=LyDvOIHdGA4 Videon är 4.32 minuter lång
Han belyser här perfekt hur en person över 40 blir överkörd av en som är 20, och tänk då hur det är att vara 50+ och arbetslös, det finns ju inte en jävla arbetsgivare i detta landet som skulle anställa en 50+ som varit arbetslös ett antal år pga av olika orsaker
Vad finns det för hopp? Även om du nu är 30+ och kanske varit sjukskriven i några år, vem skulle anställa dig? Jämfört med en 20 åring utan historik?
Ja som sagt om du är 30 år och blir utbränd, säg du blir borta från arbete i 4 år, det glappet i CV kommer att göra att du kommer garanterat bli utsållad av AI direkt...
Jag blev utsållad från ett jobb jag sökte inom 24 timmar, aldrig varit med om något så snabbt, annars brukar det ta åtminstone 2-5 dagar innan standard svaret kommer.
"Vi är glad att du sökte men det är många som sökt och vi har tyvärr gått vidare med andra kandidater..."
Vad är era tankar, vet att det finns liknande trådar, men va fan ska 40+ människor göra???