2026-06-07, 23:00
  #1
Medlem
Ramsviks avatar
I vårt sydliga broderland är ju Christiania delvis ute efter statliga ingrepp, men gräsmarknaden pågår ju på andra näraliggande ställen. I Tyskland måste man formellt vara medlem i en THC-klubb enbart för tyskar för att handla. Har inte kollat närmare. Får man fråga här om det är bättre, mer lönsamt att illegalt handa här hemma än att dra utrikes?
Citera
2026-06-08, 00:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
I vårt sydliga broderland är ju Christiania delvis ute efter statliga ingrepp, men gräsmarknaden pågår ju på andra näraliggande ställen. I Tyskland måste man formellt vara medlem i en THC-klubb enbart för tyskar för att handla. Har inte kollat närmare. Får man fråga här om det är bättre, mer lönsamt att illegalt handa här hemma än att dra utrikes?
Vad tänker du skulle vara fördelarna med att åka till danmark eller tyskland? Om du har en någorlunda moderat konsumtion ser jag inget skäl till att resa utomlands. Beroende på hur du tänkt resa så är risken att åka fast vid någon gränskontroll eventuellt högre än den risk du löper om du köper i Sverige. För att det ska vara värt en utlandsresa gissar jag att du också tänkt köpa en större mängd att ta med hem, vilket också medför högre straff om du skulle åka dit.
Citera
2026-06-08, 01:20
  #3
Avstängd
är man så newbie på såna saker ska man inte hålla på med det!

kompis, ta mitt råd : lägg ner alla droger o lev ett BRA liv utan allt skit du kommer få på köpet!!

jag vet vad jag pratar om. jag brukade oxå röka lite brai o tyckte livet var sjyst, men nu har jag lyckats göra som alla andra varnade mig för, nu är jag nerknarkad av diverse olika tunga droger o försöker låta bli,l men det går inte. jag funderar starkt på att ta livet av mig när läget blir så, jag vill inte leva mer som narkoman.

gör inte samma misstag. sluta rök den där skiten du blir bara slav under dig själv!


mvh
Citera
2026-06-08, 01:30
  #4
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
är man så newbie på såna saker ska man inte hålla på med det!

kompis, ta mitt råd : lägg ner alla droger o lev ett BRA liv utan allt skit du kommer få på köpet!!

jag vet vad jag pratar om. jag brukade oxå röka lite brai o tyckte livet var sjyst, men nu har jag lyckats göra som alla andra varnade mig för, nu är jag nerknarkad av diverse olika tunga droger o försöker låta bli,l men det går inte. jag funderar starkt på att ta livet av mig när läget blir så, jag vill inte leva mer som narkoman.

gör inte samma misstag. sluta rök den där skiten du blir bara slav under dig själv!


mvh
Mhm. För det går alltid åt skogen för alla. Finns absolut ingen som har klarat sig, och det är minsann dagsens sanning.
Citera
2026-06-08, 04:21
  #5
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
är man så newbie på såna saker ska man inte hålla på med det!

kompis, ta mitt råd : lägg ner alla droger o lev ett BRA liv utan allt skit du kommer få på köpet!!

jag vet vad jag pratar om. jag brukade oxå röka lite brai o tyckte livet var sjyst, men nu har jag lyckats göra som alla andra varnade mig för, nu är jag nerknarkad av diverse olika tunga droger o försöker låta bli,l men det går inte. jag funderar starkt på att ta livet av mig när läget blir så, jag vill inte leva mer som narkoman.

gör inte samma misstag. sluta rök den där skiten du blir bara slav under dig själv!


mvh
Nja, nu är ju cb i många fall betydligt bättre än att stoppa i sig antidepp, benso och sömnpiller på daglig basis. Jag har en beroendepersonlighet, men har av någon anledning stoppat vid alkohol (värst av de alla iof. sig) och cb.

Till Ts så säger jag att denne bör fundera på vad henom har att förlora. Ligger jobb, körkort, barn och förhållande i potten blir ju situationen annorlunda och man får fundera på om det är värt risken. Lönsamt vet jag aldrig om det blir.
Citera
2026-06-08, 05:27
  #6
Medlem
grekkoz1s avatar
Nä du måste ingenting, du får ansöka om att börja odla hemma din jävla gnällfia, så löser du den biten 100% garanterat säker metod allt värt, noll risk
Citera
2026-06-08, 09:44
  #7
Medlem
För mig som är i "branschen" dvs Cannabisbranschen kan jag ge dig följande tips.

Om tanken för dig är att bara skaffa något "rökbart" för eget bruk var- och varannan dag så skippa importen. Även om du kan köpa loss obegränsade mängder i Nederländerna så är risken för dig som importör att bli stoppad, både på vägen hem till Sverige samt i svenska tullen, så lägg ner importidén.

Köpa från seriösa källor i Sverige alt odla själv? Eftersom du lägger ut din fråga här på FB så antar jag att du inte har kunskapen eller boendeform för att odla själv, så då har du bara ett alternativ - KÖP FRÅN SVENSK SERIÖS KÄLLA!

