För mig som är i "branschen" dvs Cannabisbranschen kan jag ge dig följande tips.
Om tanken för dig är att bara skaffa något "rökbart" för eget bruk var- och varannan dag så skippa importen. Även om du kan köpa loss obegränsade mängder i Nederländerna så är risken för dig som importör att bli stoppad, både på vägen hem till Sverige samt i svenska tullen, så lägg ner importidén.
Köpa från seriösa källor i Sverige alt odla själv? Eftersom du lägger ut din fråga här på FB så antar jag att du inte har kunskapen eller boendeform för att odla själv, så då har du bara ett alternativ -
KÖP FRÅN SVENSK SERIÖS KÄLLA!
I princip är Cannabis bra mycket bättre än alla andra preparat, mediciner, droger inkl alkohol. Så sett ur den synpunkten ska jag inte avråda Cannabis. Möjligen, att rökandet sliter på lungorna och din hälsa rent allmänt. Bättre att du extraherar den rena oljan (trichomberna) ur Cannabisen och bakar ex muffins så slipper du påverka lungorna negativt. Och visst är det "mumsigt" att njuta av ev en god muffins och känna av THC påverkan.