I princip är Cannabis bra mycket bättre än alla andra preparat, mediciner, droger inkl alkohol. Så sett ur den synpunkten ska jag inte avråda Cannabis. Möjligen, att rökandet sliter på lungorna och din hälsa rent allmänt. Bättre att du extraherar den rena oljan (trichomberna) ur Cannabisen och bakar ex muffins så slipper du påverka lungorna negativt. Och visst är det "mumsigt" att njuta av ev en god muffins och känna av THC påverkan.
Citera
2026-06-08, 12:23
  #8
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
I vårt sydliga broderland är ju Christiania delvis ute efter statliga ingrepp, men gräsmarknaden pågår ju på andra näraliggande ställen. I Tyskland måste man formellt vara medlem i en THC-klubb enbart för tyskar för att handla. Har inte kollat närmare. Får man fråga här om det är bättre, mer lönsamt att illegalt handa här hemma än att dra utrikes?

Cannabis marknaden är infekterad i Sverige med thc-a produkter ..

- Amsterdam åker man för ett par flummiga dagar med sevärdigheter dock inte värt att smuggla

- Christiania är fortfarande aktivt dock säljer dom ej från stånd men du lär nog få en 10 tal förfrågningar om du åker dit på kvällen

- Om du verkligen vill ha gräs på löpande band odla i en sk 4 tälts rotation och du kommer skörda var fjärde Vecka

( 4 tälts rotation = Tält 1 frö & sticklingar / Tält 2: Vegg (driv) / Tält 3: Blom / Tält 4 Blom)
Citera
2026-06-08, 19:56
  #9
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Cannabis marknaden är infekterad i Sverige med thc-a produkter ..

- Amsterdam åker man för ett par flummiga dagar med sevärdigheter dock inte värt att smuggla

- Christiania är fortfarande aktivt dock säljer dom ej från stånd men du lär nog få en 10 tal förfrågningar om du åker dit på kvällen

- Om du verkligen vill ha gräs på löpande band odla i en sk 4 tälts rotation och du kommer skörda var fjärde Vecka

( 4 tälts rotation = Tält 1 frö & sticklingar / Tält 2: Vegg (driv) / Tält 3: Blom / Tält 4 Blom)

Löser man detta tips är man hemma och en stor pojk!
Citera
2026-06-12, 00:12
  #10
Medlem
Ramsviks avatar
Har för fyrtio år sedan med stor framgång odlat ett halvdussin Nordic Light som då var en höjdare i ett isolerat bås med natriumlampor och temperaturstyrda fläktar på vinden. Med min blygsamma konsumtion räckte den väldoftande skörden i två år. Nu när jag vill ha mer gräs vågar jag liksom inte gå ut i Rinkeby, Liljeholmen eller andra ställen för att exponera mig som köpare. Hur fan gör man som pensio? Sitter på en bänk i området och låtsas som det regnar? För att bli kontaktad av en säljare. Och hur vet jag att det är juste gräs utan giftiga tillsatser? Råkade ut för det vid ett inköp av joints i NL häromsistens. Efter ett drag tappade jag balansen och föll till marken. Djefligt pinsamt, men jag kunde resa mig efter någon minut. Kan inte har varit rent gräs in den ciggen?
Citera
2026-06-13, 21:30
  #11
Medlem
Köp på darknet, funkar utmärkt och man får hem det i brevlådan.
Köpte fint weed, 50 gram i oktober förra året och har fortfarande kvar av detta och röker inte speciellt ofta. Lättaste och bästa sättet att köpa
Citera
2026-06-23, 22:54
  #12
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
I vårt sydliga broderland är ju Christiania delvis ute efter statliga ingrepp, men gräsmarknaden pågår ju på andra näraliggande ställen. I Tyskland måste man formellt vara medlem i en THC-klubb enbart för tyskar för att handla. Har inte kollat närmare. Får man fråga här om det är bättre, mer lönsamt att illegalt handa här hemma än att dra utrikes?
Om du har en adress i Tyskland, så behöver du inte krångla med att odla själv eller vara medlem i en odlingsklubb.
Det är mycket enklare att köpa medicinsk cannabis.

Receptet skaffar du enkelt via nätet, och sedan är det bara att beställa medicinerna.
Mest känd är nog Doktor Ansay.
Hos den nät-läkaren finns även en sida, där du kan se allt som för tillfället erbjuds hos de anslutna apoteken. Listan är lång. Det finns även vingummi och liknande.
https://shop.dransay.com/products?vendorId=top&deliveryMethod=shipping&_gl= 1*f130h6*_up*MQ..*_ga*MjEwNzUzMTA2LjE3ODIyNDQzODc. *_ga_4M93ZD2GP1*czE3ODIyNDQzODckbzEkZzAkdDE3OD IyNDQzODckajYwJGwwJGg5MDUxMjkzMzA.&filters=%7B%22t opProducersLowPrice%22%3Atrue%7D
Men det är inget krav, att man gör sin beställning från listan. Valet av apotek är helt fritt.

Försäljningen av medicinsk cannabis i Tyskland har exploderat nu de senaste åren, och det har börjat höras röster från politikerna, att de vill skapa hårdare regler för verksamheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in